ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه 4G ایرانسل در شیراز راه اندازی شد

آبان امسال ایرانسل برای اولین بار در ایران، از اینترنت LTE خود در مشهد رونمایی به عمل آورد و اعلام نمود که در طی ماه های پیش رو، گسترش این شبکه در دیگر شهر های ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

آبان امسال ایرانسل برای اولین بار در ایران، از اینترنت LTE خود در مشهد رونمایی به عمل آورد و اعلام نمود که در طی ماه های پیش رو، گسترش این شبکه در دیگر شهر های ایران را نیز با سرعت پیگیری خواهد کرد.

اکنون و در حالی که بیش از ۱۰۰ شهر کشور تحت پوشش شبکه 4G ایرانسل قرار دارند، نوبت به شهروندان شیرازی رسیده است تا طعم اینترنت پر سرعت را بچشند. اپراتور دوم امروز طی مراسمی در هتل همای شیراز، راه اندازی شبکه 4G در این شهر را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گفته روابط عمومی ایرانسل،در حال حاضر شهرهای شیراز، شهر جدید صدرا، قائمیه، مرودشت، جهرم، فسا، زرقان و کازرون به شبکه نسل 3 (3G) پیوسته اند و توسعه شبکه نسل سه و چهار در دیگر بخش های استان فارس همچنان ادامه دارد.

شهروندان شیرازی می توانند با تهیه سیم کارت های USIM از نسل جدید اینترنت ایرانسل بهره مند شوند. نحوه دقیق اتصال و استفاده از اینترنت پرسرعت اپراتور دوم را در این مطلب می توانید مطالعه نمایید.

در ادامه می توانید تصاویر دیجیاتو از مراسم ایرانسل در شیراز را مشاهده کنید.

IMG_7844-w600

IMG_7843-w600

IMG_7846-w600

IMG_7849-w600

IMG_7848-w600

IMG_7842-w600

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • بابک
    بابک | ۴ آبان ۱۳۹۴

    LTE چیست؟

    همان‌طوری که گفتیم LTE مخفف Long Term Evolution است. پس، یک نسل و استاندارد شبکه‌های موبایل نیست بلکه شاخه‌ای از ۴G است که به دنبال دستیابی به سرعت‌های تعریف شده در این استاندارد است. وقتی علامت ۴G را در گوشه بالا سمت راست صفحه‌نمایش موبایل می‌بینیم به معنای این نیست که واقعاً داریم از یک شبکه ۴G استفاده می‌کنیم. هنگامی که ITU-R استاندارد ۴G را تصویب کرد و حداقل سرعت را مشخص نمود، بسیاری از ارائه‌دهندگان سرویس‌های موبایل کمی سرعت انتقال اطلاعات را روی ۳G افزایش دادند و بعد با دادن پول به شرکت‌های سازنده گوشی تلفن همراه، ازشان خواستند ۴G را وارد مشخصات پشتیبانی محصول کنند و روی صفحه‌نمایش نشان دهند. از همین‌جا بود که ۴G از مسیر اصلی‌اش منحرف شد و بدنه تنظیم‌کننده استانداردهای امریکا برای تمایز قائل شدن میان ۴G تقلبی از ۴G واقعی؛ LTE را به معنای ادامه استانداردهای شبکه‌های موبایل فعلی و «تکامل در بلندمدت» تعریف کرد.

    وقتی یک دستگاه برچسب LTE دارد، در مقایسه با ۴G به این معنا است که نسبت به ۳G بهبودها و سرعت کاملاً قابل تمایز و بیشتری دارد. روی برخی شبکه‌های LTE سرعت‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ مگابیت نیز قابل استفاده است. متاسفانه، بعد از تعریف LTE شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های موبایل بلافاصله در تبلیغاتشان از عبارت ۴G LTE استفاده کردند؛ یک روش بازاریابی فنی که به آن‌ها اجازه می‌داد ادعا کنند مجهز به نسل بعدی شبکه‌های موبایل شدند بدون اینکه واقعاً به مشخصات آن رسیده باشند یا اینکه امکانات و قابلیت‌های آن را ارائه کنند. البته، در آن زمان برحسب نوع شبکه و محل جغرافیایی سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه ۳G و ۴G قابل توجه بود اما در بازار یک سردرگمی و بلاتکلیفی وجود داشت. چون چندین اپراتور با سرویس‌ ۴G LTE و سرعت‌های مختلف فعالیت می‌کرد و همگی نیز ادعا می‌کردند که ۴G واقعی هستند.

  • بابک
    بابک | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام من ساکن شیراز هستم و سیم کارت نسل 4 تهیه کردم و تست گرفتم ولی خداییش بی انصافی بچه ها بگم بده یا دزدی کرده ولی من توی کار اندیش تست گرفتم سرعت تا 11Mb/s واسه دانلود و واسه اپلود 2 مگابیت سرعت داشت به راحتی ویدیو انلاین دیدم با لاین ویدیو مکالمه داشتم بدون هیچ قطعی درسته نسبت به اپراتور سایر کشور ها کمه ولی قبول داشته باشین الان 9 ماه که شروع کرده ایرانسل امیدوارم هر چی جلو تر بره بهتر بشه.

  • خشایار
    خشایار | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    این مراسم هم مثل اون کلنگ زدنهای کذایی فقظ به هدفهای خاص انجام میشه.میخوان بگن آره 3gراه افتاده و از حالت پایلوت خارج شده تا افزایش قیمت دو سه برابری اینترنت موبايلشون توجیه داشته باشه وگرنه کدوم پوشش! آره راه افتاده اما مثل ترشباله هزار سوراخی! یکجا آنتن هست پنج قدم اونطرف تر نیست.اینجا تو سراج پدر ما درآورده این ایرانسل یک یا دو خط آنتن که ثانیه ای یکبار هم کلا قطع ودوباره وصل میشه.....شهر بزرگی مثل شیراز که اینطور باشه وای بحال شهرستانها...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی