ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه زمانی اپل به یک کمپانی حوصله سر بر تبدیل شد؟

در کمتر از یک دهه، اپل به طور کامل، دنیای کامپیوترهای شخصی و صنعت موسیقی را تغییر داد. ابتدا آیپاد و آیتونز استور آمدند، سپس آیفون و اپ استور؛ و دست آخر هم آیپد. اپل دهه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در کمتر از یک دهه، اپل به طور کامل، دنیای کامپیوترهای شخصی و صنعت موسیقی را تغییر داد. ابتدا آیپاد و آیتونز استور آمدند، سپس آیفون و اپ استور؛ و دست آخر هم آیپد. اپل دهه گذشته، کمپانی جذابی بود که دنبال کردن اش هیجان خاصی داشت. اما دیگر چنین نیست.

در عوض، کوپرتینویی ها چند سال گذشته را صرف قدرت بخشیدن به بخش های درآمدزای خود کردند. تکرار، تکرار و تکرار.

آیفون ارزان ساختند، آیفون بزرگ ساختند و حتی یک فبلت هم به خانواده محصولات خود افزودند. آیپد ارزان ساختند، آیپد کوچک ساختند و حالا هم برنامه ای برای یک آیپد بزرگ تر دارند. مک بوک ارزان ساختند، مک بوک کوچک ساختند و... بنابراین متوجه موضوع شدید.

آخرین پروژه اپل، Apple Watch مسلما شبیه یک ساعت هوشمند است و احتمال دارد بسیار موفقیت آمیز هم باشد اما آیا این ساعت، کار منحصر به فرد و خاصی انجام می دهد که قبلا انجام نشده؟ آیا واقعا هیجان انگیز است؟

نه.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همرا باشید.

در سوی دیگر، مایکروسافت دهه گذشته، سال ها زمان خود را صرف برطرف کردن مشکلات ویستا، اینترنت اکسپلورر و ویندوز موبایل کرد. جدا از موفقیت اکس باکس 360، مایکروسافت زمان سختی را می گذراند؛ اگرچه هیچ گاه در مشکلات مالی غوطه ور نشده بود.

اما بگذارید به صورت خلاصه بیان کنیم که با انتخاب شدن ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل کمپانی در سال گذشته، چه تغییراتی ایجاد شد.

سیستم عاملی ساخته شده که می تواند اپ های فراگیر را بین پی سی، تبلت، تلفن همراه و اکس باکس وان اجرا کند. از روی کنسول خانگی تان روی هر پی سی و تبلت ویندوزی، بازی استریم کند. یک دستیار صوتی برای پی سی شما که شبیه نسخه قدیمی هوش مصنوعی فیلم Her (با هنرنمایی اسکارلت جوهانسون) است و در نهایت HoloLens. مایکروسافت وعده داده که آرزوی دیرینه واقعیت افزوده را به زودی عملی کند. حتی زمان معرفی یک کامپیوتر سازمانی (سرفس هاب)، توجه مردم را به خود جلب کرده بود.

گوگل، آخرین عضو افسانه ای گروه Big Three، همیشه نوآور بوده. تازه و پر از ایده های جدید. بعضی از آن ها خوب هستند و به طور کامل این صنعت را متحول می کنند و برخی جالب نیستند و به مرور زمان محو می شوند. اما در نهایت، گوگل همیشه در حال انجام کاری جدید است.

تلفن های ماژولار Project Ara واقعا شگفت انگیز هستند و پیشرفت قابل ملاحظه ای هم داشته اند. Project Loon، ایده ای که قصد دارد با فرستادن بالون ها به استراتوسفر اینترنت را به سراسر جهان هدیه دهد هم فوق العاده جالب است.

و Glass که مدتی است از آن خبری نداریم. مطمئن باشید با روی کار آمدن خالق Nest و سرمایه گذاری عظیم گوگل روی شرکت Magic Leap، گلس دوباره باز خواهد گشت. اما اپل کجاست؟

اپل شرایط 10 سال پیش مایکروسافت را دارد. نرخ سوددهی بدون مشکل است اما تبدیل به شرکتی شده که محصولات را صرفا برای آن که مجبور است می سازد. ریسک نمی کند و سعی دارد خودش را به دیگران نزدیک نماید. هیجان انگیز ترین پروژه ای که اپل طی سال های گذشته به نمایش گذاشت، یک دسکتاپ پی سی پیشرفته بود.

مایکروسافت به جهان چند چیز هیجان انگیز نشان داد. هولوگرافیک کامپیوتینگ شاید آن چیزی که دیدیم نباشد، هولولنز شاید هیچ وقت به بازار نیاید. شاید مردم علاقه ای به صحبت کردن با کامپیوترشان نداشته باشند. همه این ها به زودی مشخص خواهند شد. اما مایکروسافت سعی دارد شگفت انگیز باشد.

اگر یک کمپانی بزرگ تکنولوژی هستید، باید این کار را هر روز انجام دهید. اپل شاید در حال تلاش است که شگفت انگیز باشد اما تا به حال که موفق نشده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (115 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی