ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد تیم کوک در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است

بر اساس بیانیه نماینده اپل، در سال ۲۰۱۴ حقوق سالانه تیم کوک ۹٫۲ میلیون دلار بوده است. این رقم تقریبا برای هر کسی به عنوان حقوق سالانه عالی به نظر می رسد. اما رقمی مانند ۹٫۲ ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

بر اساس بیانیه نماینده اپل، در سال ۲۰۱۴ حقوق سالانه تیم کوک ۹٫۲ میلیون دلار بوده است. این رقم تقریبا برای هر کسی به عنوان حقوق سالانه عالی به نظر می رسد. اما رقمی مانند ۹٫۲ میلیون دلار برای رئیس شرکتی مثل اپل چندان هم زیاد نیست.

برای مثال، مدیر عامل Viacom سال گذشته ۴۴٫۳ میلیون دلار دریافت کرده و این رقم برای رؤسای استارباکس و دیزنی به ترتیب ۲۱٫۵ و ۴۶٫۵ میلیون دلار بوده است.

اما آیا رقم کامل دریافتی تیم کوک همین است؟ خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بدانید تیم کوک چگونه در واقع بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال گذشته میلادی درآمد داشته.

به گفته یکی از عوامل Yahoo Finance به نام Aron Pinson، رقم ۹٫۲ میلیون دلاری به عنوان حقوق سالانه تیم کوک، رقمی گمراه کننده است. او معتقد است با محاسبه دقیق سود سهام تیم کوک می توان به راحتی به رقمی بالای ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان درآمد تیم کوک در ۲۰۱۴ رسید.

به تیم کوک در سال ۲۰۱۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار به عنوان سهام پاداش داده شد. سهامی که تیم کوک تنها می تواند تا سال ۲۰۱۶ به نیمی از آن دست پیدا کند و در ۲۰۲۱ امکان فروش یا نقد کردن نیمی دیگر از آن را دارد.

اما به تیم کوک پیش از آن و در ۲۰۱۰ نیز ۸۷۵٫۰۰۰ سهم پاداش داده شد که کوک مقداری از آنها را سال گذشته فروخت.

در سال ۲۰۱۳ اپل سیستم تازه ای را پیاده کرد که دریافتی و پاداش ها را به میزان بازدهی آنها متناسب می کرد. در پی آن تیم کوک درخواست کرد که سهم هایی که در سال ۲۰۱۱ به او پاداش داده شده باید به این شکل تازه محاسبه شود و اپل این مساله را قبول کرد.

بر اساس این سیستم جدید تعداد سهام تیم کوک تا پنجمین و دهمین سال ریاست او بر اپل سر جایش باقی می ماند و سالانه حدود ۵۶۰ هزار سهم نیز به سهام او اضافه می شود.

به گفته Pinson اگر تعداد سهام بدون بازده تیم کوک را با سال هایی که او از اپل سهم های جدیدی به عنوان بازدهی کار پاداش می گیرد را حساب کنیم، با جمع زدن مجموع سهام باقیمانده او در ۲۰۱۰ (یعنی ۲۱۸٫۷۵۰ سهم)، ۴۲۰ هزار سهمی که کوک در ۲۰۱۱ پاداش گرفته و ۲۸۰ هزار سهم دیگر (نیمی از ۵۶۰ هزار سهمی که به عنوان کمترین سود اپل از شرکت متبوعش پاداش می گیرد)، به رقم ۹۱۸٫۷۵۰ سهم میرسیم.

با محاسبه مبلع ۱۰۱٫۱۰ دلار برای هر سهم، تیم کوک مجموعا ۹۲٫۸۸۵٫۶۲۵ دلار در ۲۰۱۴ درآمد داشته است.

با احتساب رقم ۹٫۲ میلیون دلار که به عنوان حقوق رسمی دریافتی او اعلام شده، رقم نهایی به ۱۰۲٫۱۰۸٫۲۶۳ دلار می رسد. و این درآمد خالص جناب کوک در سال گذشته میلادی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • SAMSUNG
    SAMSUNG | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    این یعنی بیش از 100 میلیون دلار پول ریخته شده آشغال دونی =))
    آی خم هم شد اسمارت فون؟؟ :))

  • AMIN BEIGI
    AMIN BEIGI | ۶ بهمن ۱۳۹۳

    nooooooosssshhhhhe jonesh
    behtarin hato tolid mikone bayadam haghesho begire

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی