ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل باعث شد تا نکسوس 6 سنسور اثر انگشت نداشته باشد

حتما این سوال قبلا نیز در ذهن شما نقش بسته که چرا یکی از بروز ترین تلفن های همراه که نام برند «نکسوس» را نیز یدک می کشد، از تکنولوژی جدیدی نظیر اسکنر اثر انگشت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۰

حتما این سوال قبلا نیز در ذهن شما نقش بسته که چرا یکی از بروز ترین تلفن های همراه که نام برند «نکسوس» را نیز یدک می کشد، از تکنولوژی جدیدی نظیر اسکنر اثر انگشت بهره نمی برد. جالب است بدانیم موتورولا تا مراحل پایانی توسعه نکسوس 6، از این فناوری در محصول خود استفاده کرده بود اما پیش از عرضه، این قابلیت را حذف نمود.

اخیرا آقای دنیس وودساید، مدیرعامل سابق موتورولا (که حال رهبری دراپ باکس را بر عهده دارد) در این خصوص با روزنامه انگلیسی تلگراف مصاحبه ای انجام داده و به همین موضوع پرداخته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دلیلی که باعث شد Woodside در تصمیم گری نهایی این قابلیت را از نکسوس 6 حذف کند، فاکتور ارزشمندی به نام «کیفیت» بود. وی در میان مصاحبه اش با تلگراف می گوید: «قصد ما این بود تا از این سنسور به شکل پنهان در زیر کلید Home نکسوس 6 بهره گیریم اما شرکتی که تامین این قطعه را بر عهده داشت قادر به رساندن خود به سطح استاندارد کیفی ما نبود.

اپل قبلا بهترین شرکت تامین کننده در این زمینه را خریده بود و موتورولا در کنار سایر تولید کنندگان مجبور به استفاده از دومین انتخاب بودند که نتیجه ی تلاش آنها نیز چنگی به دل نمی زد. در نهایت تصمیم بر این شد تا سنسور مذکور در تلفن هوشمندمان جایی نداشته باشد.»

Google-Nexus-6-unboxing

از ماه دسامبر می دانیم که گوگل علاقه بسیاری به داشتن محصولی نظیر TouchID اپل دارد، پس از تحقیقات Ars Technica مشخص شد که اثر انگشت قابلیتی بوده که نکسوس 6 تا مراحل پایانی توسعه آن را با خود یدک می کشیده اما در نهایت توسط مدیران موتورولا حذف گشته است. حال هم که آقای وودساید خود زبان به اعتراف گشود و دلیل حذف آن را اعلام کرد.

ظاهرا گوگل در اندروید API ای قرار داده تا تمامی دستگاه های اندرویدی و توسعه دهندگان با استفاده از آن به پرداخت های آنلاین، باز کردن قفل های امنیتی و ... دسترسی پیدا کنند. با توجه به آینده نگری که گوگل در این زمینه به خرج داده، اگر این قابلیت ها را به زودی در تلفن هوشمند اندروید جدیدتان که مجهز به حسگر اثر انگشت نیز هست دیدید، تعجب نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mohammadrezaamh
    mohammadrezaamh | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    سنسور اثر انگشت اپل به چه درد میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من اپل شش پلاس دارم ولی نمیدونم این سنسور به چه درد میخوره

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • حامد لند
    حامد لند | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    بله درسته قابلیت touch ID آیفون واقعا یکی از موارد زیرکانه و جذابه این گوشی هستش.... من که به شدت عادت کردم .
    مطمئنا روی nexus هم خواهد اومد...به محض اینکه به اون کیفیت دلخواه برسه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی