ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸۱۰ بهانه است؛ سامسونگ می خواهد روی پای خود بایستد

استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۰

استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا با غول سازنده چیپست های موبایل به مبارزه رفته و اگزینوس به کار رفته در گلکسی اس 6 را با تکنولوژی 14 نانومتری بسازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

منابع کره ای می گویند چیپست های اسنپدراگون 810 و اگزینوس 7420 هر دو در پرچمداران امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما سامسونگ تصمیم گرفته تا از چیپست ساخت خود در پرچمدار بعدی اش بهره گیرد؛ این در حالیست که اسنپدراگون 810 قبلا در تلفن هایی نظیر ال جی G Glex 2 و شیائومی Mi Note به کار گرفته شده است.

پس از مشکلات مربوط به داغ شدن بیش از حد سری 5 از پردازنده های اگزینوس، سامسونگ این مشکل را به شکل کامل در سری جدید این محصولات مرتفع ساخته و حال به اعتماد به نفس کاملی رسیده و قصد استفاده از چیپست اگزینوس 7420 را در پرچمدار جدیدش دارد.

مقایسه اسنپدراگون 810 و سری 7 از پردازنده های اگزینوس، هنوز اندکی زود به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ با گلکسی اس 6 چه خواهد کرد. البته چیزی که مشخص است، اگزینوس سری 7 با تکنولوژی 14 نانومتری تولید خواهد شد و این در حالیست که کوالکام برای آخرین نسل از چیپست های خود، اسنپدراگون 810، از تکنولوژی 20 نانومتری بهره گرفت. استفاده از تکنولوژی 14 نانومتری به معنای داشتن چیپستی کوچکتر و از سوی دیگر تولید حرارت و مصرف انرژی کمتر خواهد بود.

چیپست های کوالکام تا به حال نسبت به سایر پردازنده ها چند برتری داشتند، یکی از همین برتری ها، استفاده از مودم های LTE چند بانده بر روی چیپست های اسنپدراگون بود. حال سامسونگ هم به تکنولوژی LTE (در دسته بندی 9) دست یافته و قادر است تا آن را بر روی چیپ هایی که با فناوری 20 نانومتری ساخته می شوند پیاده سازد. لازم به ذکر است که مودم های LTE اسنپدراگون همچنان بر روی چیپ هایی با تکنولوژی 28 نانومتری قرار می گرفتند.

در هر صورت، اسنپدراگون 810 به طور کامل بهینه شده تا با کیفیت 4K قادر به رمز گذاری، رمز گشایی و استریم ویدئو باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در اگزینوس جدیدش چگونه با این قابلیت ها به مبارزه خواهد پرداخت. در این اواخر، چیپست های ساخت سامسونگ ثابت کرده اند که چیزی محصولات کوالکام کمتر نداشته و گاها پا به پای آن ها جلو آمده اند. به نظر شما اگزینوس ۷۴۲۰ پس معرفی و انجام بنچمارک ها، قادر است اسنپدراگون ۸۱۰ را به زانو در آورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی