ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هولولنز پاسخ مایکروسافت به پروژه مرفیوس سونی است؟

فیل اسپنسر دیگر قرار نیست پاسخگوی سوالات ما پیرامون هدست واقعیت مجازی باشد. مایکروسافت به حیطه دیگری قدم گذاشته و اسپنسر معتقد است که واقعیت افزوده، بخشی است که مایکروسافت به درستی وارد آن شده. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

فیل اسپنسر دیگر قرار نیست پاسخگوی سوالات ما پیرامون هدست واقعیت مجازی باشد. مایکروسافت به حیطه دیگری قدم گذاشته و اسپنسر معتقد است که واقعیت افزوده، بخشی است که مایکروسافت به درستی وارد آن شده.

وی، یک ساعت پس از رونمایی مایکروسافت از هولولنز -آنچه اسپنسر تحت عنوان "واقعیت در هم آمیخته" از آن یاد می کند- به سوال خبرنگاران در ارتباط با وجود هدست واقعیت مجازی پاسخ می داد. هولولنز به کاربر اجازه می دهد از طریق یک عینک، هولوگرام های مخصوص را در دنیای واقعی ببینیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

AP689834833762

از آنجایی که هولولنز با اکس باکس وان تعامل برقرار می کند، برای اسپنسر، هولولنز پاسخ دو جانبه مایکروسافت به هیاهوی پیرامون واقعیت مجازی و پروژه مرفیوس، هدست VR مخصوص پلی استیشن 4 سونی است. اسپنسر می گوید: "فوق العاده است. در نظر من، هیچ دستگاه الکترونیکی مصرفی ای موفق نیست وقتی گیمینگ در آن به عنوان محوریت اصلی در نظر گرفته نشود."

حتی یک دموی برگرفته از ماینکرفت هم وجود داشت که مفهوم بازی کردن با هولوگرام ها را نشان می داد و پاسخ سوال "چرا مایکروسافت، موجانگ را خرید؟" بود. اما به هر حال، در هیچ یک از ویدیوهای منتشر شده ی هولولنز، ارتباط مستقیم هدست و اکس باکس وان دیده نمی شود. در عوض، اسپنسر توضیحاتش را ارائه می دهد:

من فکر می کنم گیمینگ مهم است. سناریوهای خاصی در رابطه با اکس باکس وجود دارد که به آن ها فکر می کنیم. مردم می توانند در مورد راه حل های استریم کردن بپرسند. آیا می توانم از استریم به عنوان یک نمایشگر برای اکس باکس استفاده کنم؟ ما پاسخ مشخصی به آن چیزها نداریم اما بدانید که این ها همه بخشی از یک سازمان است."

screen-shot-2015-01-21-at-10-42-13-am

و به همین خاطر است که معتقدم هولولنز در عین حال که می تواند پاسخی به پروژه مرفیوس (یا آکیلس ریفت و حتی Gear VR سامسونگ) باشد، رقیب سرسختی برای آن هم نیست. همه این ها تقریبا به شکل مشابهی جذاب هستند، روی سر قرار می گیرند و حتی برخی تجربه هایی که ارائه می دهند هم مشابه است اما هولولنز نه واقعیت مجازی به حساب می آید و نه نمایشگری است که روی سر قرار بگیرد... به طور کل چیز دیگری است.

هولولنز به عنوان یک دستگاه جداگانه عمل می کند، به وسیله دیگری متکی نیست و این اولین تفاوت بزرگ میان آن هاست.

انجام بازی با هولولنز و اکس باکس وان، سیمی را دخیل نمی کند، برعکس مرفیوس که با سیم به پلی استیشن 4 متصل شده. جدا از مستقل بودن دستگاه مایکروسافت، HoloLens تجربه های تکمیلی هم ارائه می دهد. بسیار بهتر از آن است که تبلت یا تلفن های هوشمند مان را به کنسول وصل کنیم.

hololens

HoloLens در زمینه صوتی هم قرار است غوغایی در گوش ما به پا کند. تصور کنید یک بازی ترسناک از چنین قابلیت هایی استفاده کند. عقل از سرمان خواهد پرید.

تفاوت بزرگ دیگر در حال حاضر، استفاده از پردازنده مخصوصی است که توان اجرای ویندوز 10 را روی خود دارد. بنابراین، از آنجایی که هولولنز ویندوز 10 دارد، پس می تواند بازی های اکس باکس وان را هم استریم کند.

بنابراین به جای بازی کردن با اکس باکس وان روی تلویزیون، ترجیح می دهم که وقتی روی مبل دراز کشیده ام و هولولنز را روی چشمانم گذاشته ام بازی کنم. تصاویر مستقیما جلوی چشمانم اجرا می شود و تنها خودم هستم که می بینم چه چیزی در جریان است. راه حال جالبی برای انجام بازی های خشونت آمیز و یا دارای محتوای بزرگسالانه، در حضور کودکان است.

Microsoft-HoloLens-PivotPoint-RGB

آیا هولولنز از قدرت اکس باکس وان هم استفاده خواهد کرد؟ اسپنسر: "مسلما در نقشه راه مان قرار دارد".

هنوز روزهای ابتدایی هولولنز را پشت سر می گذاریم اما چیزی که ما می بینیم، پر از وعده و وعید است و جالب خواهد بود که بدانیم غولی همچون مایکروسافت چگونه می تواند مرز خلاقیت را جدا از جهت رقابت، به جلو برد. اینکه هولولنز به چه چیزی تبدیل خواهد شد سوال دیگری است اما تا به حال، مایکروسافت تلاشی مبتکرانه در فضایی داشته که رقبا سعی در ارائه یک دستگاه مشابه را دارند.

اسپنسر با خضوع خاصی که دارد اینگونه فضای رقابتی را تلطیف می کند: "من همیشه آکیلس را به خاطر آنچه که خلق کرده اند تحسین می کنم. فکر می کنم این یک چیز متفاوت است."

و "این"، قطعا یک چیز متفاوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۳ بهمن ۱۳۹۳

    سونی هم مگه عینک واقعیت افزوده داشت؟؟ چه جالب!
    از این هولولنز خوشم اومد. هرچیزی که به تکنولوژی فیلم Iron-Man نزدیک بشه من ازش حمایت می کنم.
    اونوخ یه سوال؟ فقط با ویندوز کار می کنه؟؟ یعنی انحصاریه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی