ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در سال 2012 اسناد مربوط به کارمندان ویکی لیکس را در اختیار FBI گذاشته است

پس از مشخص شدن اینکه در مارس سال 2012 گوگل اطلاعات داخلی ایمیل های 3 کارمند ویکی لیکس را به سازمان FBI سپرده است، حال این سایت از گوگل تقاضای توضیح در این زمینه را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

پس از مشخص شدن اینکه در مارس سال 2012 گوگل اطلاعات داخلی ایمیل های 3 کارمند ویکی لیکس را به سازمان FBI سپرده است، حال این سایت از گوگل تقاضای توضیح در این زمینه را دارد.

تقریبا سه سال طول کشید تا گوگل لب به اعتراف گشوده و عنوان سازد که آنها اطلاعات مربوط به کارمندان ویکی لیکس را به مقامات آمریکایی سپرده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در نامه ای به اریک اشمیت، ویکی لیکس عنوان می کند اینکه گوگل سه سال برای این اعتراف صبر کرده عملی حیرت انگیز و البته ناراحت کننده است. آنها معتقدند که این مدت زمان بسیار طولانی می توانست مانع از دست رفتن شانسشان برای اثبات حقانیتشان گردد. در این نامه تقاضا شده تا گوگل تمام محتوایی که به FBI سپرده را مشخص سازد و همچنین درخواست دارد تا این کمپانی برای تغییر حکم صادره نیز تلاش داشته باشد.

ظاهرا گوگل، در شب کریسمس 2014 همکاری خود را با FBI به ویکی لیکس اطلاع داده است. در آن زمان، اشمیت و کمپانی گوگل عنوان کردند که آنها صرفا بنا به درخواست دادگستری ایالات متحده، داده های دیجیتالی، ایمیل ها، آدرس های IP کارکنان ویکی لیکس به نام های Sarah Harrison، Kristinn Hrafnsson و Joseph Farrell را در اختیار این نهاد قرار دادند. اشمیت ادعا دارد که گوگل با توجه به حکم محدودیتی که دریافت کرده بود حق اطلاع این موضوع به ویکی لیکس را نداشته اما ذکر نمی کند که چه زمانی این محدودیت به پایان رسیده است.

در هر صورت، تقاضاهای اینچنینی دولت آمریکا از شرکت های بزرگ تکنولوژی به امری عادی بدل شده که گوگل نیز در این میان و برای تحویل دادن اطلاعات درخواست شده پروسه ی مربوط به خود را طی می کند.

Kristinn Hrafnsson، کارمند ویکی لیکس که ایمیل هایش در دستان FBI قرار دارند در این زمینه می گوید: «همین که میدانم FBI ایمیل هایی که به مادرم در خصوص مرگ یکی از بستگانمان فرستاده و سعی آرام کردنش داشته ام را خوانده، حالم را به هم می زند.»

هنوز گوگل به این نامه ی ویکی لیکس عکس العملی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • علیرضا
    علیرضا | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    سه نفر که عددی به حساب نمیاد!D:البته همون طور که اشاره شد درخواست نهاد های آمریکایی از شرکت ها امری عادی تلقی میشه و برای همه شرکت های بانک اطلاعاتی وجود داره.

  • رضا نوروزی
    رضا نوروزی | ۶ بهمن ۱۳۹۳

    ایران هم همینه اگه کسی کار مجرمانه قرار بده پلیس با حکم دادگاه می تونه از isp ها بخواد که اطلاعات اون شخص بخصوص رو به پلیس بده همه جای دنیا همینه. همین مایکروسافت و اپل هم نمی تونند در برابر حکم دادگاه مقاومت کنند و باید اطلاعات شخص خاطی رو به دادگاه و FBI بدن

  • آرمان
    آرمان | ۶ بهمن ۱۳۹۳

    اپل بدترین شرکت تاریخ اوققق جه قیمتهایی چه قابلیت که نمیشه گفت

  • آرمان
    آرمان | ۶ بهمن ۱۳۹۳

    عاشق گوگل هستم با سیستمش عالیه آندروید درود به بزرگترین سیستم عامل جهان... تایید لطفا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی