ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سرنوشتی همانند کینکت در انتظار هولولنز است؟ تاریخ را مرور می کنیم

هولولنز، سخت افزاری که مایکروسافت ادعا می کند نه به تلفنی و نه کامپیوتری نیازمند است، فوق العاده به نظر می رسد. می توانید آزادانه اطراف اشیای مجازی راه بروید، بدون نیاز به سخت افزاری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

هولولنز، سخت افزاری که مایکروسافت ادعا می کند نه به تلفنی و نه کامپیوتری نیازمند است، فوق العاده به نظر می رسد. می توانید آزادانه اطراف اشیای مجازی راه بروید، بدون نیاز به سخت افزاری که در مکانی خاص نصب شده باشد تا موقعیت شما را ردیابی کند.

از دست خود برای تعامل با دنیای اطراف استفاده می کنید و به طور کل در آن دنیا به طور کامل حضور دارید. اما معرفی هولولنز ما را به یاد پروژه سال 2010 مایکروسافت می اندازد. زمانی که مایکروسافت در E3 از پروژه ناتال رونمایی کرد، آنچه که امروز به آن "کینکت" می گوییم.

کینکت در ورژن ابتدایی به هیچ وجه در ارائه تجربه ای که مایکروسافت به ما نشان داد موفق نبود اما با این حال فروش میلیونی داشت. آیا هولولنز هم یک خیال واهی و یک تکنولوژی کم کارآمد است؟

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به صورت خلاصه، پس از مشاهده ویدیوی معرفی هولولنز، سوالات تکنیکی بسیاری در ذهن ما نقش می بندد. شاید فکر کنیم مایکروسافت به موفقیت های فوق العاده ای در زمینه واقعیت افزوده دست یافته.

این ویدیوی معرفی هولولنز است، اگر تا به حال آن را مشاهده نکرده اید:

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Microsoft-Hololens-Transform-Your-World-With-Holograms.mp4"]

 

موارد استفاده متنوع است و بسیاری از آن ها فوق العاده اند. تصور کنید در حالی که توسط صفحات مجازی بسیاری محاصره شده اید، می توانید بدون خراب کاری، به ویرایش بپردازید. با ماشین های دیجیتالی اشیایی را خلق کنید و سپس آن ها را با استفاده از پرینتر سه بعدی به واقعیت بیاورید.

ساخت نمونه های آزمایشی فیزیکی با ابزار مجازی، سرعت بیشتری خواهد یافت. بازی های ویدیویی حقیقتا به اتاق نشیمن شما می آیند. تکنولوژی هومولنز، اگر توانایی آنچه که درون ویدیو نمایش داده می شود را داشته باشد، می تواند شیوه تعامل ما با اشیای مجازی را تغییر دهد.

2787342-hololens6

مشکل اینجاست که مایکروسافت این وسیله را در محیطی کنترل شده به نمایش در آورد و باید در نظر داشته باشیم که اولین نمایش این تکنولوژی با واقعیت ممکن است متفاوت باشد. بهترین راه برای اثبات این حرف چیست؟ بگذارید تاریخ را دوباره مرور کنیم، تاریخ مایکروسافت را.

در زیر ویدیوی معرفی Project Natal را مشاهده می کنید که بعدها نام رسمی آن Kinect اعلام شد:

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Xbox+360+Project+Natal+Announcement+video++E3+2009+.mp4"]

 

کینکت، همانطور که نمایش داده شد هیچ وقت به بازار نیامد. در عمل، با شناسایی چند نفر در محیط مشکل داشت، اغلب اوقات در ردیابی موقعیت فیزیکی شما دچار مشکل می شد، فرامین صوتی گاهی جواب می داد و گاهی نه.

داستان پر ماجرای کینکت و تلاش مایکروسافت برای تبدیل کردن آن به محصولی رده بالا با حذف کینکت های اجباری از بسته های 500 دلاری اکس باکس وان به پایان رسید.

تکنولوژی کینکت حالا خاطره جذابی است، در حالی که هنوز عده ای از آن در خانه های شان استفاده می کنند، بازی های با ارزش کمی وجود دارد که با دستگاه قابل بازی باشد و کارایی دستگاه هم بگیر و نگیر خاص خود را دارد.

maxresdefault

فرض کنید های زیادی در رابطه با کینکت هم بود. فرض کنید کینکت در فلان جا کاربرد پیدا کند، فرض کنید فلان توسعه دهنده چنین ایده ای را عملی کند اما چه بر سر این "فرض کنید"ها آمد؟

باید اعتراف کرد که کینکت قدرت بسیار بالایی پیدا کرده و هک های صورت پذیرفته روی آن، پتانسیل حقیقی اش را تا حدودی شان داده اما بیایید صادق باشیم. کینکت مایکروسافت در زمینه بازی های ویدیویی (زمینه تخصصی اش) به جایی نرسید.

ما نمی گوییم که هولولنز هیاهوی جدید مایکروسافت است، اما ارزش آن را دارد که یک قدم به عقب برداشته و درک کنیم که آنچه آن ها اکنون نمایش می دهند، یک فاصله عظیم با تکنولوژی حال حاضر دارد. چگونه این سخت افزار در خانه ما می تواند کار کند و چه قیمتی خواهد داشت؟ این سوالات هنوز مطرح اند.

شاید هم بله، این هیاهوی جدید مایکروسافت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (67 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Gh
    Gh | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    يه سري به اينجا بزنيد دوستان
    اين شركت هم يه چيزي شبيه به اين هولولنز داره
    Daqri.com

  • mm98
    mm98 | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    آیا سرنوشتی همانند سیمبین در انتظار اندروید است؟ کارشناسان به این سوال پاسخ می‌می‌دهند.
    امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری.

  • knazari
    knazari | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    نمیدونم چرا مد شده هر کس میخواد ادعای معلومات و بزرگی کنه به مایکروسافت گیر الکی میده!کلاس داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی