ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فودلیست؛ شبکه ای اجتماعی برای آشپزان ایرانی

شبکه های اجتماعی مختص به آشپزی، تقریبا پدیده های نوظهوری محسوب می شوند. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در دیجیاتو به معرفی نمونه ایرانی آن سرآشپز پاپیون و نمونه خارجی اش Yummly Recipes ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

شبکه های اجتماعی مختص به آشپزی، تقریبا پدیده های نوظهوری محسوب می شوند. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در دیجیاتو به معرفی نمونه ایرانی آن سرآشپز پاپیون و نمونه خارجی اش Yummly Recipes پرداختیم.

فودلیست نیز یک شبکه اجتماعی است که برای علاقه مندان به هنر آشپزی طراحی شده. این وبسایت مدتی پیش اقدام به عرضه اپلیکیشن موبایل خود برای گجت های اندرویدی کرده که در ادامه به بررسی قابلیت های آن خواهیم پرداخت.

با دیجیاتو همراه باشید. 

اگر پیش تر عضو وبسایت فودلیست بوده اید، دیگر برای کار با اپلیکیشن نیاز به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت. با ساخت یک حساب کاربری در فودلیست قادرید فعالیت های خود را به صورت موازی چه از طریق وبسایت و چه اپلیکیشن موبایل دنبال کنید و این از نقاط قوت این شبکه اجتماعی محسوب می گردد.

بعد از اینکه اطلاعات پروفایلتان را تکمیل کردید، حالا می توانید در میان غذاهای متنوع اپلیکیشن به جستجو پرداخته و برای اطلاع از نحوه پخت، به منوی مخصوص آن وارد شوید. در بخش دسته بندی غذاها دسته هایی همچون ترشی و شور، خوراک ها، نوشیدنی ها و ... را مشاهده می کنید.

567

بخشی به نام ویترین فودلیست نیز در اپلیکیشن به پیشنهاد روز، جدیدترین دستور پخت ها، مسابقات آشپزی همراه با جایزه، محبوب ترین دستور پخت ها و نکات آشپزی و سلامت اختصاص داده شده که به طور مستمر بروزرسانی می شوند.

اما با ورود به منوی مخصوص هر غذا اطلاعاتی مثل زمان پخت، شاخص طعم غذا (میزان تندی، شوری، ترشی و ...)، جدول ارزش غذایی، مواد لازم و دستور پخت را خواهید دید و قادرید غذا را به لیست غذاهای محبوبتان اضافه کرده و در موردش نظر بگذارید.

درست مثل سرآشپز پاپیون، در این اپلیکیشن هم قادرید مواد لازم برای تهیه غذای مورد نظرتان را به سبد خرید بیفزایید. اما امکان تغییر تعداد نفرات، برای تخمین میزان مواد غذایی لازم در فودلیست قرار داده نشده.

63

زمان سنج یکی از امکانات جالب فودلیست به شمار می رود که با تنظیم آن روی زمانی مشخص، موبایلتان شروع به زنگ زدن می کند. از این قابلیت می توانید برای جلوگیری از سوختن غذایی که در حال پختنش هستید بهره ببرید. بخش چی بپزم در فودلیست هم به نوبه خود جالب است. با ورود به این قسمت، با لرزاندن موبایل می توانید از پیشنهاد تصادفی اپلیکیشن برای پختن غذا استفاده کنید.

البته فودلیست خالی از ایراد نیست. مثلا ممکن است هنگام باز کردن منوهای مختلف در حالت آنلاین، با تأخیر زیادی مواجه شوید که مشکل به سرورهای فودلیست بر می گردد. با این وجود رایگان بودن این اپلیکیشن، امکان ارسال دستورهای پخت در آن و شرکت در مسابقات آشپزی از جمله مواردی است که کاربران را مشتاق استفاده از آن می کند.

پیشنهاد می کنیم این اپلیکیشن را در تلفن های هوشمند اندرویدی تان امتحان کنید.

ویرایش: طبق گفته سازنده اپلیکیشن علت بروز تأخیر در باز شدن صفحات، ارتقا و جابجایی سرور بوده که پس از اتمام این کار، شاهد بهبود نسبی سرعت اپلیکیشن بوده ایم.

فودلیست

فودلیست

سازنده: فودلیست قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • رضا
    رضا | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    سرورهاش خداییش خوب شده نسبت به چند روزه قبل...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی