ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 94 شماره موبایل خود را به اپراتور دلخواه ببرید

رگولاتوری اجرای طرح جابه جایی شماره موبایل بین اپراتورها را با جدیت دنبال می کند. در این طرح هر مشترک تلفن همراه می تواند شماره خود را از یک شرکت مخابراتی به اپراتور مورد نظرش ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

رگولاتوری اجرای طرح جابه جایی شماره موبایل بین اپراتورها را با جدیت دنبال می کند. در این طرح هر مشترک تلفن همراه می تواند شماره خود را از یک شرکت مخابراتی به اپراتور مورد نظرش انتقال دهد.

طرح یاد شده حدود 6 ماه قبل با نام «ترابرد پذیری شماره موبایل» "Mobile Number Portability" در جلسه 189 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و باید تا 18 ماه پس از تاریخ مذکور یعنی آذرماه 94 اجرایی گردد.

بنا به تعهدات اپراتورها در پروانه تجاری نسل سوم تلفن همراه و بالاتر  در صورت عدم اجرای این طرح، اجازه ارائه سرویس های 3G و 4G از آنها گرفته می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه، هر مشترک حداکثر دو بار در سال می تواند شماره موبایل خود را بین اپراتورها جابجا نماید. به بیان دیگر در صورت عدم رضایت از نوع، کیفیت یا تعرفه خدمات اپراتور فعلی خود، دیگر لازم نیست شماره خود را تغییر دهید و می توانید در شرکت مخابراتی دلخواه همان شماره قبلی تان را انتقال داده و از سرویس های با کیفیت بهتر یا قیمت مناسب استفاده نمایید.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای این طرح در سال 94 خبر داد و گفت: می خواهیم سیستمی پیاده سازی کنیم تا اگر مشترکی بخواهد اپراتور تلفن همراهش را عوض نماید مجبور به تغییر شماره اش نباشد.

عباسی شاهکوه افزود: در حال حاضر ممکن است اپراتوری عنوان کند که تعدادی از مشترکان به خاطر شماره شان در شبکه ما باقی مانده اند و از این بابت جای نگرانی ندارد، اما بعد از اجرای طرح مذکور، نگرانی اپراتورها بیشتر شده و مجبور خواهند بود که ارتقای کیفیت شبکه و کاهش تعرفه های موبایل را در دستور کارشان قرار داده تا کاربران خود را راضی نگه دارند.

این مقام مسئول رگولاتوری معتقد است با اجرای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه رقابت بین اپراتورهای موبایل جدی تر شده و این شرکت ها برای حفظ مشترکان خود تلاش بیشتری خواهند داشت.

بر اساس آمارهای جهانی  Mobile Number Portability تا به حال در بیش از 70 کشور دنیا اجرا شده است و قدمت آن در برخی از این کشورها به بیش از 15 سال می رسد.

هم اکنون اپراتورهای موبایل در ایران پیش شماره های خاص و از پیش تعیین شده ای دارند و مشترکان برای تغییر اپراتور باید شماره خود را عوض نمایند.

با اجرای ترابردپذیری شماره موبایل در کشور، از برخی هزینه های اجباری تبلیغات و اطلاع رسانی به خاطر تغییر اپراتور و شماره موبایل جلوگیری خواهد شد. بدین ترتیب دوستان، همکاران، مشتریان یا اعضای فامیل از تغییر اپراتور تلفن همراه افراد با خبر نشده و این موضوع جزو حریم شخصی و خصوصی آنها باقی خواهد ماند.

تسویه حساب با اپراتور قبلی، حداکثر دو بار تغییر شرکت مخابراتی در سال و جابجایی بدون تغییر نوع سیم کارت در اپراتور مقصد (دائمی با دائمی یا اعتباری با اعتباری) از جمله شرایط جابجایی شماره موبایل خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • مریم
    مریم | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    به قول نقی معمولی پایتخت مگه میشه ، مگه داریم؟!؟!!!!

  • علی
    علی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    ای کاش زودتر اجرایی بشه و مثل بقیه طرح ها در پیچ و خم مراحل اداری و توسط دستای پشت پرده به فراموشی سپرده نشه !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی