ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت، شرکتی که دوباره می توان به آن عشق ورزید

" ما امیدهایی بزرگ تر و آرمان هایی والا برای ویندوز داریم. ما می خواهیم تا بر حسب نیازتان سراغمان نیایید، می خواهیم به ما عشق ورزیده و با انتخابتان ما را برگزینید. این اصلی ترین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

" ما امیدهایی بزرگ تر و آرمان هایی والا برای ویندوز داریم. ما می خواهیم تا بر حسب نیازتان سراغمان نیایید، می خواهیم به ما عشق ورزیده و با انتخابتان ما را برگزینید. این اصلی ترین هدف ماست. " این جملات را Satya Nadella، مدیر عامل مایکروسافت در روز چهارشنبه و بر روی صحنه زمانی که آمده بود تا ویندوز 10 را معرفی کند گفت. او درست می گوید. «عشق» مشکلی است که مایکروسافت باید آن را حل نماید.

دهه ی گذشته برای مایکروسافت پر از موقعیت های از دست رفته بود. گاهی «آینده» از میان انگشتان مایکروسافت لغزیده و در نهایت به شخص دیگری تعلق می گرفت؛ پنج سال طول کشید تا آنها جوابی برای آیپاد اپل پیدا کنند و وقتی هم این پاسخ را پیدا کردند، باعث شد تا تمام دنیا Zune، پخش کننده موسیقی مایکروسافت را به سخره گیرند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به مایکروسافت مانند کمپانی های دیگر عشق ورزیده نمی شود.

گاهی هم مایکروسافت به پای خود شلیک کرده و به جای آینده ای که از ویندوز 8 به ما نشان داده بود، چیزی به نام ویندوز RT را معرفی می نماید که بیشتر به یک سطل زباله شباهت دارد تا یک سیستم عامل.

اگر چه میتوان گفت این شرکت دارای طرفداران متعصبی نیز هست، اما به مایکروسافت مانند کمپانی های دیگر عشق ورزیده نمی شود. آنچنان که اپل دوست داشته می شود، کسی مایکروسافت را دوست نداشته و حتی در این زمینه می توان گفت این روز ها سامسونگ نیز وضعیت بهتری دارد. در این میان، بیشتر افراد اینترنت را بر روی اندروید و iOS تجربه کرده و بسیاری نیز سعی دارند لپ تاپ بدرد نخوری که سال ها پیش خریده بودند و ویندوز ویستا را پیشتیبانی می کرد را به دست فراموشی بسپارند.

عشق و علاقه تکنولوژیک زمانی به وجود نمی آید که یک مدیر عامل شعاری مانند "موبایل در اولویت، کلآود در اولویت" بدهد؛ این عشق زمانی پدید می آید که کمپانی ها به ما نشان می دهند چگونه می توانند زندگی ما را واقعا بهتر سازند و سپس به این گفته های خود نیز عمل نمایند. در رویداد روز چهارشنبه، مایکروسافت به ما نشان داد می تواند به گفته هایش عمل کند.

داشتن نرم افزاری که بر روی تمام دستگاه های یک سیستم عامل به طور یکپارچه کار کند چیز عجیب و جدیدی نیست اما اتفاقیست که بسیاری از ما برایش بیش از حد انتظار کشیده بودیم و این یکی از امکاناتی بود که مایکروسافت در مراسم ویندوز 10 آن را به نمایش گذاشت. Continuum هم یکی دیگر از قابلیت های ویندوز جدید بوده که ایده های نیم پخته ی ویندوز 8 را به شکل کامل تری ارائه کرده است.

مایکروسافت همچنین در تلاش است تا شکاف میان کنسول های بازی و کامپیوتر های شخصی را ببندد: کاربران با استفاده از دستگاه هایی که از ویندوز 10 بهره می برند به اکس باکس وان متصل شده و از بازی هایش استفاده نمایید.

و سپس Cortana، رقیبی که مایکروسافت برای سیری و گوگل Now در نظر گرفته است. صحبت کردن با کامپیوتر ها و ابزار های الکتریکی به طور طبیعی دیدگاهی کلاسیک از آینده به ما می بخشد. حال این اتفاق افتاده و به اندازه ای هم باهوش و خوب هست که به راحتی قابل استفاده باشد. این در حالیست که به نظر بسیاری، Cortana از رقبای خود نیز عملکرد بهتر و انعطاف پذیرتری عرضه می کند.

مایکروسافت در حال ریسک کردن بوده و در مورد کارهایی که میتواند انجام دهد هیجان زده است.

مایکروسافت به ما نشان داد با ویندوز چه کارهایی می توان انجام داد و سپس همه مان را با استفاده از یک سیستم واقعیت افزوده به نام HoloLens متحیر ساخت. سیستمی که گویی از فیلم های علمی-تخیلی سر در آورده بود. این دستگاه با همکاری ناسا روزی به مردم امکان اکتشاف مریخ را خواهد داد و Minecraft را به هم دنیای واقعی خواهد آورد.

مایکروسافت در حال ریسک کردن است و از طرفی تازه با قدرت های خود آشنا شده و در مورد کارهایی که میتواند انجام دهد هیجان زده است، و حتی می خواهد از قدرتش استفاده کرده تا به رقبایش اندکی فخر بفروشد. بهترین قسمت ماجرا برای ما اینجاست که احساس خواهیم کرد آینده ای عالی پیش رو داریم و به زودی نیز قادر به استفاده از آن خواهیم بود.

چیزی که مایکروسافت روز چهارشنبه به ما نشان داد، همان سخن وری های همیشگی نبودند؛ حرف هایی بی پروا بودند که «عقیده» از آنها لبریز بود. گفتن حرف هایی مانند "ما می خواهیم به ما عشق بورزید" نشان از این موضوع دارد که رهبران این شرکت غول آسا خود می دانند مورد ستایش و هدف دوست داشته شدن از سوی کاربران نیستند و تمام این ها خبر از سطح جدیدی از «خود-آگاهی» در میان مدیران این شرکت دارد که آینده ای روشن را برایش ترسیم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (92 مورد)
  • Nikko_Bleik
    Nikko_Bleik | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    احترام به هم نوع علاقه و انرژی مثبت به همراه داره. این محصولات بازیچه اند. به هم احترام بگذارید.

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • abolfazl nasri
    abolfazl nasri | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    من عاشق این اکو سیستم های یکپارچه ام(به سبک همین نقاش معروفه بخونید)

  • عماد
    عماد | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    به نظر مایکروسافت داره تو راهه درست قدم برمی‌داره. فکر می‌کنم سیاست‌های نادلا داره جواب می‌ده!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی