ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علت ارزانی تلفن های هوشمند شیائومی از زبان هوگو بارا

همانطور که می دانید قیمت محصولات شیائومی در قیاس با شرکت های بزرگی چون سامسونگ بسیار پایین است و همین مسأله این پرسش را در ذهن ایجاد می کند که چه عاملی باعث حرکت رو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۴

همانطور که می دانید قیمت محصولات شیائومی در قیاس با شرکت های بزرگی چون سامسونگ بسیار پایین است و همین مسأله این پرسش را در ذهن ایجاد می کند که چه عاملی باعث حرکت رو به جلوی شرکت یاد شده می گردد.

احتمالا این پاسخ به فکر اغلب شما خطور می کند که علت موفقیت شیائومی، نحوه قیمت گذاری تلفن های هوشمند تولید اش است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

حتما به خود می گویید که سامسونگ نیز می تواند برای تعدیل فشار وارده از سوی شیائومی قیمت محصولاتش را پایین آورده و به نوعی با آن مقابله به مثل کند. اما اینطور نیست و دست کم تا زمانی که استراتژی آن کاملا با رویکرد شیائومی فرق داشته باشد اوضاع همینگونه است.

حال بگذارید نگاهی داشته باشیم به استراتژی سامسونگ. همانگونه که برخی از شما می دانید محصولات شیائومی به صورت انحصاری تنها از طریق فروشگاه های اینترنتی آن به فروش می روند که این خود تا حدودی زیادی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

در واقع، با این روش شیائومی مجبور به پرداخت هیچگونه پولی بابت دستمزد فروشنده ها، مدیریت این فروشگاه ها و تهیه تجهیزات نخواهد بود. علاوه بر این، کمپانی مذکور، با این روش کلیه توزیع کنندگان و فروشندگان ثالث را از حلقه فروش خود خارج می کند که هر دوی این گروه ها به دنبال سود خود هستند و باعث بالا رفتن قیمت می شوند.

اما این تنها یکی از روش هایی است که با آن شیائومی از هزینه های خود می کاهد. عامل مهم دیگر در واقع متوسط چرخه عمر محصولات است. هوگو بارا یکی از مدیران شیائومی در این رابطه به سایت TechCrunch گفت:

«محصولی که برای مدت 18 تا 24 ماه روی قفسه ها باقی می ماند (که در واقع اغلب محصولات ما هم اینگونه هستند) تا 3 الی 4 مرتبه با کاهش قیمت روبرو می شود. برای مثال مدل های Mi2 و Mi2s در اصل یکی هستند که هر دویشان برای مدت 26 ماه به فروش گذاشته شدند. مدل Redmi 1 برای نخستین بار در سپتامبر 2013 معرفی شد و پس از گذشت 16 ماه، ما تازه تلفن هوشمند Redmi 2 را رونمایی کردیم.»

اما این کاهش قیمت ها چگونه امکان پذیر هستند؟ چون قیمت قطعات سخت افزاری در این صنعت رو به رشد مرتبا کاهش می یابد، محصولات الکترونیکی بهره مند از این قطعات نیز مرتبا ارزان می شوند. این بدان معناست که کمتر از 6 ماه بعد از عرضه یک محصول ارزش قطعات به کار رفته در آن به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود.

همین کاهش قیمت امکانی را فراهم می کند تا به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی شود و در عوض شرکت می تواند قیمت ها را پایین بیاورد.

در پایان باید بگوییم که برخلاف دیگر شرکت های فعال در این صنعت کمپانی شیائومی کمپین های بازاریابی خود را بدون صرف هیچگونه هزینه ای پیش می برد.

این شرکت به جای صرفه بودجه های عظیم در بخش تبلیغات به شبکه های اجتماعی و نقل قول مردم تکیه کرده است تا از این طریق آگاهی کاربران در مورد محصولاتش را افزایش دهد.

هرچند روشن نیست که آیا شیائومی در بخش سرویس های خود نیز دست به جیب می شود یا خیر، اما باید اشاره کنیم که فروشگاه اپلیکیشن های آن انبوهی از محتوی باکیفیت و خوب را در خود جای داده که همگی در ازای پرداخت پول قابل استفاده هستند.

حال اگر همه این استراتژی ها را با یکدیگر ترکیب نمایید متوجه خواهید شد که چرا شیائومی می تواند تلفن های هوشمند پیشرفته خود را با قیمتی پایین به فروش برساند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/YS-Exclusive-Hugo-Barra-on-pricing-of-Mi-products-and-the-Apple-of-China-tag.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • ویراستار
    ویراستار | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    اَلِکی میگه...!

  • parazit
    parazit | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    خسته نباشی هوگو جان قانون مور تعریف کردی!

  • داریوش
    داریوش | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    یه نظر گذاشتم، رفت واسه تایید!
    از همین جا خواستم بگم، ادمین خسته نباشی؛ دیگه نمی خواد تایید کنی!

  • vahid_itc
    vahid_itc | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    دوستان بنده چند تا از گوشی های شیاومی رو استفاده کردم

    نسبت به قیمت و کیفیت ساختش عالیه

    رام MIUI هم که از پرطرفدارترن رام های اندرویده حرفی هم توش نیست ( یکیش خودم )
    درضمن پشتیبانی رامش خیلی عالیه هر دو ماه یک بار آپدیت پایدار منتشر میکنه که این خودش حسن بسیار بزرگیه

    بعد از سری نکسوس با شیاومی خیلی حال کردم چون قدرت سخت افزاری مناسب در کنار رام miui زیبا و پایدار ارائه میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی