ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

10 اپلیکیشن اندروید با طراحی متریال که باید در تلفن هوشمندتان داشته باشید

سال گذشته بود که گوگل از طراحی مدرن خود برای نسل های آینده سیستم عامل اندروید رونمایی کرد. متریال دیزاین از ترکیب المان هایی مثل کاغذ، سطوح صاف، رنگ های بولد و انیمیشن های جذاب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

سال گذشته بود که گوگل از طراحی مدرن خود برای نسل های آینده سیستم عامل اندروید رونمایی کرد. متریال دیزاین از ترکیب المان هایی مثل کاغذ، سطوح صاف، رنگ های بولد و انیمیشن های جذاب ایده گرفته و تشکیل شده تا به رابط کاربری سیستم عامل گوگل، روح تازه ای ببخشد.

گوگل در اصل، طراحی متریال را برای بروزرسانی اپلیکیشن هایش در اندروید آبنبات چوبی در نظر گرفته بود. اما این به معنای انحصار این سبک طراحی در دستان گوگل نبوده و اپلیکیشن های شخص ثالث نیز می توانند از این سبک جدید پیروی کنند.

در ادامه، ۱۰ اپلیکیشن برتر با طراحی متریال را معرفی می کنیم که برای اجرا لزوما به اندروید آبنبات چوبی نیاز نداشته و در نسخه های قدیمی تر هم قابل اجرایند.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید.

Action Launcher 3

Action Launcher 3

اکشن لانچر با ارائه ایده هایی کاربردی و نوین همچون ویجت هایی که فرو می ریزند و آیکن اپلیکیشن هایی که مثل فولدر عمل می کنند، خود را از حالت یک لانچر استاندارد و معمولی خارج نموده است. آخرین نسخه این اپلیکیشن این ایده ها را با انیمیشن های خاص طراحی متریال ترکیب کرده تا لانچری کارآمد، جذاب و آسان در استفاده را به موبایل های شما بیاورد.

اکشن لانچر 3 همچنین به صورت خودکار رنگ پس زمینه فولدرها، منوی کشویی اپلیکیشن ها و فیلد جستجو را بسته به رنگ والپیپر کنونی شما تغییر می دهد. این لانچر را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید، با این حال برای باز کردن تمامی امکاناتش ملزم به پرداخت هزینه درون برنامه ای به میزان پنج دلار خواهید بود.

Action Launcher 3

Action Launcher 3

سازنده: Chris Lacy قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.8 مگابایت زبان:

Falcon Pro 3

falconpro3-3up.0

توئیتر در حال حاضر اپلیکیشن اختصاصی خود را با برخی از المان های طراحی متریال بروزرسانی کرده، با این حال اگر خواستار تجربه کامل تری هستید، فالکون پرو 3 همان چیزی است که منتظرش بودید. فالکون پرو 3 یک اپلیکیشن توئیتر با امکاناتی کامل است که تجربه تایپ عالی در محیطی سیال با انیمیشن های زیبای طراحی متریال را برایتان به ارمغان می آورد.

این اپلیکیشن همچنین از امکانات کاربردی دیگر همچون رفرش هوشمند بسته به میزان استفاده و تنظیمات خاص برای اعلان ها برخوردار است. قیمت فالکون پرو 3 برای هر حساب کاربری توئیتر 3.99 دلار بوده و برای اضافه کردن حساب های کاربری بیشتر ملزم به پرداخت هزینه 1.99 دلاری برای هر کدام هستید.

Falcon Pro 3

Falcon Pro 3

سازنده: Falcon Pro - Joaquim Verges قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.9 مگابایت زبان:

FeedlyReader

feedlyreader-3up.0

خبرخوان RSS محبوب ما در اندروید یعنی Press، مدت هاست که بروزرسانی نشده است. با این حال اگر شما از کاربران Feedly و خواستار طراحی متریال هستید، FeedlyReader گزینه ای است که همین حالا در اختیار شماست.

FeedlyReader هر چیزی را که بیشتر مردم از یک ابزار خبرخوان انتظار دارند را در خود جمع آوری کرده: رابط کاربری منظم، رفرش آسان، خواندن آفلاین و اشتراک گذاری سریع با بقیه سرویس ها.

این اپلیکیشن همچنین از یک پالت رنگی برای تغییر رنگ محیط به دلخواه و البته انیمیشن های دلپذیر هم بهره می برد. بهترین نکته در مورد آن رایگان بودن است، بنابراین تا عرضه نسخه جدید Press می توانیم از آن استفاده کنیم.

FeedlyReader

FeedlyReader

سازنده: abc soft قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.8 مگابایت زبان:

 Cabinet

cabinet-3up.0

کابینت یکی از اولین اپلیکیشن هایی بود که از طراحی جدید گوگل بهره گرفت، حتی پیش از آنکه اندروید آبنبات چوبی رسما در اختیار عموم قرار بگیرد. این اپلیکیشن فایل منیجری است که امکان پرش آسان بین فولدرها و دسترسی به محتوای موبایل را برای شما فراهم می کند.

کابینت فعلا در نسخه بتا به سر می برد، با این حال می توان کاملا به امکاناتش اتکا کرد. این فایل منیجر را می توانید به رایگان از گوگل پلی دریافت کنید.

Cabinet Beta

Cabinet Beta

سازنده: Aidan Follestad قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:

Google Inbox

inbox-3up.0

شاید قرار دادن اپلیکیشن های اختصاصی گوگل در این فهرست تقلب محسوب شود، اما گوگل اینباکس یکی از بهترین نمونه های طراحی متریال تا به امروز است. بنابراین نمی توان آن را به سادگی نادیده گرفت. اینباکس تمام انتظارات شما را از یک اپلیکیشن دارای طراحی متریال برآورده می کند: رنگ های بولد شده، رفرش صفحه با اشاره انگشت، کار در منوها با یک دست و انیمیشن های عالی.

اینباکس در واقع کار در محیط ایمیل را به تجربه مفرحی تبدیل می کند که این ویژگی برجسته ای است. اینباکس به صورت رایگان عرضه شده و برای ورود کاربر به دریافت دعوتنامه نیاز دارد. در حال حاضر اینباکس از حساب های کاربری جیمیل پشتیبانی می کند، با این حال گوگل اعلام کرده که در آینده پشتیبانی از سایر حساب های اپلیکیشن های گوگل را به آن خواهد افزود. همچنین پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه فعلی دچار مشکلاتی است که قطعا در آینده نزدیک این مشکلات همانند جیمیل، در اینباکس نیز رفع خواهند شد.

Inbox

Inbox

سازنده: Google قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16.9 مگابایت زبان:

Weather Timeline

weathertimeline-3up.0

پیگیری  وضعیت آب و هوا یکی از رایج ترین کارهایی است که می توانید با تلفن های هوشمند خود انجام دهید، و Weather Timeline زیباترین راه برای انجام آن در گجت های اندرویدی شماست. Weather Timeline اطلاعات هواشناسی خود شامل پیش بینی وضعیت هوای منطقه، هشدارهای بارندگی، رادار و موارد دیگر را از Forecast.io جمع آوری می کند.

این اپلیکیشن از رابط کاربری ساده ای برخوردار بوده که با تفحص در آن می توانید اطلاعات بیشتری (تا پیش بینی های ساعت به ساعت) کسب کنید. Weather Timeline همچنین از پوشیدنی های اندرویدی نیز پشتیبانی کرده و یک ویجت بسیار کاربردی را بدین منظور در نظر گرفته است. این اپلیکیشن را می توانید با قیمت 99 سنت تهیه کنید.

Weather Timeline - Forecast

Weather Timeline - Forecast

سازنده: Sam Ruston قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.7 مگابایت زبان:

Simplenote

simplenote-3up.0

Simplenote یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های نوت برداری مالتی پلتفرم محسوب می شود چرا که استفاده از آن سریع و آسان است. بروزرسانی اخیر نسخه اندرویدی، طراحی متریال را به همراه یک تم جدید تیره برای سیمپل نوت به ارمغان آورده است.

اورنوت برای نوت برداری پیشرفته، علامت گذاری وبسایت ها و ذخیره تصاویر گزینه به مراتب بهتری است، اما برای نت برداری معمولی، سیمپل نت برای آن رقیب قدرتمندی ظاهر می شود. آن را می توانید به رایگان از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید.

Simplenote

Simplenote

سازنده: Automattic, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.9 مگابایت زبان:

Google Messenger

messenger-3up.0

باری دیگر، یکی از اپلیکیشن های اختصاصی گوگل از برترین طراحی های متریال را برایتان ارائه کرده. اپلیکیشن پیام رسان اخیر گوگل، ارسال و دریافت پیامک و MMS را با دستورات طراحی جدید گوگل به اوج خود رسانده است. گوگل مسنجر سریع و منظم بوده و کار در محیط آن مفرح است. با استفاده از آن حتی می توانید رنگ هر مکالمه را به دلخواه خود تغییر دهید. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان دریافت کند.

Messenger

Messenger

سازنده: Google قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.7 مگابایت زبان:

QuickPic

quickpic-3up.0

QuickPic می تواند یکی از جایگزین های گالری موبایل اندرویدی شما باشد چرا که در استفاده بسیار آسان و سریع ظاهر می شود. بروزرسانی اخیر با اضافه سازی انیمیشن های طراحی متریال و پشتیبان گیری در فضای ابری، آن را از گذشته هم بهتر نموده است. اگر از طرفداران اپلیکیشن Google Photos نیستید، و به دنبال گزینه بهتری نسبت به آن هستید QuickPic بهترین اپلیکیشن برای شماست. این ابزار را نیز می توانید به رایگان دانلود کنید.

QuickPic

QuickPic

سازنده: Q-Supreme team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.9 مگابایت زبان:

Google Calendar

calendar-3up.0

درست مثل اینباکس و مسنجر، اپلیکیشن تقویم گوگل نیز از نمونه های عالی طراحی متریال محسوب می گردد. رنگ های روشن، تصاویر دلنشین و انیمیشن های سریع و زیبا دست در دست یکدیگر داده تا تجربه ای عالی از کار در یک اپلیکیشن تقویم را برایتان مهیا کنند.

مالکان دستگاه های نکسوس تقویم جدید گوگل را به طور پیش فرض روی گجت های خود به همراه دارند، با این حال بقیه ما می بایست به دانلود آن از گوگل پلی اقدام کنیم.

Calendar

Calendar

سازنده: Google قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی