ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرخ کردن گرافین، روشی تازه برای ایجاد دوام بیشتر در باتری ها

سرخ کردن در روغن زیاد تنها برای طبخ غذا مناسب نیست و طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه های موبایل بیانجامد. محققان کره جنوبی از طریق اسپری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

سرخ کردن در روغن زیاد تنها برای طبخ غذا مناسب نیست و طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه های موبایل بیانجامد.

محققان کره جنوبی از طریق اسپری کردن قطرات اکسید گرافین در داخل ترکیبی بسیار داغ از اسید و حلال طبیعی موفق به ساخت الکتردی با خاصیت رسانایی بسیار بالا شده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این روش شباهت زیادی به سرخ کردن مرغ در روغن داغ دارد. با انجام این کار چیزی شبیه تصویر بالا ایجاد می شود که البته به هیچ وجه خوشمزه نیست اما ساختار سه بعدی بازش به گونه ایست که در قیاس با گرافین خالص عمل انتقال شارژ الکتریکی را به مراتب بهتر انجام می دهد.

دیگر پژوهشگران نیز قبلا نوعی گرافین سه بعدی با ظرفیت انرژی مشابه ساخته بودند، اما اجرای این روش در زمان تولید انبوه آسان تر است چراکه به سادگی می توان آن را در مقیاس های بزرگ عملیاتی کرد.

باید در نظر داشت که این تنها یکی از بخش های معماست (البته قسمتی بسیار مهم) و باید همچنان منتظر ماند تا کلیه قطعات پازل باتری های پر دوام پیدا شود.

امید می رود که با حل این معما و با استفاده از روش های طبخ کربنی، در آینده ای نه چندان دور اسمارت فون ها و ماشین های برقی بتوانند مدت زمان بیشتری شارژ را در خود نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • ویراستار
    ویراستار | ۲۹ دی ۱۳۹۳

    چهار روز دیگه چیپس با طعم گرافین سرخ شده هم میاد!
    میگی نه؟ نگاه کن...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی