ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2014 یاهو منتشر شد

امروز یاهو گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال 2014 خود را منتشر کرد. براساس این گزارش درآمد بازه زمانی یاد شده یاهو بدون در نظر گرفتن هزینه جذب ترافیک 1.179 میلیارد دلار و سود هر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۰

امروز یاهو گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال 2014 خود را منتشر کرد. براساس این گزارش درآمد بازه زمانی یاد شده یاهو بدون در نظر گرفتن هزینه جذب ترافیک 1.179 میلیارد دلار و سود هر سهم آن 0.30 دلار اعلام شده.

پیشتر از یاهو انتظار می رفت که درآمد خود را برابر با 1.19 میلیارد دلار و عایدی اش بابت هر سهم را 0.29 دلار اعلام نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یاهو همچنین از برنامه خود برای دریافت سهام باقی مانده اش در علی بابا و انتقال آن به یک شرکت دیگر خبر داده است. این طرح از نظر مالیاتی مزایای بسیاری خواهد داشت و علاوه بر این سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران می کند.

شرکت مورد بحث گزارش داده که واحد موبایل آن در طول سه ماهه آخر سال مالی اخیر درآمدی معادل 254 میلیون دلار را کسب کرده که این رقم فراتر از 200 میلیون دلار سه ماهه قبلش است.

«گروه ترنسفورمتیو» یاهو که واحد موبایل بخشی از آن است به همراه محصولات اجتماعی، ویدئویی و غیره آن نیز درآمدی معادل با 380 میلیون دلار را عاید این شرکت کرده اند.

ماریسا میر مدیر عامل یاهو طی یادداشتی به سرمایه گذاران این کمپانی اعلام کرد که نتایج به دست آمده از عملکرد سه ماهه اخیر این شرکت نشان دهنده ثبات در کسب و کار اصلی آن است.

از میان چهار بازه زمانی سه ماهه در سال 2014، یاهو در سه تای آنها خوب عمل کرده اما میزان درآمد سه ماهه آخر آن در قیاس با سال قبلش افتی 21 میلیون دلاری را تجربه کرده است.

در بازه زمانی یاد شده درآمد پیش از بهره، مالیات و هزینه استهلاک وام (EBITDA) این شرکت از رقم 478 میلیون دلار در سال قبل به 409 میلیون دلار در سال جدید تنزل پیدا کرد.

yahoo-graph

yahoo-grapg2

طبق گزارش کمپانی مورد بحث، درآمد یک سال کامل یاهو در 2014 بدون نظر گرفتن هزینه جذب ترافیک برابر با 4.618 میلیارد دلار بوده و درآمد پیش از بهره آن نیز رقمی معادل 1.362 میلیارد دلار اعلام شد.

این شرکت سال 2014 میلادی را در حالی به پایان رساند که 10 میلیارد دلار پول نقد در اختیار داشت و این مسأله نیز از عرضه عمومی سهام علی بابا در نیمه دوم سال نشأت می گیرد.

اما آنچه میر باید با اندوخته پول نقد خود انجام دهد به موضوعی بحث برانگیز میان مدیرعامل یاهو و سرمایه گذارانش بدل شده است.

در سه ماهه آخر سال 2014، در آمد این کمپانی در بخش نمایش تبلیغات برابر با 532 میلیون دلار اعلام شد، در حالی که درآمد حاصل از جستجوی آن به 467 میلیون دلار رسید که به ترتیب با 4 درصد کاهش و یک درصد افزایش روبرو بودند.

برای این شرکت، سرچ یا همان جستجو منبع بسیار مهمی برای ایجاد درآمد محسوب می شود و توافق آن با فناوری بینگ مایکروسافت نیز نوعی عامل تقویت کننده برای این منظور به شمار می آید.

یاهو مجددا نتوانسته به رشد خوبی دست پیدا کند با این همه به نظر می رسد که سرمایه گذاران از برنامه آن برای سرمایه صرف شده در علی بابا خشنود باشند و همین امر می تواند تا حدودی نارضایتی برخی از آنها از اقدامات میر را تعدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی