ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فونتی که به جای دست توسط الگوریتم های کامپیوتری طراحی شده است

متدهای طراحی طی سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده اند اما طراحی فونت کماکان با دست انجام می شود. و طراحی یک سری کامل از کارکترها و حروف (در حدود ۶۰۰ کارکتر) برای زبان های ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

متدهای طراحی طی سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده اند اما طراحی فونت کماکان با دست انجام می شود. و طراحی یک سری کامل از کارکترها و حروف (در حدود ۶۰۰ کارکتر) برای زبان های مختلف از یک فونت، بیش از یک سال زمان می برد.

اما شرکت طراحی Hoefler & Co. که مشتریانی همچون Nike ،Starbucks و باراک اوباما را در سابقه اش دارد تلاش کرده که برای طراحی یک فونت از الگوریتم های کامپیوتری بهره ببرد.

جاناتان هوفلر مدیر و اندی کلایمر رئیس بخش طراحی این شرکت در گفتگویی با سایت وایرد در خصوص این فونت گفته اند که الگوریتم ها می توانند از روی کارهایی که پیش از این توسط طراحان به نتیجه رسیده کارهای تکراری انجام دهند. این مساله در مورد طراحی فونت های فانتزی نیز جواب می دهد. در طرح های زده شده با این روش نه تنها زوایای حروف در نظر گرفته شده بلکه ابعاد و زاویه تابش نور هم به چشم می آید.

HCo_Obsidian_9.0

اولین فونتی که با این روش بهبود یافته Obsidian است که نسخه ای سه بعدی از آن طراحی شده است. آنها الگوریتم مورد نظر را طوری نوشته اند که به صورت منظم مدل های سه بعدی از فونت مربوطه را با کمک نور باز تولید کرده و سایه های ضروری برای نمایش ابعاد را بسازد.

به گفته آقای هوفلر: «فونت Obsidian نتیجه مجموعه ای از محاسبات است که بر روی بافت ها و ابعاد آن انجام گرفته. برای ما این یک راه بسیار نوآورانه و تازه برای تفکر در خصوص حروف و پروسه تولید قلم ها به حساب می آید.»

به گفته هوفلر قدم بعدی استفاده مجدد از الگوریتم مذکور در جهت ساخت فونتی مشابه است. البته از آنجا که فونت Obsidian با کمک محاسبات کامپیوتری تولید شده برخی سایه ها که دیدی سه بعدی به آن می دهند دچار پیکسل شده اند که پس از طراحی کامل فونت ایرادات توسط یک طراح برطرف شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (90 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • iman
    iman | ۹ بهمن ۱۳۹۳

    واقعا سایت مذخرف با کامنت های مذخرف تر

  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۳ بهمن ۱۳۹۳

    به عنوان اولین تلاش خیلی خوب از آب در اومده. ولی به نظرتون زیادی درشت نیست؟ یعنی قطوره یکم.فونت هرچی قطور تر باشه، موقع کوچک کردن جزئیاتش کمتر میشه. ولی برای سایزهای درشت خوبه :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی