ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دوره های تحصیلی رایگان خان آکادمی هم اکنون به طور کامل روی آیپد در دسترس هستند

خان آکادمی موسسه ای آموزشی است که با شعار «آموزش رایگان در سطح جهانی، برای همه و در هرکجا» پا به عرصه گذاشته است. سلمان خان که موسس خان آکادمی است، 3 مدرک تحصیلی از دانشگاه ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

خان آکادمی موسسه ای آموزشی است که با شعار «آموزش رایگان در سطح جهانی، برای همه و در هرکجا» پا به عرصه گذاشته است. سلمان خان که موسس خان آکادمی است، 3 مدرک تحصیلی از دانشگاه MIT در رشته های ریاضی، مهندس برق و علوم کامپیوتر دریافت کرده و پس از گذراندن دوره MBA در دانشکده کسب و کار هاروارد، اقدام به تأسیس این موسسه کرد.

آموزش های خان آکادمی به صورت ویدئوهایی در یوتیوب در اختیار علاقمندان قرار می گیرند و شامل دوره های ریاضی، تاریخ، سلامت، پزشکی، امور مالی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، کیهان شناسی، تعلیمات اجتماعی، تاریخ هنر، اقتصاد، موسیقی و علوم کامپیوتر می شوند.

اکنون دوره های خان آکادمی به صورت کامل بر روی آیپد نیز ارائه می شوند و می توانید با استفاده از اپلیکیشن آیپد آن، رایگان تحصیل کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هزاران مطلب آموزشی خان آکادمی توسط شرکت کنندگان و داوطلبان به زبان های دیگر نیز ترجمه شده که زبان فارسی نیز از جمله آن هاست. تا ماه ژوئن سال 2014، وبسایت خان آکادمی به 23 زبان و ویدئوهای آن به 65 زبان ترجمه شده اند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مردم تمایل دارند تمام کارهایشان را به صورت برخط انجام دهند و آن هم روی یک دستگاه با پردازش موبایلی مثل تبلت یا تلفن هوشمند. آموزش و یادگیری از هم ناگستتنی هستند و دانشگاه ها نیز با آنلاین شدن طی دهه اخیر، با این موج همراه شده اند. در این میان، آیپد همواره نقش مؤثر در آموش و یادگیری داشته است.

موسسه عام المنفعه خان آکادمی، در واقع اولین حلقه این زنجیر بود که در سال 2008 کار خود را شروع کرد و ابزار، ویدئوها و تمرین ها را به صورت کاملاً رایگان در اختیار داوطلبان می گذاشت. اگرچه خان آکادمی از سال 2012 دارای اپلیکیشن iOS بود، اما این اپلیکیشن تجربه کامل وبسایت را به کاربر ارائه نمی داد و دچار محدودیت هایی بود.

اکنون اپلیکیشن خان آکادمی به طور کامل برای آیپد بازطراحی شده و تمام آنچه که در وبسایت خان آکادمی بود، در اینجا هم در دسترس است و شامل بیش از 150 هزار تمرین آموزشی می شود. مت وال (Matt Whal) مدیر محصول خان آکادمی می گوید که با توجه به نقدهایی که از اپلیکیشن پیشین دریافت کردیم، پی بردیم اضافه کردن این تمرینات، همان چیزی است که کاربران خواستارش بودند.

4_subject-and-mission.0

اما بازطراحی اپلیکیشن خان آکادمی تنها به آوردن امکانات وب سایت به آیپد خلاصه نمی شود. ویژگی های مخصوصی نیز برای آیپد در نظر گرفته شده اند تا تجربه کاربری آن را ارتقا ببخشند. برای مثال در حل یک تمرین هندسه می توانید کاملاً با مسأله و شکل های آن تعامل لمسی داشته باشید. قابلیت دیگری نیز برای مسائل ریاضی در نظر گرفته شده که از آن با عنوان «راهنمایی دوستانه» یاد می شود. این راهنما با تحلیل پاسخ های شما، درستی آن را تشخیص داده و زمان پاسخگویی به سوالات را تخمین بزند. سپس با توجه به عملکرد شما، تمرین هایی را در زمینه هایی که مشکل دارید، ارائه کند. تمام این فرآیند به صورت هماهنگ در دسکتاپ و آیپد ثبت می شود.

قابلیت دیگری که ویژه آیپد طراحی شده، تشخیص دست خط است. با استفاده قابلیت Scratchpad می توانید به نت برداری و حل مسائل ریاضی بپردازید. با رسیدن به پاسخ درست، اپلیکیشن خودش جوابتان را تشخیص می دهد. البته قبل از هر کاری بهتر است یک قلم استایلوس برای آیپد خود تهیه کنید. مت وال می گوید: «ما ابتدا سعی کردیم برای ورود اطلاعات از کیبورد استفاده کنیم. کار می کرد اما نمی توانست به اندازه نوشتن با دست کاربر را درگیر محتوا کند.»

او همچنین به طراحی اپلیکیشن خان آکادمی بر مبنای سرعت اشاره می کند و آن را سریع ترین راه دسترسی به اطلاعات سایت می داند. وال می گوید: «ما در ساخت اپلیکیشن جدید تمرکز زیادی روی سرعت کردیم ــــ دسترسی به محتوا در نسخه پیشین گاهی تا هفت مرحله طول می کشید اما حالا ما آن را به دو مرحله رسانده ایم.»

این ویژگی ها انحصاراً برای آیپد عرضه خواهند شد و اپلیکیشن آیفون این به روزرسانی را دریافت نخواهد کرد. نسخه ویندوزفون خان آکادمی نیز که برای ویندوزفون 8.1 عرضه شده در حال حاضر از این ویژگی های جدید محروم است. فعلاً نیز خبری از نسخه اندروید نیست. مت وال می گوید که آیپد تا به امروز بزرگترین پلتفرم غیر دسکتاپی است و همین مسأله آن را به گزینه اصلی این به روز رسانی تبدیل می کند. با این وجود او گفته که کمپانی آن ها تمایل دارد تجربه کامل خان آکادمی را برای دیگر پلتفرم ها، از جمله اندروید، در آینده فراهم کند.

می توانید هم اکنون نسخه جدید اپلیکیشن خان آکادمی را از اپ استور دریافت کنید:

Khan Academy

Khan Academy

سازنده: Khan Academy قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 62.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • احمد
    احمد | ۲ بهمن ۱۳۹۳

    حداقل تو این فضا انتظار نداشتم همچین رفتارایی ببینم ...
    چرا دست از تعصب نمیکشیم و مث بچه آدم نکات منفی و مثبت هر محصول و هر برندی رو ببینیم ؟؟؟

    اپل و مایکروسافت و ساموسونگ و رونالدو و مسی و آنجلینا جولی و غرب و شرق و ..... همه و همه به فکر خودشون و جیب و خودشونه و هرکاری میکنن برای سود بیشتره و من و شما براشون اندازه ی .... هم ارزش نداریم. چرا الکی سنگشونو به سینه میزنین؟
    ارزششو داره واقعا؟

    دوست باشیم با هم ... ;)

    • علی اس
      علی اس | ۲ بهمن ۱۳۹۳

      این نرم افزار توی Galaxy App از دو سال پیش واسه دانلود گذاشته و من هم دارمش و واقعا عالیه.همون S Education که توی گوشی بالا ی گلکسی اس4 نصبه .

  • احمد
    احمد | ۲ بهمن ۱۳۹۳

    "سلمان خان که موسس خان آکادمی است، ۳ مدرک تحصیلی از دانشگاه MIT در رشته ها ..... "


    :| :| :|

    ما یه لیسانسشو داریم میگیریم حالمون داره به هم میخوره، این بابا ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی