ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک مترجم جهانی ندارد

حتی با کمک فناوری های مدرن هم، مکالمه دو فرد با زبان های مختلف بسیار دشوار است اما با استفاده از سرویس گوگل ترنسلیت این امر بیش از هر زمان دیگری آسان می شود و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

حتی با کمک فناوری های مدرن هم، مکالمه دو فرد با زبان های مختلف بسیار دشوار است اما با استفاده از سرویس گوگل ترنسلیت این امر بیش از هر زمان دیگری آسان می شود و می توان ترجمه هر بخش از گفتار بیگانه را در قالب متن یا صدا دریافت نمود.

همانطور که می دانید تا به امروز، هر زمان که مخاطب شما شروع به صحبت می کرده مجبور بوده اید که پس از دریافت ترجمه بخش های مختلف گفتار او، آنها را به صورت دستی به یکدیگر متصل نمایید.

اما کمپانی گوگل با هوشمندتر نمودن قابلیت تشخیص زبان این سرویس، در حال سرعت بخشیدن به فرایند مذکور است و به زودی حاصل کار خود را در قالب یک آپدیت جدید ارائه خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به این ترتیب، پس از گشودن برنامه و فشردن آیکون میکروفون، گوگل ترنسلیت تشخیص می دهد که کدامیک از دو زبان در حال صحبت شدن است و سپس ترجمه آن را ارائه می کند. همچنین دیگر نیازی به فشردن متناوب این دکمه نخواهد بود و برنامه به صورت خودکار تشخیص می دهد که چه زمان صحبت هایتان پایان پذیرفته است.

به علاوه گوگل، وضعیت دوربین این سرویس را نیز بهبود بخشیده تا امکان ترجمه سریع کلمات و عبارات مستقیما روی نمایشگر شما فراهم شود.

به لطف این ویژگی، از این پس، هر زمان که با تابلوی مهمی در خیابان های کشورهای دیگر برخورد نمودید، تنها کافی است که تلفن خود را مقابل آن گرفته و روی دکمه دوربین ضربه بزنید تا ترجمه اطلاعات روی آن تابلو به صورت واقعیت مجازی برای شما نمایش داده شود.

در حال حاضر این امکان برای زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، پرتغالی و اسپانیایی فراهم است و آنطور که گوگل اعلام کرده، در ادامه پشتیبانی از سایر زبان ها نیز به این خدمات افزوده خواهند شد.

البته این ایده در نوع خود چندان هم تازگی ندارد و چندی پیش اپلیکیشنی به نام Word Lens با قابلیتی مشابه عرضه شد و کمی بعد، گوگل با خرید شرکت آمریکایی کوئست ویژوآل که در واقع کار توسعه آن را انجام داده بود، پروژه ترجمه همزمان خود را سرعت بخشید.

 

googletranslate

Google Translate

Google Translate

سازنده: Google قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3.4 / 3.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۲۵ دی ۱۳۹۳

    اینایی که اینجا در مورد گوگل گفته شد خیلی از این قوی ترش رو قبلا مایکروسافت داشته و بهبود داده شون.

  • Redline
    Redline | ۲۴ دی ۱۳۹۳

    حجم برنامه برای ios ۲۴ mb هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی