ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Z1 مجهز به سیستم عامل تایزن، رسماً توسط سامسونگ معرفی شد

در مورد اولین تلفن هوشمند سامسونگ تحت سیستم عامل تایزن تا به امروز بسیار شنیده ایم. در ابتدای سال ۲۰۱۳ صحبت از یک محصول پرچمدار بر مبنای این پلتفرم به میان آمد اما هرگز از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۳

در مورد اولین تلفن هوشمند سامسونگ تحت سیستم عامل تایزن تا به امروز بسیار شنیده ایم. در ابتدای سال ۲۰۱۳ صحبت از یک محصول پرچمدار بر مبنای این پلتفرم به میان آمد اما هرگز از آن خبری نشد. سال قبل هم منابع مختلف خبر از موبایلی میان رده دادند که گفته می شد قرار است در روسیه عرضه گردد اما رفته رفته این موضوع نیز فراموش گشت.

سامسونگ از تلویزیون های و ساعت های هوشمند تایزنی اش نیز پرده برداشت ولی بازهم خبری از موبایلی که این اواخر با نام Z1 خطاب می گردید نبود، اما عاقبت امروز انتظارها پایان یافت و برند کره ای مورد بحث اسمارت فون مذکور را رسماً در کشور هند معرفی کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر مبنای مشخصات فنی Z1 به نظر می آید سامسونگ به وعده های قبلیش در مورد ارائه ی یک موبایل پرچمدار و یا حتی میان رده وفادار نبوده و ترجیح داده با محصولی اقتصادی بازار را محک بزند.

اولین تلفن هوشمند مبتنی بر تایزن دارای نمایشگری ۴ اینچی با رزلوشن WVGA بوده (۸۴۰ در ۴۸۰ پیکسل)، از تکنولوژی 3G پشتیبانی به عمل آورده و به پردازنده ای دو هسته ای با توان پردازش ۱.۲ گیگاهرتز در کنار ۷۶۸ مگابایت رم مجهز گشته است.

از سایر مشخصه های این محصول نیز می توان به باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی (قابل افزایش از طریق درگاه میکرو SD)، دوربین اصلی ۳.۱ مگاپیکسلی و دوربین جلویی VGA اشاره کرد. Z1 قرار است با قیمت ۵۷۰۰ رویپه که معادل ۹۰ دلار آمریکا محسوب می شود وارد بازار گردد.

سامسونگ مدعی است علی رغم مشخصات فنی نه چندان قدرتمند به لطف پلتفرم سبک و خوش ساخت تایزن موبایل جدیدش بسیار سریع بوت شده، پرفرمنس فوق العاده ای را در مرور صفحات وب ارائه می کند و عملکردش در مصرف باتری نیز بسیار بهینه است.

کمپانی کره ای همچنین سرویس های استریم رایگانی را بر روی Z1 ارائه کرده که البته با توجه با شرایط و علاقه مندی های کاربران هندی بهره گیری از آنها توسط این قشر در هاله ای از ابهام قرار دارد و ناگفته نماند گوگل با پروژه ی اندروید وان محصولاتی با قیمت مشابه را در این کشور عرضه می کند که می توانند میلیون ها اپلیکیشن را به اجرا در آورند.

باید دید تایزن در آینده حرفهای بیشتری برای گفتن در زمینه موبایل ها خواهد داشت یا طی سال های آتی از آن فقط خاطره ای محو در اذهان باقی می ماند.

Samsung_Z1_Back_Red.0 Samsung_Z1_Back_White.0 Samsung_Z1_Dynamic_Black.0 Samsung_Z1_Front_Red.0 Samsung_Z1_Front_White.0 Samsung_Z1_Side_White.0 Samsung-Z1-Product-Specifications1.0

 

Event_Samsung_Z1_India1.0 Event_Samsung_Z1_India2.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سید
    سید | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    سلام گوشی من هست
    young gt-s6310n
    منتها مشخصاتش با این گوشی یکی هست میخواستم از سامسنگ درخواست کنید یک رام با سیستم عامل تایزن برای ما بزنه ممنون

  • احمد رضا 1362
    احمد رضا 1362 | ۲۵ دی ۱۳۹۳

    سام سونگ پلاستیکی :-) :-)

  • HamedMj
    HamedMj | ۲۵ دی ۱۳۹۳

    بیخودتربن کمپانی دنیا روزی ده تا گوشی معرفی میکنه یکی از یکی بیریخت تر و بیکیفیت تر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی