ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی از ساخت کوچک ترین ماژول تیونر تلویزیون در دنیا خبر داد

سونی اعلام کرده که موفق به ساخت یک ماژول تیونر تلویزیونی جدید شده است. این ماژول که SMT-EW100 نام دارد برای ابزارهای موبایل نظیر اسمارت فون و تبلت ساخته شده و علاوه بر این از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

سونی اعلام کرده که موفق به ساخت یک ماژول تیونر تلویزیونی جدید شده است. این ماژول که SMT-EW100 نام دارد برای ابزارهای موبایل نظیر اسمارت فون و تبلت ساخته شده و علاوه بر این از پتانسل کافی برای استفاده به همراه سیستم های سرگرمی داخل خودرو، دستگاه های رهگیری و حتی کامپیوترهای دسکتاپی برخوردار است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنابر ادعای شرکت سازنده، EW100 کوچک ترین ماژول تلویزیونی ساخته شده در دنیاست که ابعاد آن برابر با 6.9 میلی متر مربع بوده و تنها یک میلی متر ضخامت دارد.

مصرف برق این قطعه کم تر از 200 میلی وات اعلام شده و آنطور که سونی می گوید با سرویس های تلویزیونی مختلف دنیا شامل DVB-T و DVB-T2 در آسه آن (یا انجمن ملل جنوب شرقی آسیا)، خاورمیانه، اروپا، آفریقا، DVB-T2 Lite، ISDB-T در آمریکای جنوبی و سرویس ژاپنی ISDB-Tmm سازگاری دارد.

ماژول مورد بحث همراه با پکیج درایور اندرویدی و به عنوان بخشی از یک «راهکار کامل» فروخته می شود که در واقع شامل خود ماژول، آنتن، نرم افزار و پشتیبانی فنی است.

این محصول از ماه مه میلادی (اردیبهشت 94) در اختیار شرکای سونی قرار می گیرد و از این رو انتظار می رود که دستگاه های موبایل بهره مند از آن تا تابستان آینده وارد بازار شوند.

تیونرهای تلویزیون به دو دلیل هنوز هم نتوانسته اند تأثیر قابل توجهی بر بازار موبایل بگذارند که از این میان مصرف برق اصلی ترین عامل محسوب می شود.

تیونر دیجیتالی جدید سونی هم مصرف برق بالایی دارد و از هر گونه تغییری در آن استقبال می شود. از طرف دیگر به نظر می آید که EW100 گزینه بسیار خوبی برای دستگاه های بزرگ تر نظیر تبلت یا سیستم های سرگرمی داخل خودروها باشد.

به نظر نمی رسد که داشتن چنین ماژولی در حال حاضر روی تلفن های هوشمند ضروری باشد اما تردیدی نیست که در آینده نه چندان دور شاهد رواج محصولات بهره مند از این قطعه در برخی از بازارها باشیم.

سونی حقیقتا به این مسأله ایمان دارد و به همین دلیل است که این ماژول را همراه با پشتبانی و درایورهای لازم ارائه می کند.

در کل، می توان تیونر دیجیتالی سونی را نمونه ای کامل از یک قطعه سخت افزاری دانست که در پروژه آرای گوگل قابل استفاده خواهد بود (بخصوص اگر کمپانی مورد بحث یک تبلت آرا را عرضه نماید).

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید تلفن هوشمند، لپ تاپ، کروم بوک یا تبلت شما مجهز به یک تیونر تلویزیونی باشد؟

Sony-SMT-EW100-Outline

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • mohammad_hashemi_1
    mohammad_hashemi_1 | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    خیلی عالی میشه اگه رو اسمارت فون ها ار‌اعه اش کنن

  • رهگذر
    رهگذر | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    "تیونر دیجیتالی جدید سونی هم مصرف برق بالایی دارد و از هر گونه تغییری در آن استقبال می شود." ??!!!

  • آریا
    آریا | ۵ بهمن ۱۳۹۳

    dvb-s نداره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی