ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با مشکلات جدی در خصوص تولید گرمای بیش از حد چیپست جدیدش مواجه است

کوالکام این روزها با مشکل بزرگی یعنی داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810 دست به گریبان است. آیا این مسئله برای کمپانی مذکور مشکلی جدی ایجاد خواهد کرد؟ در ادامه با دیجیاتو همراه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

کوالکام این روزها با مشکل بزرگی یعنی داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810 دست به گریبان است. آیا این مسئله برای کمپانی مذکور مشکلی جدی ایجاد خواهد کرد؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی کره ای LG، اولین سازنده بزرگی بود که از اسنپدراگون 810 در محصول خود (جی فلکس 2) بهره برد و آنطور که خبر می دهد، با موفقیت به مشکل تولید و نشر گرمای بیش از حد این چیپ چیره شود.

از سوی دیگر بر اساس گزارشی از بلومبرگ، سامسونگ در تازه ترین تصمیمش، از چیپست یاد شده در پرچمدار بعدی خود استفاده نخواهد کرد. یکی از متخصصان داخلی کوالکام نیز گفته این شرکت در تلاش است تا نسخه ای تازه از اسنپدراگون را در ماه مارس برای سامسونگ تولید کند. این شخص همچنین یادآور می شود که تولید چیپ جدید ممکن است به تاریخ تولید گلکسی اس 6 نرسد و به نظر می رسد کمپانی کره ای تصمیم قطعی اش در بهره گیری از چیپست ساخت خود یعنی اگزینوس را گرفته است.

مقر کمپانی کوالکام در سن دیگو بنا شده و آنها بزرگ ترین شرکت سازنده چیپ برای موبایل هستند. کمپانی مورد بحث پردازنده هایی را تامین می کند که در کنار انجام عملیات محاسباتی سنگین، از مودم نیز بهره برده و و قادر به جوابگویی ارتباطات cellular نیز هستند. خط تولید اسنپدراگون این دو خاصیت را در کنار هم بر روی یک تکه سیلیکون قرار می دهد.

اسنپدراگون 810 محصولی کلیدی برای کوالکام بوده و به نظر می رسد این کمپانی برای سود سال 2015 خود حساب ویژه ای بر روی آن باز کرده است. همچنین آنها انتظار دارند تا کمپانی های سازنده تلفن همراه برای خط تولید محصولات برترشان از این چیپست بهره گیرند. آقای Derek Aberle، نماینده کوالکام که در نمایشگاه CES حضور داشت حس خود را به این محصول این گونه ابراز کرد: «احساس می کنم با اسنپدراگون 810 به موفقیت های بسیاری دست خواهیم یافت.»

پس از حرکت سامسونگ به سوی استفاده از چیپست اگزینوس و دوری از محصولات کوالکام، ارزش سهام کمپانی چیپست ساز در حال پایین آمدن هستند اما تحلیلگران بر این باورند که این موضوع صرفا تاثیری مقطعی بر تجارت آنها خواهد داشت. یک تحلیلگر به نام Stacy Rasgon معتقد است اقدام سامسونگ صرفا تاثیری 2 الی 8 درصدی بر درآمد امسال کوالکام خواهد گذاشت زیرا سودآوری شرکت مورد بحث بیشتر از دریافت حق امتیاز در خصوص استفاده از پتنت هایش تامین می شود تا فروش چیپست.

ال جی تلفن همراه جی فلکس 2 را با اسنپدراگون 810 در CES معرفی نمود. کمپانی کره ای در طی کنگره ای که در سئول برگزار می شد به مشکل تولید گرمای این چیپ اشاره ای داشت. آقای Choi Yong-su، یکی از مسئولین در قسمت توسعه ی تلفن های هوشمند ال جی گفت: «درجه ی گرما صرفا به پردازنده موبایل مربوط نشده و به نوع طراحی سیستم خنک کننده داخلی آن نیز بستگی دارد.» وی همچنین اضافه کرد که جی فلکس 2 به گونه ای طراحی گشته تا عملکردی بهینه با استفاده از اسنپدراگون جدید از خود به جای بگذارد. همچنین بهبود هایی در زمینه گرمای این چیپ انجام شده تا سطح تولید حرارت آن در حد قابل قبولی باقی بماند.

از سوی دیگر بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند به نام سامسونگ، در طول چند سال اخیر پردازنده خود را به نام اگزینوس توسعه داده و از آن در تلفن های بسیاری بهره گرفته است. گاهی نیز از یک تلفن دو نسخه، یکی با اسنپدراگون (همراه با مودم های cellular) و دیگری با اگزینوس را معرفی نموده.

حال تحلیلگران معتقدند که سامسونگ می تواند به مشکل تولید گرمای چیپست اسنپدراگون به چشم یک موقعیت نگریسته و برای همیشه اتکای خود را به پردازنده های کوالکام از بین ببرد. Lee Seung-woo، تحلیلگر IBK Securities می گوید: «این موضوع برای بخش تولید چیپ سامسونگ یک شانس است تا کارایی خود را به شکل چشم گیری بالا ببرد.»

وی همچنین برآورد کرد که بخش تولید چیپست سامسونگ که وظیفه تولید چیپست های اگزینوس را بر عهده دارد، در سال 2014 سود دهی نداشته و در صورتی که تلفن همراه جدید این کمپانی فروش خوبی را تجربه نماید، این بخش نیز به سود آوری بر خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • saeedsh67
    saeedsh67 | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    برای سامسونگ خوب شد یعنی عالی شد!!!!! همه بهش میخندیدن که چرا چیپ هات اینجوریه!!!!

  • amir hosein
    amir hosein | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    یادش بخیر یه زمانی که سامی اولین بار اس4 رو بیرون داد همه از گرماش شکایت میکردند الان هم کوالکام وضعیتی مشابه سامی در 2سال پیش داره تا بخواد مشکل گرمارو حل کنه میشه 2سال دیگه
    انشاا... که موفق باشه

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    واقعا عاشق تگرا ایکس وان شدم فاصله را با کنسول های نسل هشت را به کمتر از دوبرابر رسانده است.

    ps4:1.8گیگافلاپس> x1:1گیگافلاپس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی