ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجربه کامل ویندوز 10 تنها روی ابزارهای دارای نمایشگر 8 اینچ و بالاتر محقق خواهد شد

هفته گذشته تمام چشم ها به مایکروسافت و مراسم مملو از شگفتی اش خیره شده بود. در آن رویداد سخن از طرح هایی انقلابی و فوق العاده به میان آمد و مشخص شد که نسخه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

هفته گذشته تمام چشم ها به مایکروسافت و مراسم مملو از شگفتی اش خیره شده بود. در آن رویداد سخن از طرح هایی انقلابی و فوق العاده به میان آمد و مشخص شد که نسخه بعدی ویندوز تحولی شگرف در تجربه کاربران ایجاد خواهد کرد.

اما آینده ویندوز روی دستگاه های موبایل بیش از سایر موضوعات هیجان انگیز است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت روشن ساخت که از صرف هیچگونه منابعی برای دنبال کردن استراتژی یک ویندوز «One Windows» و یکپارچه سازی تجربه کاربران روی تمامی دستگاه ها دریغ نخواهد کرد.

البته این رویکرد، یکپارچه سازی اکوسیستم اپلیکیشن ها را نیز در بر می گیرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد کدهایی بنویسند که بدون کوچک ترین نقصی روی پی سی، اسمارت فون، تبلت و حتی کنسول های اکس باکس نیز کار می کند.

با این همه، امروز جو بلفیوره نایب رئیس گروه سیستم عامل ها در مایکروسافت در قالب توییتی اعلام کرد که شرکت یاد شده استراتژی موبایل خود را مورد بازنگری قرار داده و بر این اساس، تجربه کامل دسکتاپ و بهره مندی از کلیه اپلیکیشن های 32 بیتی تنها روی دستگاه هایی با نمایشگر 8 اینچ یا بالاتر محقق خواهد شد.

gsmarena_002

به بیان دیگر، نمی توان همچون ویندوز 8.1 به تجربه کاملی از دسکتاپ روی ابزارهای 7 اینچی دست پیدا کرد. این غول فناوری آمریکایی دریافته است که این مسأله به شدت باعث آزرده خاطر شدن کاربران می شود و اعلام کرده که این تصمیم به خاطر بالا بردن سطح پشتیبانی صورت می گیرد.

اما با وجود همه صحبت هایی که در مورد برنامه ها و اپلیکیشن های متعدد روی دستگاه های مختلف و ایجاد پلتفرمی یکپارچه صورت گرفت، مسأله باز هم اندکی غامض به نظر می آید. حال این سوال مطرح می شود که این خبر چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، ویندوز 8.1 در حال حاضر دو مجموعه از اپلیکیشن ها را در خود دارد. یک گروه، اپلیکیشن های متداول 32 بیتی هستند که روی PCها یافت می شوند و پس از آن پوسته یا همان اینترفیس تاچ Metro قرار دارد که اپلیکیشن های مختص به خود را دارد.

به عنوان نمونه برخی پکیج های نرم افزاری شامل اسکایپ و اغلب مرورگرها روی هر دوی این رابط های کاربری موجود هستند اما همچنان با یکدیگر فرق دارند.

این اختلاف در ابتدا روی نسل نخست تبلت های ویندوزی و تا حدودی اسمارت فون های بهره مند از این سیستم عامل مورد استفاده قرار گرفت که در واقع همراه با مجموعه ای از اپلیکیشن های اختصاصی و بهینه سازی شده وارد بازار شدند.

اما ویندوز 10 قصد دارد تا تفاوت یاد شده را از میان بردارد و با اطمینان از این مسأله که هر اپلیکیشنی با اکوسیستم جدید سازگاری دارد و روی پی سی، تبلت، اسمارت فون و حتی اکس باکس نیز قابل اجراست این امر را بهبود ببخشد که این مسأله همچنان در گرو ایجاد نسل تازه ای اپلیکیشن هاست.

برنامه های معمول 32 بیتی ویژه پی سی نسل کاملا متفاوتی از اپلیکیشن ها هستند و از این تغییر تأثیر نخواند پذیرفت.

در واقع حرف بلفیوره این است که تولید کنندگان تنها امکان می یابند تا نسخه های کاملی از ویندوز 10 را که شامل تجربه کامل دسکتاپ می شوند را روی دستگاه هایی با نمایشگر 8 اینچ یا بالاتر نصب کنند.

هر دستگاهی که پایین تر از این محدوده قرار داشته باشد (حال می خواهد یک تبلت باشد یا یک اسمارت فون) صرفا می تواند از همان پلتفرم یکپارچه و برنامه های ارائه شده برای آن استفاده نماید که احتمالا از یک رابط کاربری مدرن بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    طفا طرفدارهای اپل جو سایت رو خراب نکنن.
    می دونم روزای سختی رو میگذرونن ولی قول نمی دم این روزا تموم شن و مطمئنم نمی شن.

    اما در مورد مطلب باید بگمم خوب این خیلی منطقیه. یعنی این یکپارچی نیاز به یه جهش توی نرم افزارهام هست. نباید توقع داشت نرم افزار های ۳۲ بیتی قدیمی رو روی دستگاه های زیر ۸ اینچ که در دسته ی تپلت ها و موبایل به حساب میان اجرا کرد. واقعا خودتون فکر کنید چطور باید این امر محقق بشه؟

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    لطفا طرفدارهای اپل جو سایت رو خراب نکنن.
    مس دونم روزای سختی رو میگذرونن ولی قول نمی دم این روزا تموم شن و مطمئنم نمی شن.


    اما در مورد مطلب باید بگمم خوب این خیلی منطقیه. یعنی این یکپارچی نیاز به یه جهش توی نرم افزارهام هست. نباید توقع داشت نرم افزار های 32 بیت قدیمی رو روی دستگاه های زیر 8 اینچ که در دسته تپلت ها و موبایل به حساب میان اجرا کرد. واقعا خودتون فکر کنید چطور باید این امر محقق بشه؟

  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    سایجیک به ویندوزفون اومد :)
    http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/sygic-gps-navigation-maps-poi-route-directions/340f7b71-86bc-4f99-8c59-d4a6126c10b1

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    وجود نرم افزار های دکستاپ کمی غیر منطقی هست !!!یعنی اصلا نمیشود با آن کار کرد!!!(الته اگر محیط دسکتاپ ویندوز 10 پیاده بشود ایده جالبی خواهد بود)
    مترو بهترین اینترفیس برای پلفرم های لمسی است ،من روی گوشی اندرویدی خودم از luncher wp8 oroو zplayerوkmplayer استفده می کنم چون برای تاچ بهترین اینترفیس را دارا هستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی