ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خدمات پشتیبانی رایگان از ویندوز 7 متوقف می شود

با معرفی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، این شرکت پشتیبانی رسمی و کمک های رایگان به کاربران در خصوص ویندوز ۷ را متوقف کرد. مایکروسافت که در ماه های گذشته خبر از توقف پشتیبانی فنی از ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۵

با معرفی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، این شرکت پشتیبانی رسمی و کمک های رایگان به کاربران در خصوص ویندوز ۷ را متوقف کرد.

مایکروسافت که در ماه های گذشته خبر از توقف پشتیبانی فنی از ویندوز 7 داده بود از ۱۳ ژآنویه ۲۰۱۵ خدمات پشتیبانی از این نسخه محبوب سیستم عاملش را متوقف می کند.

البته معنی این حرف توقف کار کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۷ شما نیست، اما مایکروسافت از این تاریخ به بعد خدمات پشتیبانی رایگان به دارندگان این ویندوز ارائه نمی کند و هیچ قابلیت تازه ای نیز به این نسخه ویندوز دوست داشتنی اضافه نخواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

با این تصمیم مایکروسافت کاربران را به صورت غیرمستقیم تشویق به نصب ویندوز ۸ می کند.

ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و ظرف شش ماه بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این نسخه کماکان نیز بیشترین تعداد کاربران را در میان نسخه های مختلف ویندوز دارد. ویندوز ۷ نسخه ای بسیار پایدار تر از ویندوز ویستا بود که در طراحی ویندوز ۸ نیز از بسیاری از المان های گرافیکی آن استفاده شد. در حال حاضر نزدیک به نیمی از کامپیوترهای شخصی در کل دنیا با ویندوز ۷ کار می کنند.

توقف خدمات رسانی رایگان به دارندگان ویندوز ۷ به معنی پایان خدمات نرم افزاری به این سیستم عامل است. مایکروسافت برنامه دارد این نسخه از ویندوز را تا پایان سال ۲۰۲۰ کاملا از رده خارج کند.

البته مایکروسافت کماکان پچ های امنیتی را برای ویندوز ۷ ارائه خواهد کرد. پس در صورتی که قصد ادامه کار با این سیستم عامل را دارید، نگران حفره های امنیتی احتمالی در آن نباشید. مایکروسافت کماکان به صورت کمرنگ در کنار شماست.

نسل بعدی این سیستم عامل، ویندوز ۱۰ خواهد بود. مایکروسافت به دلایلی از ویندوز ۹ در روند نامگذاری عبور کرد. مایکروسافت در کمتر از یک هفته دیگر در ۲۱ ژانویه در دومین کنفرانس مربوط به ویندوز ۱۰، امکانات جدیدی از این نسخه تازه را رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Jooje007
    Jooje007 | ۲۶ دی ۱۳۹۳

    انقدر ویندوز 8 باگ داره و برنامه ها روش نمیان که ادم از دلش نماد ویندوز 7 پاک کنه من ویندوز 8 دارم از روزی که دارم استفاده میکنم فقط دارم باگ میشمرم الان ارور 0x7b میده برا یکی از بازی هام خدا کنه ویندوز 10 بهتر باشه من که امروز میخواگ برم رو ویندوز 7 ویندوز 7 رو یک عمر بدون باگ داشتم نمیدونم چرا امدم رو 8 تا میاد بالا رشام در میاد نمیدونم چرا 7 سریع تر بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی