ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کافه بازار برگزار می کند؛ گردهمایی توسعه دهندگان در پنجشنبه بازار

در روزهایی که گوگل به علت تحریم ها، فروشگاه اپلیکیشن های خود را بر روی ایرانیان بسته بود، کافه بازار توانست خود را به عنوان جانشینی شایسته مطرح نماید. استقبال کاربران و توسعه دهندگان از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۳

در روزهایی که گوگل به علت تحریم ها، فروشگاه اپلیکیشن های خود را بر روی ایرانیان بسته بود، کافه بازار توانست خود را به عنوان جانشینی شایسته مطرح نماید.

استقبال کاربران و توسعه دهندگان از کافه بازار، در طول سالیان گذشته منجر به تولید اکوسیستمی پویا شد. توسعه برنامه های اندرویدی و خرید آن توسط کاربران ایرانی، این روز ها از جمله موضوعاتی است که افراد بسیاری را درگیر خود کرده و پذیرای تراکنش مالی بالایی است.

اکنون کافه بازار به عنوان بستری که توانسته باعث خلق این اکوسیستم شود، قصد دارد کنفرانسی را جهت پیشرفت و حرکت به سوی آینده برگزار نماید. در ادامه مطلب با «پنجشنبه بازار» بیشتر آشنا خواهیم شد.

پنجشنبه بازار با هدف گردآوری توسعه دهندگان اندروید و جمعی از متخصصین صنعت موبایل برگزار می گردد. محور اصلی این رویداد توسعه برنامه های بومی برای ابزار های هوشمند است؛ در این گردهمایی فعالان داخلی و خارجی از جمله توسعه دهندگان برتر، مدیران محصول و سرمایه گذاران مهمان کافه بازار خواهند بود تا با گپ و گفت و تبادل اندیشه ها، مسیر جدیدی را برای آینده رقم زنند.

در افتتاحیه این مراسم، که در روز پنجشبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ به وقوع خواهد پیوست، حسام آرمندهی به عنوان مدیرعامل کافه بازار، با موضوع سیر کسب و کار برنامه های موبایل در ایران، سخنرانی خود را آغاز خواهد کرد. حسام در ادامه از روند توسعه صنعت در داخل کشور خواهد گفت و به مهمترین آمارهای این حوزه اشاره خواهد داشت.

پس از صحبت های مدیرعامل کافه بازار، دیگر مدعوین به روی سن خواهند رفت تا هر یک از آنان از تجاربی که در صنعت موبایل به دست آورده اند، برای حاضرین سخن بگویند.

Screen Shot 2015-01-24 at 1.19.39 PM-w600

در کنار سخنرانی ها، کارگاه هایی نیز در حاشیه کنفرانس برگزار خواهد شد. موضوعاتی که در این کارگاه ها مطرح می شود، به شرح زیر است:

تجربه کاربری: موضوعی با اهمیت در دنیای امروزی کامپیوترها و دستگاه‌های هوشمند است. در این کارگاه روش‌های مختلفی که به ارتباط کاربر و محصول کمک می‌کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Android gradle-Based build system Gradle: یک ابزار پیشرفته اتوماتیک‌سازی build کردن پروژه‌ است که قدرت و انعطاف‌پذیری Apache Ant و قابلیت مدیریت وابستگی‌های Apache Maven را به صورتی کاملا مؤثر یکجا جمع کرده است. در این کارگاه با مفاهیم پایه‌ای سیستم Build آشنا شده و نمونه‌های بسیار جالب و در عین حال پیچیده‌ای از آن را بررسی می‌کنیم.

مدیریت محصول: در این کارگاه در مورد نقش، وظایف و خصوصیات یک مدیر محصول خوب بحث می‌شود و همچنین مواردی چون برنامه‌ریزی توسعه محصول، اولویت‌بندی کارها، جمع‌آوری نیازمندی‌های توسعه محصول ، طراحی نمونه و تست، نقشه راه محصول، برنامه انتشار محصول و ارزیابی محصول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیریت حافظه در اندروید: به دلیل ساختار برنامه‌های اندرویدی و بی‌دقتی برنامه‌نویسان، وجود مشکل درز حافظه (Memory Leak) در برنامه‌های اندرویدی خیلی معمول است. این مشکل باعث پایین آمدن سرعت کار برنامه‌ها، به وجود آمدن لگ به هنگام استفاده از برنامه‌ها و بسته‌شدن ناگهانی آن‌ها می‌شود. ابزارهایی وجود دارد که استفاده از آن‌ها در کنار دانش کافی می تواند راه‌گشای این مشکل بشود. در این کارگاه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بازاریابی برنامه‌های موبایل: در این کارگاه با مفاهیم اصلی بازاریابی برنامه‌های موبایل مانند نحوه معرفی برنامه خود در بازار برای کسب درآمد، چگونگی گسترش کار با برنامه توسط کاربران جهت درآمدزایی، نحوهٔ استفاده ازداده های کاربران برای تصمیم‌گیری ، روش های مختلف پیام‌رسانی برای ارتباط بهتر با مشتری، سنجش کیفیت فعالیت بازاریابی، چگونگی پیشگیری از نظرات منفی کاربران آشنا می‌شوید.

Screen Shot 2015-01-24 at 1.19.56 PM-w600

در کنار کارگاه های مذکور، میزگردهایی نیز در این کنفرانس برگزار خواهد شد. در این میزگردها تلاش می شود با به چالش کشیدن افراد فعال در این حوزه، روایتی متفاوت از تجارب ارزشمند در اختیار کاربران قرار گیرد. یکی از این میزگرد ها به بازی های موبایل اختصاص دارد و دیگری به موضوع تأمین سرمایه برای کسب و کارهای مبتنی بر موبایل، خواهد پرداخت.

به گفته واحد روابط عمومی کافه بازار، تا کنون استقبال بسیار خوبی از این همایش به عمل آمده و ظرفیت مراسم در حال تکمیل است. مهلت اولیه ثبت نام در پنجشنبه بازار تا ۵ بهمن ماه اعلام شده است.

در صورت تمایل برای شرکت در این همایش می توانید پیش از اتمام ظرفیت برای ثبت نام، به سایت پنجشنبه بازار به آدرس 5shanbe.cafebazaar.ir مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • آرش رسول زاده
    آرش رسول زاده | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    به ما خیلی وقت پیش فرستاد کد تخفیف هم داد 70 درصد

  • babak_hamidpour_1
    babak_hamidpour_1 | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    ما که از بازار حمایتی ندیدیم
    ما چنین اپ دادیم اما دو تا اپ هامون ک توقع حمایت داشتیم رو خیلی راحت رد کردن والان با افتخار تو گوگل پلی و ایران اپس گذاشتیم
    یکی برنامه ای به نام وایتکس ک قرار بود برای دلگرمی ۵۰۰ تومن تو بازار بفروشیم که بازار گفت به خاطر کمبود اطلاعاتی ک داره نمیتونیم بذاریم در صورتی که وایتکس کلی روش برای پاک کردن لکه از فرش و لباس با طراحی خوبو کاربر پسند داشت اما الان شاهد اینیم که طرح ۱۰۰ تا عکس برداشته ریخته تو یه برنامه و یه اسمی گذاشته و ۲۰۰۰ تومن داره میفروشه ! منظورم اینه اصلا برنامه ما ناقص اما ملاک قضاوت شما چیه ؟!!!
    دومی هم ک خدا رو شکر همین چند روز پیش ریلیز کردیم و ان شا الله به زودی دیجیاتو هم قراره بذاره و حمایت کنه ازمون برنامه ای هست برای طراحی سایت با تلفن یا تبلت اندرویدیتون بدون داشتن دانش در مورد طراحی وب که بازار گفت بهمون باید ثبتش کنیم و بعد تو بازار بذاریم. هیچی دیگه کلا نا امیدمون کرد بازار این اواخر
    ببخشید سرتون رو درد آوردم دوستان ؛)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی