ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پزشکی
تکنولوژی

وزیر بهداشت: 40 درصد علم کشور در حوزه پزشکی تولید می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اظهار کرد: 40 درصد علم کشور در حوزه پزشکی تولید می شود در حالی که این بخش تنها از 12 درصد بودجه های پژوهشی بهره مند می گردد. سید ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اظهار کرد: 40 درصد علم کشور در حوزه پزشکی تولید می شود در حالی که این بخش تنها از 12 درصد بودجه های پژوهشی بهره مند می گردد.

سید حسن هاشمی امروز در بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: این آمار بیانگر علاقه بیش از حد محققان و پژوهشگران این حوزه به پیشرفت و تعالی کشور است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب شاهد پیشرفت های این بخش از علم بودیم به حدی که در حوزه خدمات پزشکی فاصله چندانی با کشورهای توسعه یافته نداریم که این نتیجه تلاش پژوهشگران این قسمت است.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 90 دانشکده پزشکی در سراسر کشور فعال هستند که با تجمیع آنها می توان خدمات بهتری را در زمینه های مختلف مربوط به این حوزه به ویژه تحقیق و پژوهش عرضه کرد.

هاشمی درباره آفت های پژوهشی و آموزشی در ایران توضیح داد: نگاه بخشی، زمینه ساز گسترش های بی رویه است که به آموزش و پژوهش آسیب می رساند. همچنین فردگرایی نیز به بخش تحقیقات آسیب رسانده و باعث می شود شاهد مطالعات و یافته های تاثیر گذار نباشیم.

وی از آیین نامه ارتقای وزارت بهداشت انتقاد کرد و ضمن اعلام بازنگری در آن، افزود: با این شبوه و روش جذب اعضای هیات علمی، نمی توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی