ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کاهش قیمت اکس باکس وان موقتی است

چندی پیش در دیجیاتو خواندید که پیرو موفقیت بزرگ بخش سرگرمی های مایکروسافت در دو ماه پایانی سال 2014، قیمت کنسول بازی این شرکت دوباره به 349 دلار در آمریکا کاهش یافت. خبری مسرت بخش که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

چندی پیش در دیجیاتو خواندید که پیرو موفقیت بزرگ بخش سرگرمی های مایکروسافت در دو ماه پایانی سال 2014، قیمت کنسول بازی این شرکت دوباره به 349 دلار در آمریکا کاهش یافت. خبری مسرت بخش که سبب پیشرفت دوباره کنسول محبوب آمریکایی در جداول فروش شد.

اما امروز، بخش بازاریابی مایکروسافت اعلام کرد که این کاهش قیمت دائمی نیست و محدودیتی برای آن تعیین شده. پس از پایان مدت زمان مشخص، کنسول های بدون کینکت با قیمت 399 دلار و کنسول های با کینکت به قیمت 499 دلار در اختیار خریداران قرار می گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکل نیکولز، معاونت بخش بازاریابی اکس باکس در گفتگوی کوتاهی که با وبسایت Polygon داشته می گوید علت کاهش قیمت در طول دوران تعطیلات کریسمس، افزایش رقابت بوده و مایکروسافت تمام نیروی خود را به کار گرفته تا سونی را پشت سر بگذارد، و در این امر کاملا موفق عمل کرده است.

مایکروسافت با ارائه کنسول های 349 دلاری (در برابر پلی استیشن های 399 دلاری) و همچنین بازی های انحصاری بیشتر و بهتر، دو ماه انتهایی سال 2014 را از آن خود کرد اما با این حساب هنوز هم پلی استیشن 4 در دیگر نقاط جهان فروش بیشتری دارد.

نتیجه این تخفیف 50 دلاری برای مایکروسافت، فوق العاده شگفت انگیز بوده و بخش اکس باکس کاملا متوجه این موضوع است. پس چه چیزی بهتر از افزایش عمر تخفیف 50 دلاری؟

نیکولز می گوید: «این [تخفیف] موقتی است و ما زمان پایان آن را فعلا اعلام نمی کنیم. می خواهیم ببینیم مردم چقدر به آن واکنش نشان می دهند.»
واضح است که این استراتژی مایکروسافت کاملا موثر بوده و با توجه به صحبت های نیکولز، باید منتظر ماند و دید که مردم تا چه حد شوق و علاقه به خرید کنسول اکس باکس وان پیدا می کنند.

تخفیف 50 دلاری و اعلام نشدن تاریخ پایان آن، برای سونی یک کابوس خواهد بود. ژاپنی ها نزدیک به یک سال پیاپی، بیشترین تعداد کنسول را در آمریکا به فروش رساندند و حالا مایکروسافت با قیمت کمتر، گوی سبقت را از آنها می رباید.

اکس باکس وان پس از اتمام تعطیلات تا روز گذشته، به مدت 12 روز، با قیمت 399 دلار در دسترس بود و از حالا تا تاریخی نامعلوم 349 دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • مهرشاد
    مهرشاد | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    این رو گفته باشم به پلی استیشن که اکس باکس سرورته ...........
    من هم تا یک ماه دیگه اکس باکس میخرم دو دل هم نسیتم فقط شک دارم که خانوادم برام بخرن یا نخرن و........................................

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • امیر
    امیر | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    پی اس 4 واقعاا محشره من که الان تقریبا 1ساله ک دارمش فقط ازش لذت میبرم و روزی شاید بگم 4ساعت یع سره باش بازی میکنم با گرافیک زیباش واقعا محشره Xoneاصلا قابل قیاس با ps4 نیس.

    • voodoo
      voodoo | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      xbox one فقط برات آب نمیاره که بخوری......

  • مهراد
    مهراد | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    من خودم به شخصه وقتی ایکس باکس وان تهیه کردم با این دید که شاید تعداد کمی ایرانی این محصول را تهیه میکنند و به صورت انلاین بازی میکنند اما وقتی وارد این مبحث شدم دیدم بیشتر بازی های انلاین را افراد ایرانی تشکیل میدند که تعداد فوق العاده بالایی هست این نکته را هم مد نظر داشته باشید ایکس باکس وان بر اساس رجیون و لوکیشن گیمر ها را به سرور متصل میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی