ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

حتی فیسبوک هم قصد سرمایه گذاری در شیائومی را داشته است

به گزارش رویترز، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک اخیرا قصد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در کمپانی چینی شیائومی را داشته است. این سرمایه گذاری که بنا بوده سودآوری برای هر دو کمپانی را در بر داشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

به گزارش رویترز، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک اخیرا قصد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در کمپانی چینی شیائومی را داشته است. این سرمایه گذاری که بنا بوده سودآوری برای هر دو کمپانی را در بر داشته باشد فعلا عملی نگشته.

زاکربرگ و لی جون، مدیر عامل شیائومی، در یک میهمانی شام در خصوص این شراکت به بحث و گفتگو پرداخته بودند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به نظر می رسد ایده ی این شراکت پس از ابراز نگرانی های مدیرعامل چینی در خصوص مشکلات سیاسی موجود لغو شده است. شیائومی در این خصوص نظری نداده و نمایندگان فیسبوک نیز ترجیح دادند بلافاصله این موضوع را با خبرنگاران مطرح نکنند.

رقم مورد بحث اگر چه مبلغ زیادی را در بر نمی گرفت ولی علاقه ی کمپانی های آمریکایی به سرمایه گذاری در بازار چین را نشان می دهد. همانگونه که می دانید فیسبوک در کشور چین مسدود بوده و از این رو زاکربرگ در صدد تلاش برای یافتن راهی در جهت حفظ تجارت خود با پر جمعیت ترین کشور جهان بر آمده بود.

انتظار می رفت این شراکت باعث شناخته تر شدن نام شیائومی در کشور های جهان اول نیز شود. این سازنده در مقام نخستین تولید کننده موبایل کشور چین بوده و در آمار های جهانی رتبه سوم تولید را داراست که البته این موضوع مربوط به تولید تلفن های هوشمند ارزان قیمت و فروش آنها در بازار کشور های پر جمعیت مانند چین، اندونزی و هند است.

کمپانی 4 ساله شیائومی ماه گذشته پس از رشد 1.1 میلیارد دلاری و رسیدن ارزش کلی آن به 45 میلیارد دلار به عنوان کم ریسک ترین استارت آپ برای سرمایه گذاری شناخته شد.

در کنار فروش سرسام آور در بازارهای خودی و کشور های همسایه، احتمالا این کمپانی برای عرضه خود در کشور های پیشرفته با مشکلات حقوقی رو به رو خواهد شد. شیائومی بارها برای طراحی های خود که بسیاری معتقد هستند از ابزار های اپل تقلید شده اند با انتقاد مواجه گشته و حتی کار به جایی رسید که مدیر قسمت طراحی اپل، جانی ایو، هم به آنها لقب "دزد" را داده بود.

لازم به ذکر است که سازنده ی چینی در روز پنج شنبه، پانزدهم ژانویه، قصد معرفی پرچمدار بعدی خود را دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی