ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنودن می گوید: تا سال 2010 کاربران آیفون به سادگی قابل ردیابی بودند

ادوراد اسنودن امروز دست به افشای مدارک جدیدی زد که گویای برخی فعالیت های آژانس امنیتی انگلستان (GCHQ) بوده و به طور مشخص، نحوه دنبال کردن افراد مورد نظر با استفاده از ردیابی آیفون هایشان را نشان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

ادوراد اسنودن امروز دست به افشای مدارک جدیدی زد که گویای برخی فعالیت های آژانس امنیتی انگلستان (GCHQ) بوده و به طور مشخص، نحوه دنبال کردن افراد مورد نظر با استفاده از ردیابی آیفون هایشان را نشان می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اسناد جدید خبر از این موضوع می دهند که بدون استفاده از آیفون، و زمانی که این موبایل با یک کامپیوتر سینگ شده باشد، هر اطلاعاتی با سوءاستفاده از کامپیوتر مذکور قابل استخراج بوده است. متخصصان GCHQ با استفاده از این شیوه و دسترسی به شماره UDID (شماره شناسایی یکتای گجت که شامل یک عدد 40 رقمی می شود) دیوایس های اپل، افراد خاصی را تحت نظر می گرفتند.

البته اپل در نوامبر 2010 سیستم امنیتی UDID دستگاه های خود را افزایش داد ولی اسنادی که اسنودن ارائه می دهد نشانگر استفاده ی آژانس مذکور از این حفره امنیتی تا آن زمان هستند. GCHQ قادر بود تا با استفاده از شماره UDID آیفون شخص مظنون، پس از هر بار سینک شدن موبایل با کامپیوتر ها آن را دنبال نموده و اطلاعات مورد نظر خود را استخراج نماید.

در افشاگری های پیشین نیز اسنودن در خصوص نحوه سوءاستفاده سازمان آژانس امنیتی ایالات متحده (NSA) از کوکی های مربوط به تبلیغات در اینترنت و بهره گیری از آن برای استخراج اطلاعات کاربران خبر داده بود.

خوشبختانه حال کاربران آیفون می توانند آسوده خاطر باشند که اپل پتانسیل سوءاستفاده از شماره UDID آیفون ها را مرتفع نموده و به سوی پلتفرمی امن تر در حرکت است. هرچند که با توجه به مشاهدات قبلی، این امنیت قابل تضمین نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی