ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قصد دارد اثر انگشت کاربران را در آی‌کلاود ذخیره کند

سایت اپل اینسایدر گزارش کرده که بر اساس فرم پتنت جدیدی که از اپل به دست آورده به نظر می رسد اپل در فکر نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران ابزارهای خود است. این اطلاعات به منظور ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

سایت اپل اینسایدر گزارش کرده که بر اساس فرم پتنت جدیدی که از اپل به دست آورده به نظر می رسد اپل در فکر نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران ابزارهای خود است. این اطلاعات به منظور بهبود نسخه های بعدی سیستم پرداخت فوری این شرکت جمع آوری می شوند.

این فرم به 'همگام سازی اثر انگشت با کمک پردازش ابری و روش های مشابه' مرتبط است که به 'ترکنش های مالی' مرتبط شده است.

این به وضوح نشان می دهد که اپل قصد دارد از سرویس ابری خود برای نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران استفاده کند که اثر انگشت اصلی ترین و مهمترین آن در این برهه است. نتیجه این مساله البته تنها قرار است به همگام سازی اثر انگشت روی سایر ابزارهای کاربران برای انجام پرداخت ها منتج شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ابزاری که اپل برای تشخیص اثر انگشت در آیفون و آیپد مورد استفاده قرار می دهد سنسور TouchID است. این سنسور از آیفون ۵اس به بعد به عنوان ابزاری برای بهبود امنیت موبایل های اپل در آیفون ها تعبیه شد. کاربران می توانند با نگه داشتن انگشتشان روی این سنسور احراز هویت شده و آیفون را از حالت قفل خارج کنند. همچنین امکان انجام پرداخت ها با استفاده از این سنسور و Apple Pay وجود دارد.

اپل پیش از این از این سنسور برای رمزنگاری اطلاعات موجود در ابزارهای مبتنی بر پردازنده A7 استفاده کرده بود. اپل پیش از این اعلام کرده بود سایر اپلیکیشن های نصب شده دسترسی به این داده ها ندارند و اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران هرگز در سرورهای آی‌کلاود یا هر جای دیگری ذخیره نمی شود.

اما با پتنت جدیدی که اپل قصد ثبتش را دارد به نظر می رسد اوضاع رو به تغییر است.

screen shot 2015-01-15 at 11.31.43

مساله از این جهت اهمیت دارد که نگهداری این اطلاعات روی سرورهای آی‌کلاود چندان قابل قبول نیست. سرویس ذخیره سازی ابری اپل تا به حال بارها هک شده و اطلاعاتی همچون تصاویر خصوصی بازیگران و افراد مشهور از طریق آن لو رفته است. حالا اپل قصد دارد از همین سرویس برای نگهداری چیزی بسیار با اهمیت تر یعنی اطلاعات بیومتریک کاربرانش استفاده کند.

در حال حاضر کاربران اپل پِی از تلفن های خود به جای کارت اعتباری برای انجام پرداخت ها استفاده می کنند. این سیستم سرعت انجام عملیات پرداخت را به شدت افزایش داده و انجام آن را تا حد کشیدن انگشت روی سنسور تاچ آی‌دی ساده کرده است.

با ثبت این پتنت اما، اطلاعات بیومتریک کاربران پس از ذخیره سازی در سرورهای ابری اپل، در مواقع لزوم از طریق بلوتوث و وای فای قابل ارسال به سایر ابزارهای کاربر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۶ دی ۱۳۹۳

    از این حرکت خوشم نیومد ، ریسکش خیلی بالاس !
    تو ایرانه هنوز اینجور خریدها از طریق آیفون به خاطر صدقه سری تحریم ها و امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مرسوم نیست ولی آی کلود قبلا یکبار ضعف از خودش نشون داده ، باید پشتیبانی امنیتی سنگینی در سایه اش باشه که اپل قصد چنین ریسکی رو کرده ...

  • hadi
    hadi | ۲۶ دی ۱۳۹۳

    من هر بیستا انگشتم به اضافه ی اثر ارنجم را میدم .اخه غیر از اینکه یه فضایی را توی سرور ها اشغال میکنه به هیچ دردشون نمیخوره خخخخخخ

  • رامین
    رامین | ۲۵ دی ۱۳۹۳

    آروم، آروم...

  • حامد
    حامد | ۲۵ دی ۱۳۹۳

    من هيچ مشكلي نميبينم البته براي خودم كاربراي ديگه به من ربطي ندارن . ولي اوني كه نوشتيد icloud هك شد، تا الان يك بار هم هك نشده اگه هك كرده بودن راست ميگفتن اكانت اونايي رو با اپل همكاري ميكنن رو ميتونستن هك كنن مثله جاستين تيمبلرك و... چرا اونا رو هك نكردن اونا كه تو گالريشون پر از عكس هاي بدتر از بقيه هست مطمئنا ؟؟؟ دليلش سادس چون اونا دستورالعمل هايي رو كه اپل براي محافظت از هك شدن رو ميده رعايت ميكنن . هك هم نبود دليلش هم اعلام كردن ، با اينكه خودم از اپل به خاطر ios 8 راضي نيستم اما دليل نداره هر كاري اپل ميكنه ملت ميريزن سرش آي بده آي فلانه ، بابا الان همه شركت ها گند زدن اپل هم يكيشون .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی