ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از جدیدترین مدل موستانگ با نام GT350R در نمایشگاه خودروی دیترویت

مدت زمان زیادی از رونمایی خودروی Shelby GT350 که در واقع نخستین نسخه خاص موستانگ (با بالاترین میزان اسب بخار) بود نمی گذرد. این اتومبیل زیبا شاید از این لحاظ اولین باشد اما قطعا آخرین نخواهد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۰

مدت زمان زیادی از رونمایی خودروی Shelby GT350 که در واقع نخستین نسخه خاص موستانگ (با بالاترین میزان اسب بخار) بود نمی گذرد.

این اتومبیل زیبا شاید از این لحاظ اولین باشد اما قطعا آخرین نخواهد بود چراکه در نمایشگاه بین المللی خودرو در آمریکای شمالی که هم اکنون در حال برگزاری است مدل جدیدی از آن با نام GT350R در معرض دید عموم قرار گرفت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در ظاهر تنها یک حرف به نام مدل قبلی افزوده شده و احتمالا تصورتان این است که تغییرات اعمال شده در این ماشین بسیار اندک است، در حالی که اینگونه نیست.

بگذارید از چرخ های استثنایی GT350R شروع کنیم که از فیبر کربنی ساخته شده اند و در میان مدل های تولیدی در نوع خود اولین هستند.

این چرخ های 19 اینچی همچنین در مقایسه با انواع آلومینیومی حدودا 5.89 کیلوگرم سبک تر شده اند که مجموعا وزن نهایی خودرو را در حدود 23.6 کیلوگرم کاهش داده اند.

کم شدن وزن خودرو بدان معنا خواهد بود که سیستم تعلیق آن عملکرد بهتری را در دست اندازها از خود نشان خواهد داد. اما تغییرات به این نقطه ختم نمی شوند و کمپانی سازنده با کم کردن ارتفاع، تغییر سیستم کمک فنر و کالیبره کردن دمپرهای قابل انطباق این ماشین عملکرد آن را باز هم بهتر کرده است.

در داخل کابین خودرو تغییر قابل توجهی اعمال نشده اما فورد در راستای استراتژی خود برای کم کردن وزن ماشین اظهار داشته که اگر مشخصه یا ویژگی خاصی در مدل قبلی وجود داشته که باعث افزایش سرعت خودرو نمی شده قطعا در این مدل حذف شده است که این گفته را می توان با حذف شدن صندلی های عقب، سیستم تهویه، رادیو و دوربین عقب تفسیر نمود.

با این حال، علاقمندان به خرید این ماشین می توانند با پرداخت مبلغی اضافه تر، پکیج سیستم های الکترونیکی آن را نیز دریافت نمایند و برخی از موارد یاد شده را به ماشین خود اضافه کنند که از آن جمله می توان به سیستم رهگیری GT350R با نمایشگر تاچ 8 اینچی اشاره نمود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Ford-Shelby-GT350R.mp4"]

مهم ترین ویژگی این ماشین قدرت (500 اسب بخار) آن است که به واسطه یک موتور 5.2 لیتری V8 تولید می شود و آنگونه که کمپانی فورد مدعی شده قدرتمندترین موتور احتراقی این کمپانی تا به امروز است. گفتنی است که توان تولیدی این موتور از طریق یک دفرنسیال Torsen به چرخ ها منتقل می شود.

قیمت این محصول هنوز هم اعلام نشده با این همه گفته می شود که تا پایان امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

ford-shelby-4745 ford-shelby-4748 ford-shelby-4752 ford-shelby-4759 ford-shelby-4767 ford-shelby-4769

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۴ دی ۱۳۹۳

    ببخشید یه سوال فنی داشتم
    مگه حذف کردن رادیو و دوربین دید عقب چقدر از وزن ماشین کم میکنه؟؟؟!!!
    :-O

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی