ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون علمی رئیس جمهوری: آینده در دست گوگل، مایکروسافت و فیسبوک است نه چاه های نفت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: 20 سال پیش، چاه های نفتی حرف اول را در دنیا می زدند اما امروز و آینده در دست شرکت های اندیشه محور چون گوگل، مایکروسافت و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: 20 سال پیش، چاه های نفتی حرف اول را در دنیا می زدند اما امروز و آینده در دست شرکت های اندیشه محور چون گوگل، مایکروسافت و فیسبوک است.

سورنا ستاری در مراسم تجلیل از فروشندگان و تولید کنندگان برتر صنایع دستی توضیح داد: این موسسات فکر دارند، مغز دارند؛ اینها آینده ای است که ما باید به آن نگاه کنیم. آینده ما در چاه نفتی نیست.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

وی ادامه داد: ما در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد فناوری تاسیس کرده ایم که در زمینه تجاری سازی علوم از جمله پویا نمایی، بازی رایانه ای و صنایع دستی فعالیت می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از صنایع و فناوری های دانش بنیان راه اندازی شده، چرا که آینده در مغزهای فرزندان ماست و نه در جیب آنها و چاه های نفت.

او با انتقاد از نحوه کار دانشگاه ها و تربیت کارمندان دولت در این مراکز علمی، بیان کرد: باید در پرورش دانشجویان و جوانان، به آنها قدرت ریسک دهیم تا بتوانند با مغز خود به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند.

ستاری با بیان اینکه ما یک مشکل فرهنگی داریم و آن نیز به نفت و اخلاق نفتی بر می گردد، گفت: پول حاصل از نفت در جیب ماست، پس دغدغه توجه به صادرات غیرنفتی و همچنین پرورش فکر و اندیشه را نداریم. این مساله بلای جان ما شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: ما مدیران، فکر می‌کنیم اگر پست‌ مان را از دست دهیم، می‌ میریم. این شرایط زندگی کردن در کشوری است که اندیشه پایه اقتصاد نباشد و آدم‌ ها به درآمد حاصله از فروش نفت فکر کنند. این چنین است که افراد نوآوری‌ های خود را از دست می‌ دهند و بچه‌ هایی تربیت می‌کنند که کارمند دولت باشند، به جای آنکه به کارآفرینی بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Q14App
    Q14App | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    http://cafebazaar.ir/app/achar.dar/?l=fa


    برنامه ی پرکاربرد آچارفرانسه

  • آرش
    آرش | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    این شرکت های گوگل، اپل یا میکروسافت در کشوری موفق شدند که بی انضباطی مالی وجود نداره، تورم 41 درصدی وجود نداره، رشد اقتصادی اش منفی 6.5 درصد نیست، مخصوصا ارزش پول ملی در عرض دو هفته یک سوم نمیشه و سرمایه سال ها کار و پس انداز شرکت دود نمیشه، بدهی دولت به پیمانکار بخش خصوصی به موقع تسویه میشه، دولت به بخش خصوصی پشت پا نمی زنه و خیلی چیزهایی دیگر. من به چشم خودم دیدم که شرکت صنعتی تحقیقاتی-تولیدی ایرانی خوشنام با نزدیک سی سال سابقه کار به خاطر همین ها که نوشتم چه طور زمین خورد. حالا فهمیدی که چرا نقش دولت این قدر مهمه؟ اگه همین شرکت های گوگل و میکروسافت و بقیه توی ایران هم می آمدن سر شش ماه کله پا میشدن. قیاس ما با آن ها قیاس مع الفارق است. فعلا بحث پاک کردن افکار منفی و نیروی فروش و تلاش برای موفقیت و این حرف های قشنگ و خوب را بگذار کنار. آره من هم توی کتاب ها از این چیزها خونده ام. اول اون چیزهایی که نوشتم باید درست بشه که ما زورمون نمی رسه. بعد این چیزهایی که نوشتی خودش کم کم درست میشه. اصل ماجرا رو ول کردی چسبیدی به فرع. فهمیدی آقای شبکه آموزش مجازی دانش پژوهان؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی