ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین تلفن های هوشمند اندرویدی موجود در بازار

تا به حال بررسی تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید مختلفی را در دیجیاتو خوانده یا تماشا کرده اید. ما در این مطلب، به بررسی کوتاه برخی تلفن های هوشمند اندرویدی موجود در بازار پرداخته ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

تا به حال بررسی تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید مختلفی را در دیجیاتو خوانده یا تماشا کرده اید. ما در این مطلب، به بررسی کوتاه برخی تلفن های هوشمند اندرویدی موجود در بازار پرداخته و نقاط و ضعف قوت هر کدام را جهت انتخاب راحت تر کاربران، عنوان کرده ایم.

آیا خرید تلفن هوشمند جدید واقعا لازم است؟

اگر به صورت روزانه از تلفن هوشمند خود استفاده کرده و مدل فعلی، پاسخگوی خوبی برای نیاز های شما نیست، بهتر است مدلی جدید تر خریداری کنید. اما اگر مشکلی با موبایل فعلی خود ندارید، ضرورتی در تعویض آن وجود ندارد.

وقتی قصد خرید دستگاهی جدید را دارید، با توجه به بودجه خود، سعی کنید بهترین و جدید ترین مدل موجود در بازار را خریداری کنید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس ۵

3040325-inline-galaxy-s5-w600

Samsung Galaxy S5، تلفنی مناسب با نقاط قوتی مختلف است. از جمله امکانات کلیدی دستگاه یاد شده می توان به صفحه نمایش با کیفیت 1080p، عمر باتری قابل قبول، باتری قابل تعویض و درگاه microSD اشاره کرد.

این کهکشانی پلاستیکی همچنین ضد آب بوده و می تواند به مدت ۱ ساعت و نیم، در عمق ۳ متری مقاومت کند. اس ۵ انتخابی مناسب محسوب می شود و لوازم جانبی بسیاری نیز برای آن موجود است.

اما در سمت دیگر، بدنه پلاستیکی آن ناامید کننده و رابط کاربری اش خسته کننده بوده و با اپلیکیشن هایی غیرکاربردی از سمت کمپانی تولید کننده و اپراتور، اشباع شده است.

سنسور اثر انگشت آن نیز عملکرد قابل قبولی را در قیاس با آیفون به نمایش نمی گذارد و سیستم نمایش ضربان قلب آن نیز از دقت کافی برخوردار نیست.

سامسونگ گلکسی اس ۵ بی نقص نیست و کیفیتی در حد آیفون ندارد. اما از پس اکثر کار ها بر آمده و در صورت افتادن در آب، دچار مشکل نمی شود؛ در نتیجه انتخابی مناسب برای بیشتر مردم به شمار می آید.

موتورولا Moto X 2014

3040325-inline-moto-x-w600

در بسیاری از موارد، Moto X 2014، بهترین تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید تاریخ است. کیفیت ساخت آن بالاست، امکاناتی مشابه به گلکسی اس ۵ دارد و می توان آن را با درب پشتی از جنس چوب، پلاستیک یا چرم خریداری کرد.

در دست گرفتن دستگاه مورد بحث احساس خوبی به کاربر منتقل کرده و امکانات کوچک اضافه شده به اندروید خالص توسط موتورولا، آن را به تلفن هوشمندی کاربردی بدل کرده است. استفاده از آن نسبت به S5 لذت بخش تر بوده و قیمت آن ۱۰۰ دلار کمتر است. خریداری نسخه آنلاک شده این دستگاه، هزینه حدودی ۶۰۰ دلار را برای علاقه مندان در بر خواهد داشت.

متاسفانه، دوربین و باتری موتو اکس، در مقایسه با پرچمدار سامسونگ، عملکرد ضعیف تری را به نمایش می گذارند. از دیگر نقاط ضعف این پرچمدار مقرون به صرفه، می توان به عدم مقاوت در برابر آب، عدم قابلیت تعویض باتری و استفاده از microSD اشاره کرد.

با این وجود، Moto X 2014، یکی از بهترین تلفن های هوشمند مبتنی بر اندرویدی است که می توانید خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی نوت ۴

3040325-inline-galaxy-note-4-w600

اگر می خواهید صفحه نمایشی بزرگ در اختیار داشته باشید، سامسونگ گلکسی نوت ۴ بهترین انتخاب شماست. طول این غول کره ای، ۰.۵ اینچ و عرض آن ۰.۲۵ اینچ از موتو اکس و اس ۵ بیشتر است، پس باید استفاده یک دستی از آن را برای همیشه فراموش کنید.

از جمله نقاط قوت دستگاه مورد بحث می توان به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت 2560×1440، قدرت سخت افزاری بالا، دوربین و عمر باتری فوق العاده و قلمی کاربردی اشاره کرد.

امکان استفاده از اپلیکیشن ها به صورت همزمان، جهت بهره بردن هر چه بیشتر از اندازه صفحه نمایش نیز توسط نرم افزار اختصاصی سامسونگ فراهم شده است. نوت ۴، نسبت به مدل پیشین، قوی تر بوده و احساس بهتری را به کاربر منتقل می کند.

این تلفن هوشمند غول آسا، بزرگ و گران قیمت بوده و مانند گلکسی اس ۵، رابط کاربری سنگین و غیر کاربردی سامسونگ را اجرا می کند. با این وجود، نوت ۴، به علت بهینه سازی نرم افزارش برای صفحه نمایش بزرگ، بهترین تلفن هوشمند اندرویدی با نمایشگر بزرگ محسوب می گردد.

موتو جی

3040325-inline-moto-g-canvas-w600

Moto G، بهترین ارزان قیمت موجود در بازار تلفن های هوشمند اندرویدی است. موتو جی با وجود پردازنده ضعیف تر، رم کم تر و کیفیت کم تر صفحه نمایش نسبت به پرچمداران فعلی، بهترین انتخاب در این محدوده قیمتی محسوب می شود.

این دستگاه همچنین اندروید خالص نسخه ۵ یا آبنبات چوبی را اجرا می کند که در بین تلفن های ارزان قیمت، رایج نیست و به یکی از بزرگ ترین نقاط قوت این پرچمدار مقرون به صرفه تبدیل شده است.

باقی موارد

3040325-inline-phones-we-tested-w600

تلفن های هوشمند بسیاری به جز موارد بالا، از جمله HTC One M8، LG G3، Sony Xperia Z3، نکسوس ۵ و ۶، در بازار موجود اند اما هر کدام، یک یا دو نقطه ضعف اساسی دارند.

جمع بندی

گلکسی اس ۵ یا موتو اکس، نیاز بیشتر کاربران را به خوبی بر آورده خواهند کرد. از نظر ما، گلکسی نوت ۴، بهترین تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ و موتو جی، بهترین دستگاه ارزان قیمت است. نظر شما چیست؟ آن را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • ملودی
    ملودی | ۱۳ تیر ۱۳۹۴

    فقط ایفون و دیگر هیچ... البته من خودم اچ تیسی 1m8دارم و ازش خیلی راضیم

  • داریوش
    داریوش | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    به نظر من اگه پول دارید و بحث قیمت مطرح نیست گلکسی نوت4 یکی از برترین مدل های گوشی در جهان است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی