ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

راه هایی برای کسب و کارهای کوچک جهت القای حس وفاداری در مشتریان

راه اندازی یک کسب و کار هر چند کوچک می تواند به دلایل مختلف چالشی قابل توجه به حساب آید، اما جذب مشتریان و ایجاد حس احترام و وفاداری در آنها به مراتب ساده تر ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

راه اندازی یک کسب و کار هر چند کوچک می تواند به دلایل مختلف چالشی قابل توجه به حساب آید، اما جذب مشتریان و ایجاد حس احترام و وفاداری در آنها به مراتب ساده تر و حتی کم هزینه تر است. با این حال، توجه به مشتریان از این جنبه می تواند تاثیرات مطلوبی روی کسب و کار داشته باشد.

در این مطلب به نکته های مهم و استراتژی های موثری که می توانند در مشتریان حس وفاداری ایجاد کنند پرداخته شده است.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- مشتریان را بشناسید.

هر چند که این مورد به نظر آشکار و واضح می رسد، اما صاحبان اغلب کسب و کارها فراموش می کنند که تنها دانستن نام مشتری و مقداری از خصوصیات شخصیتی آنها تا چه حد می تواند تاثیر مثبت روی مشتری بگذارد.

اگر شما نام مشتری تان را بدانید، بتوانید از روی چهره شناسایی اش کنید و از علایقش با خبر باشید، قدرت این را دارید که کسب و کار خود را از جنبه شخصی هم در ذهن مشتری مثبت نشان دهید. در این صورت زمانی که آنها به کسب و کارهای مرتبط با شما فکر می کنند، بخاطر حس مثبتی که به شما پیدا کرده اند شما را به کمپانی های بزرگ تر ترجیح می دهند.

۲- با کارمندان خود خوب رفتار کنید.

کارمندانی که با آنها خوب رفتار شود، متعاقبا با مشتریان نیز با ملاطفت رفتار می کنند. اگر حس وفاداری کسب و کار در آنها القا شود آنها می توانند به خوبی این حس را به مشتری القا کنند. یک کارمند ناراضی می تواند تاثیر منفی زیادی روی مشتریان بگذارد.

۳- کاری خاص انجام دهید.

به مشتریان پاداش های خاص دهید اما به یاد داشته باشید که این پاداش ها نباید روتین و عادی شوند. برای مثال هدایایی ویژه به مناسبت سال نو برای مشتریان در نظر بگیرید یا روزی خاص را برای کسب و کار خود و این پاداش ها تعیین کنید. مطمئن شوید که همه مشتریان از پاداش ها یا تخفیف ها یا هدایا با خبر هستند. این حس انتظاری خوشایند در آنها ایجاد می کند. اما مراقب باشید که زیاد منتظرشان نگذارید و همه چیز را سر وقت و بی کم و کاست اعمال کنید.

۴- در سرویس دهی مستمر و ثابت قدم عمل کنید.

مطمئن شوید که خدمات دهی به مشتریان در شرکت شما به بهترین شکل، به صورت مستمر و بدون تبعیض انجام می شود. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک مشتری متوجه شود خدمات رسانی به او در سطحی پایین تر از سایر مشتریان است. برای اینکه مشتریان را برای خود نگه دارید، سطح مشخص و استانداردی از خدمات رسانی را برای کسب و کارتان تعریف کنید. همچنین می توانید با تخفیف و هدایای ویژه حس مثبت را در آنها بیشتر کنید.

۵- پاداش هایی خاص را برای مشتریانی که به شما بر می گردند در نظر بگیرید.

به مشتریان خوب و خوش حساب توجه داشته باشید. حتی اگر وقت و انرژی بیشتری از شما گرفته شود این توجه اهمیت دارد. باشگاهی از مشتریان خوب ایجاد کنید و حس خاص بودن را در کنار حسن نیت در آنها بسازید. این باعث می شود که وفاداری و پولی که برای شما خرج می کنند بیشتر شود. اغلب شرکت ها این کار را به اشکال مختلف انجام می دهند. کارت های تخفیف، هدایای ویژه به ازای میزان مشخصی خرید و .. از جمله انتخاب هایی هستند که شرکت ها گاها اعمالشان می کنند.

۶- برای مشتریان در معرفی شما به دیگران انگیزه ایجاد کنید.

CustomerLoyalty

حتما شما هم موافقید که تبلیغات دهان به دهان از هر تبلیغی موثر تر است و این کاری است که تنها مشتریان وفادار پتانسیل انجامش را دارند. اما انگیزه ای که باید برای مشتریان فعلی ساخت تا کسب و کار شما را به دیگران پیشنهاد دهند، نیاز به هزینه زیادی ندارد. چند درصد تخفیف در خدمات دهی به مشتریان در بازه های زمانی مشخص و یا رعایت سایر موارد این مطلب می تواند ذهنیتی مثبت از شما در مشتری ایجاد کند. این موجب می شود دوستان و آشنایان او نیز به صورت بالقوه مشتریان خوب شما باشند.

۷- سخاوتمند باشید.

اصلا نباید از سخی بودن در قبال مشتریان باوفا بترسید. پیشنهادات تخفیفی، هدایای خاص و سرویس های اضافی می توانند آنها را تبدیل به بهترین مشتریان شما کنند. چرا که شما با انجام این امور به بهترین گزینه برای آنها تبدیل خواهید شد.

۸- با مشتریان خود در تماس باشید.

با ایجاد خبرنامه هایی ایمیلی و استفاده از شبکه های اجتماعی اخبار تازه در خصوص کسب و کارتان را به مشتریان برسانید. این ارتباط می تواند موجب ایجاد حس مثبت در آنها شود. ارتباطات کلیدی برای ایجاد احساسات مثبت در مشتری و توجه بیشتر آنها به شما می شود. بدین ترتیب فروش شما نیز افزایش میابد.

۹- قابل اعتماد باشید.

با مشتریان طوری برخورد کنید که حس اعتماد نسبت به شما در آنها القا شود. اما واقع گرا باشید. هرگز بیش از توان خود به مشتری وعده ندهید و به قول هایی که می دهید نیز در کوتاه ترین مدت عمل کنید. برای مثال اگر مشتری ای انتظار دارد خریدش را در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کند، تا حد امکان این خواسته او را برآورده کنید اما اگر نمی توانید، اصلا تضمینی برای انجام این کار ندهید.

۱۰- اجناس و خدمات خود را بشناسید.

بدانید که کسب و کارتان دقیقا چه خدمات و محصولاتی را عرضه می کند. این به معنی آگاهی شما از آخرین اخبار در خصوص تمامی گوشه کنارهای کسب و کار شماست و در خصوص کارمندان و کارکنان نیز صدق می کند. کسانی را استخدام کنید که به کسب و کار شما علاقمند باشند. این باعث می شود مشتریان همیشه اطلاعات صحیح و موثر از کسب و کار شما دریافت کنند.

اگر محصولاتی در زمینه تکنولوژی عرضه می کنید، بد نیست اطلاعات عمومی خود در رابطه با تکنولوژی را نیز ارتقا دهید. این قاعده در خصوص تمامی محصولات، خدمات و زمینه های دیگر نیز صادق و رعایت آن ضروری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • lord
    lord | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    همه نظرات رو خوندم جالب بودن
    من پدر بالای 35 ساله سابقه تو کاره(پوشاک)
    داره به نظرم راه های مشتری جمع کردنش تلاش زیادشه و به سود کم قانعه بوده هست و خواهد بود و مگه خدا روزی رسونه
    ---------------------------------------------------
    بعضیا شاید به این چیز باور نداشته باشن
    ولی حقه حق ن

  • amir_mohsenian
    amir_mohsenian | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    اشانتیون خیلی تاثیر داره

  • amir hosein
    amir hosein | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    من هنوز دارم روی یکی از بند های 30 عادت روزانه که میگفت مال شرکتو مال خودتون فرض کنید دارم کار میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی