ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چند قدم تا دستیابی به دارویی که از دیابت جلوگیری و یا آن را درمان می کند

تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۸

تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی رنج می برند را داشته است. در کنار حل مشکلات مربوط به بیماری دیابت، دانشمندان معتقدند این تحقیقات در زمینه شناسایی خواص اسید های چرب نیز بسیار مفید واقع شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محققان با آنزیمی که نامش را soluble epoxide hydrolase یا (sEH) گذاشته اند قادر به کاهش علائم بیماری دیابت در موشها با استفاده از ثابت سازی متابولیت ها در اسید omega-3 به نام DHA شده اند.

آن ها اعتقاد دارند که دارویی که در حال کار بر روی آن هستند قادر به کاهش به سزای علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالای خون، درد های دیابتی، سخت شدن عروق خونی و در نهایت نارسایی قلب شود.

خانم Joan Clària، دانشیاری در دانشکده پزشکی بارسلون، در حال کار بر روی این تحقیقات بوده و پا را از آنچه تا به حال می دانستیم نیز فراتر می گذارد. وی می گوید این دارو که در اصل برای جلوگیری از دیابت مورد آزمایش قرار گرفته بود، در آزمایش بر روی موش هایی که از چاقی مفرط رنج می بردند و اسید های چرب بیشتری نیز داشتند نیز از علائم این بیماری (دیابت) جلوگیری نمود.

دکتر Bruce Hammock که مسئول آزمایشگاه بیوتکنولوژی مخصوص حشرات در دانشگاه داویس است می افزاید « تحقیقات قبلی ما در این زمینه نتایج خوبی به همراه داشت که می توان به جلوگیری جزیی از پیشرفت این بیماری در موش ها اشاره کرد. ولی نقطه جالب در تحقیقات خانم Clària جاییست که موش هایی را می بینیم که به مرحله ی اسیدهای چرب امگا-3 رسیده اند ولی با این حال داروی مذکور کارکرد مناسبی بر روی این حیوانات داشته و دیابت را در آنان درمان می کند.»

یکی دیگر از محققان دانشگاه داویس که در این تحقیقات شرکت نداشته می گوید رابطه ی مستقیمی میان ثابت سازی متابولیت ها در DHA و درمان علائم مربوط به بیماری دیابت وجود داشته که تمام اینها باعث درک بیشتر ما از اهمیت تاثیر اسیدهای چرب امگا-3 بر روی سلامت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی