ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اینتل با وجود زیان قابل توجه بازهم بازار موبایل را ترک نخواهد کرد

در سالی که گذشت، واحد موبایل اینتل متحمل ضرری 4.2 میلیارد دلاری شد که این میزان قطعا مدیران هر شرکت دیگری را به بازنگری در مورد فعالیت هایشان باز خواهد داشت، اما جالب است بدانید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در سالی که گذشت، واحد موبایل اینتل متحمل ضرری 4.2 میلیارد دلاری شد که این میزان قطعا مدیران هر شرکت دیگری را به بازنگری در مورد فعالیت هایشان باز خواهد داشت، اما جالب است بدانید که کمپانی مذکور باز هم پردازنده های خود را راهی کارخانجات ساخت ابزارهای موبایل می کند و همچنان ضرر می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بسیاری بر این باورند که دیر یا زود منبع مالی عظیمی که بودجه لازم برای تولید این چیپ ها را تأمین می کند تمام می شود، این در حالی است که Krzanich مدیر عامل اینتل نظر دیگری دارد و اظهار داشته که این خبر آنقدرها هم ناخوشایند نیست.

براساس گزارشات، در سال گذشته میلادی 46 میلیون تبلت مبتنی بر پرازنده های اینتل در سراسر دنیا به فروش رفته که به مراتب بیشتر از هدف تعیین شده (یعنی رقم 40 میلیون) است.

حال این پرسش مطرح می شود که اگر این اینطور است، چگونه امکان دارد که کمپانی مورد بحث متحمل چنین ضرری شده باشد؟

همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود، اینتل با فروش پردازنده های خود به قیمت تمام شده تولید یا نزدیک آن، به نوعی به تولیدکنندگان تبلت سوبسید می پردازد و از این طریق تنها بخشی از هزینه ساخت محصولاتش را پوشش می دهد.

این کمپانی همچنین، برای آنکه تولید کنندگان تبلت را مجاب نماید که تراشه های ARM را کنار بگذارند و طراحی محصولاتشان را برای ایجاد سازگاری با پردازنده های سری اتم آن تغییر دهند، به آنها پول پرداخت می کند.

روشن است که با حذف سوبسید یاد شده، رشد اینتل در این حوزه بسیار کم خواهد گشت، از این رو کمپانی مذکور سود خود را صرف بازاریابی و افزایش آگاهی مصرف کنندگانش (هم مشتریان و هم تولید کنندگان) نموده است.

علاوه بر این، پیش بینی می شود که سال 2015، آغاز مسیری تازه برای فعالیت این شرکت در بخش موبایل باشد: اینتل در حال حاضر یکی از بزرگ ترین تأمین کنندگان پردازنده برای تبلت محسوب می شود و اخیرا هم تغییرات تازه ای را برای کاهش هزینه های تولید خود در محصولاتش ایجاد کرده و در همین راستا قراردادهای جدیدی را با نام هایی نظیر Rockchip و Spreadtrum به امضا رسانده است.

هدف اینتل از اعمال تغییرات یاد شده و امضای این قراردادها آن است که در حدود 800 میلیون دلار در هزینه های تولیدی خود در سال جاری میلادی صرفه جویی کند و از این طریق، چیپست های تولیدی اش را همچنان با همان قیمت پایین در اختیار مصرف کنندگان قرار داده و از فروش آنها پول در بیاورد.

شرکت مذکور همچنین روی تولید سری جدیدی از پردازنده های یکپارچه خود موسوم به SoFIA کار می کند که در واقع نوعی چیپ موبایل جدید است که برای تلفن های هوشمند اقتصادی طراحی شده و در مرحله نخست نسخه 3G و سپس نوع بهره مند از مودم 4G LTE آن عرضه خواهد شد.

اینتل پیش بینی کرده است که با عرضه چیپست مذکور می تواند کسب و کار خود را رونق بخشیده و ضررهای اخیر را تبدیل به سود کند.

موبایل از جمله بخش هایی به شمار می رود که همچنان به رشد و توسعه خود ادامه می دهد و اینتل نیز با آگاهی از این مهم مصمم است که در آن پیشرفت نماید و اگر به حوزه های فعالیت آن (اینترنت اشیاء و ابزارهای پوشیدنی) دقت نمایید به خوبی به این مسأله پی خواهید برد.

چندی پیش اینتل قراردادی را بر سر نخستین  تبلت اندرویدی نوکیا موسوم به Nokia N1 به امضا رساند که براساس آن از پردازنده های 64 بیتی چهار هسته ای اش در این محصول استفاده خواهد شد. این قرارداد نشان می دهد که پردازنده های اینتل به خودی خود مشکلی ندارند و اینتل باید برای جذب مشتریان بیشتر بر میزان تلاش های خود بیافزاید.

پردازنده های سری اتم اینتل برای انجام وظایف روزانه و متداول مناسب هستند اما مانند تراشه های تولیدی بسیاری از سازندگان دیگر در زمان اجرای بازی های سنگین، حرفی برای گفتن در مقابل خانواده Tegra از انویدیا ندارند.

توانمندی های بالای اینتل بر هیچکس پوشیده نیست اما تردیدی نخواهد بود که این کمپانی هنوز هم راه درازی را در پیش دارد و باید درس های زیادی را از بازار موبایل بیاموزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • فردین
    فردین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    من گوشی زنفون شرکت ایسوز دارم با پردازنده اینتل با کلاک اسپید 2 گیگاهرتز باید بگم بهترین گوشی هستش که تا حالا باهاش کار کردم
    فوق العادس تو این دوماه یکبار هم هنگ نکرده
    میتونم بگم دقیقا مثل z1 سونی کارایی داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی