ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویری از پتنت پروژه واقعیت مجازی مجیک لیپ با حمایت گوگل

از زمانی که گوگل خبر صرف بودجه 542 میلیون دلاری خود در پروژه Magic leap را منتشر کرد، تقریبا حدود سه ماه می گذرد. این پروژه به واقعیت مجازی اختصاص یافته و جزئیات آن هنوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

از زمانی که گوگل خبر صرف بودجه 542 میلیون دلاری خود در پروژه Magic leap را منتشر کرد، تقریبا حدود سه ماه می گذرد. این پروژه به واقعیت مجازی اختصاص یافته و جزئیات آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مدیر عامل Legendary Pictures هم در اظهار نظری تازه، علاوه بر ادعاهای عجیب خود پیرامون این فناوری، آن را حیرت آور خوانده و نیل استفانسن نیز به سمت پیشگوی ارشد پروژه ذکر شده منصوب شد که همگی دال بر بروز اتفاقات جدیدی است.

در ادامه این مطلب با دیحیاتو همراه باشید.

در هفته ای که گذشت فایل مربوط به پتنت مجیک لیپ در وبسایت دفتر آرم های تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا به نمایش در آمد که اطلاعات جدیدی را در مورد پروژه مرموز گوگل فاش می کند.

مقیاس پرونده های مربوط به یک پتنت به خصوص زمانی که حرف از نام های بزرگی چون گوگل گوگل به میان می آید، بسیار گسترده است.

باید یادآور شد که بسیاری از ایده های ذکر شده در این اینجا ممکن است که هیچیگاه در نسخه نهایی مجیک لیپ مشاهده نشوند اما این امر مانع از بررسی دقیق تر پتنت یاد شده نمی شود.

فایل ارائه شده نخست با طرح هایی شروع می شود که احتمالا شکل نهایی محصول، نحوه عملکرد آن و مصارف کلی اش را به تصویر می کشد.

google-magic-leap-patents-0029.0

google-magic-leap-patents-0039.0

از این نقطه به بعد است که اوضاع عجیب می شود و شاهد کارکردهای عجیبی خواهیم بود: برای مثال فرایند خرد کردن خیار به شکل بازی در می آید و ایده دستبندهای تعاملی مطرح می شود.

google-magic-leap-patents-0040.0

google-magic-leap-patents-0045.0

google-magic-leap-patents-0050.0 (1)

و در نهایت ناکجاآباد مجیک لیپ رخ می نمایاند. طرح های موجود در پرونده مربوط به این پتنت آینده ای را به تصویر کشیده که در آن یک فرد نه تنها می تواند با مربی خود تعامل داشته و تصویر یک مسابقه فوتبال را ترسیم نماید (مسأله ای که قطعا لیگ ملی فوتبال آمریکا با آن مشکل خواهد داشت) بلکه در آن، حتی قادر خواهد بود تا پوستری مجازی را روی دیوار خانه اش بچسباند.

google-magic-leap-patents-0058.0 (1) google-magic-leap-patents-0057.0 google-magic-leap-patents-0058.0 google-magic-leap-patents-0059.0

در سوپر مارکت ها نیز تجربه خرید یک مادر بهبود بخشیده خواهد شد و برای نمونه لیست مجازی از کالاهای موجود در فروشگاه روی دستگیره سبد خرید او به نمایش در می آید.

در عین حال که مادر مشغول خرید است، کودک او می تواند مشغول اجرای یک بازی مجازی شود که از سوی برند یکی از کالاهای به فروش در آمده در سوپرمارکت حمایت مالی می شود.

برای مثال اژدهایی از پشت بسته های حبوبات بیرون می آید. قطعا شما هم تأیید خواهید کرد که اگر یک چیز بتواند تجربه خرید افراد را بهتر کند، آن مسأله قطعا فریادهای ناشی از ترس یک کودک است!

google-magic-leap-patents-0060.0 google-magic-leap-patents-0062.0 google-magic-leap-patents-0065.0.0 google-magic-leap-patents-0065.0

همانطور که در تصاویر می بینید صحنه ای شبیه به فیلم های تخیلی پشت قفسه محصولات شکل می گیرد و زمانی که فرد به خوردنی های مضر چشم می دوزد، پیش از آنکه دستش را برای برداشتن یکی از آنها دراز کند، تصویر پزشکی پیش چشمانش ایجاد خواهد شد که مشغول نشان دادن الگوی سه بعدی از قلب بیمار است.

google-magic-leap-patents-0067.0 google-magic-leap-patents-0072.0 google-magic-leap-patents-0068.0

جدای از لطیفه ها و نکته های نغزی که در مورد این فناوری مطرح می شود، مجیک لیپ دارای پتانسل بسیار بالایی برای ایجاد یک تحول بوده و به همین دلیل بسیاری بی صبرانه مشتاق دیدن آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • سعید
    سعید | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    آدم رو دیونه میکنه

  • بهزاد
    بهزاد | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    In your ghost ?
    خیلی علاقه مند شدم به این ترجمه انگلیسی منحصربفرد لطفاً
    " دلم هواتو کرده " رو هم به سبک خودتون ترجمه کنید

    • erfanm
      erfanm | ۲۸ دی ۱۳۹۳

      My stomach done your air
      خخخخ
      جدی نگیر بابا اونو شوخی نوشتم

  • براي افزايش بازدید سایت و درآمدتون کليک کنيد
    براي افزايش بازدید سایت و درآمدتون کليک کنيد | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    واقعیت مجازی واقعا لذت بخشه

    ولی حیف سرعت رشدش خیلی پایینه

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    اپل داره برای آینده کار میکنه و واقعیت مجازی هم جزئی از آیندست

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۲۸ دی ۱۳۹۳

      اشتباه شد به جای اپل باید مینوشتم گوگل اشتباه شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی