ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست های اسنپدراگون ۸۱۵ و ۸۲۰ در راه هستند

در حالیکه هنوز صحت عملکرد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ به درستی به اثبات نرسیده و هر روز هم خبرهای تازه ای را در رابطه با مشکلات آن و داغ شدن بیش از حدش می شنویم به نظر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

در حالیکه هنوز صحت عملکرد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ به درستی به اثبات نرسیده و هر روز هم خبرهای تازه ای را در رابطه با مشکلات آن و داغ شدن بیش از حدش می شنویم به نظر می آید کوالکام کاملاً آینده نگرانه عملکرده و در حال آماده سازی چیپست هایی قدرتمند تر و بهتر است.

بر همین اساس امروز تصویری در اینترنت انتشار یافته که محصولات در دست توسعه و آتی کوالکام را نمایان می سازد و البته امید می رود برخی از آنها تا انتهای سال ۲۰۱۵ آماده عرضه به بازار شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ابتدای فهرستی که طی تصویر انتشار یافته در اختیار عموم قرار گرفته نام اسنپدراگون ۶۱۶ به چشم می خورد. این چیپست احتمالاً دارای هشت هسته ی Cortex A53 است که سرعت پردازش آنها بین ۱.۸ الی ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم گشته و در آن پردازشگر گرافیکی آدرنو ۴۰۸ نیز گنجانده شده است. همچنین پشتیبانی از Cat.6 LTE هم از دیگر مشخصه هایش به حساب می آید.

سپس نوبت به اسنپدراگون ۶۲۰ می رسد که از معماری مختص خود کوالکام یعنی Taipan پیروی می کند و دارای چهار هسته است. پردازشگر گرافیکی آدرنو ۴۱۸ و پشتیبانی از مودم های Cat.10 LTE هم از دیگر جزئیات مرتبط به این چیپست محسوب می شوند.

اسنپدراگون ۶۲۵ و البته ۶۲۹ چیپست هایی هشت هسته ای هستند که هر دو با آدرنو ۴۱۸ عرضه خواهند شد و می توانند از حافظه های رم LPDDR4 1600 با پشتیبانی از تکنولوژی دو کاناله نیز استفاده نمایند. دو چیپست مورد بحث بر مبنای معماری ۲۰ نانومتری طراحی و پیاده سازی شده اند.

جذاب ترین عضو حاضر در لیست فاش شده از کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵ است، غولی هشت هسته ای با پشتیبانی از تکنولوژی Big.Little، مودمهای بهبود یافته Cat.10 MDM9X55 LTE، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۴۵۰ و توان بهره گیری از حافظه های رم LPDDR4. این محصول نیز ۲۰ نانومتری است.

اسنپدراگون ۸۲۰ هم از نظر جزئیات کاملاً نسبت به چیپست های تا به امروز معرفی شده متفاوت به نظر می رسد و در آن بدون اشاره به عبارت Big.Little از هشت هسته ی TS2 استفاده شده که بر این اساس احتمال می رود هر هشت هسته ی موجود در این چیپست بتوانند به صورت همزمان به شکل برابر وارد عملیات های پردازشی بشوند. پشتیبانی آن از حافظه های رم و LTE همانند اسنپدراگون ۸۱۵ بوده اما در این چیپست از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ استفاده شده است.

نکته ی دیگری که اسنپدراگون ۸۲۰ را مرموز تر جلو می دهد متکی بودن آن به تکنولوژی ۱۴ نانومتری FinFET است، که امتیاز تولید آن در دستان کمپانی GlobalFoundries قرار دارد.

در مورد اینکه آیا همه ی این چیپست های جدید در سال ۲۰۱۵ آماده حضور در بازار و ارائه از طریق محصولات تولید کنندگان مختلف خواهند شد اطلاعاتی در دسترس نیست و البته با توجه به اینکه خطوط تولید GlobalFoundries و سامسونگ لازم است نقشی جدی در تولید انبوه محصولات جدید کوالکام داشته باشند و با در نظر گرفتن درگیر بودن احتمالی این خطوط جهت آماده سازی چیپست های A9 مورد نیاز اپل، شاید اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه اش به ۲۰۱۶ موکول گردد.

صحت و دقت اطلاعات منتشر شده اگرچه به قطع مورد تائید نیستند ولی بر اساس آنها می توان حدس زد آینده ای هیجان انگیز در انتظار کوالکام و صد البته ابزارهای موبایلی ما خواهد بود.

gsmarena_002

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Young G
    Young G | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    هنوز این 810 درست حسابی نیومده بازار :|

  • رامین
    رامین | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    حالا تا ما میایم گوشی عوض کنیم همه چی کن فیکون میشه.
    به اثر پروانه ای ایمان آوردم دیگه...

  • saeedsh67
    saeedsh67 | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    بابا یه کم آرومتر هوی کوالکام چه خبره؟؟؟!!!!!! الان دیگه باید اس600 رو زیر خاکی بدونیم دیگه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی