ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شماره موبایل و نام کاربری کاربران در اسکایپ یکپارچه می شود

اسکایپ بخشی از ویندوز ۱۰ خواهد بود. و مایکروسافت قصد دارد از آن چیزی شبیه iMessage در پلتفرم های اپل بسازد. اما چرا اینگونه فکر می کنیم؟ به علاوه مایکروسافت در حال اتصال دادن حساب ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۵

اسکایپ بخشی از ویندوز ۱۰ خواهد بود. و مایکروسافت قصد دارد از آن چیزی شبیه iMessage در پلتفرم های اپل بسازد. اما چرا اینگونه فکر می کنیم؟

به علاوه مایکروسافت در حال اتصال دادن حساب کاربری اسکایپ کاربران با شماره موبایل آنهاست. بدین ترتیب امکان جستجوی افرادی که از نام کاربری اسکایپ استفاده نمی کنند، با کمک شماره تلفن شان ساده تر خواهد شد. این بخش بیش از هر چیز پیام رسانی در پلتفرم مایکروسافت را شبیه ساختار iMessage می کند.

اما تفاوت اصلی اسکایپ با iMessage در چند پلتفرمه بودن آن است. اپل هنوز نسخه های مخصوص ویندوز، اندروید یا بلک بری و .. از iMessage خود را به کاربران این پلتفرم ها عرصه نکرده و آن را در آیفون و آیپد محدود کرده است.

نرم افزار پیام رسان جدیدی که در ویندوز ۱۰ وجود دارد کاملا با اسکایپ همخوان است. به کاربران اجازه می دهد در هر لحظه با دوستان شان تماس صوتی یا ویدئویی برقرار کنند. تمامی گفتگوها روی تمامی ابزارهای ویندوزی همگام می شوند که در قالب یک نسخه سبک از اسکایپ دیده می شود. حتی ظاهر آن -همانطور که در تصویر بالا می بینید- هم شبیه اپلکیشن Messages در OS X شده که دو پنل مشخص با آواتارهای دایره ای شکل در آن دیده می شوند.

w10_phone_skype_9x16_en-us

اما در اسکایپ ویندوز ۱۰ نسخه موبایل اجازه ارسال پیامک نیز وجود دارد. مایکروسافت اپلیکیشن ها را در ویندوز ۱۰ بین کامپیوترها، تبلت ها و تلفن های هوشمند یکپارچه کرده؛ اما به نظر می رسد این یکپارچگی حداقل در خصوص برخی اپلکیشن های پیش فرض مانند اسکایپ با اندکی تغییر اعمال شده است.

مایکروسافت هنوز جزئیاتی در خصوص پلن های جدید اسکایپ منتشر نکرده اما روند کار به سمتی می رود که کاربران به جای استفاده از اپلیکیشن های جانبی و غیر ضروری برای پیام رسانی و تماس فوری، به اسکایپ روی آورند. مهمترین چیزی که به نظر می رسد مورد نیاز باشد، رفع پیچیدگی مربوط به نام کاربری است که مایکروسافت قصد دارد شماره موبایل کاربران را در اسکایپ جایگزین آن کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۳ بهمن ۱۳۹۳

    مایکروسافت تنها کمپانی ای هست که میشه توی هر زمینه ای روش حساب باز کرد.

    خوشحالم با ویندوز و مایکروسافت بزرگ شدم و خو گرفتم

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ بهمن ۱۳۹۳

    گوگل هم با هنگ اوت داخل اندروید و کروم همین کارو کرد و همین هدف رو داشت ولی دیدیم که نتونست از نرم افزارهای مشابهی مثل واتس اپ و وایبر و ... جلو بزنه...
    البته خود من طرفدار هنگ اوت هستم. به نظرم وقتی چیزی یکپارچه در گوشی و مرورگر خودم با اکانت گوگل وجود داره نیازی نداره که سراغ اپلیکیشن های شخص ثالث برم ولی حیف که اکثر دوستان و مخاطبین داخل هنگ اوت وجود ندارن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی