ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس هم نگران هوش مصنوعی است

جدا از تاسیس مایکروسافت، بیل گیتس به به خاطر هوشمندی اش در زمینه های متعددی شهرت دارد، مخصوصا زمانی که مسئله در ارتباط با نجات دادن دنیا باشد. بنابراین جالب است که بدانیم وی هم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

جدا از تاسیس مایکروسافت، بیل گیتس به به خاطر هوشمندی اش در زمینه های متعددی شهرت دارد، مخصوصا زمانی که مسئله در ارتباط با نجات دادن دنیا باشد. بنابراین جالب است که بدانیم وی هم دنباله رو نظر استیفن هاوکینگ و ایلان ماسک در ارتباط با هوش مصنوعی است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در پرسخ و پاسخی که Reddit برگزار می کرد، گیتس نظر هاوکینگ و ماسک را تکرار کرد. او هم می گوید اگر هوش مصنوعی را جدی نگیریم ممکن است سناریوی فیلم هایی چون ترمیناتور و ماتریکس به واقعیت بپیوندد.

گیتس نوشت: "من هم در کمپی هستم که در مورد هوش مصنوعی نگران است. اول از همه، ماشین ها کارهای عادی زیادی برای ما انجام می دهند. [نتیجه] مثبت خواهد بود اگر آن را مدیریت کنیم. چند دهه پس از آن، هوش مصنوعی به قدر کافی قدرتمند خواهد شد که در مورد آن نگران باشیم. من با ایلان ماسک و بعضی دیگر، در این مورد موافقم و متوجه نمی شوم که چرا برخی نگران نیستند."

اوایل این ماه، ایلان ماسک 10 میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را برای این مسئله کنار گذاشت تا هوش مصنوعی مسیر درستی طی کند. گیتس و ماسک هر دو می خواهند هوش مصنوعی نه تنها با انسان دوستانه برخورد کند، بلکه این مسئله به صورت دائمی حل شود. با این حساب هیچ بعید نیست که آینده مایکروسافت، اسپیس اکس و تسلا درگیر این مسئله شود.

مسائل و دیدگاه شخصی را که کنار بگذاریم، ماسک و گیتس احتمالا در این مورد نگرانی های به جایی دارند. برای درک بهتر نگرانی های این دو، می توانید کتاب "هوش برتر" نوشته نیک بوستروم را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • MahdiDE
    MahdiDE | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    به قول یکی از دوستان که اسمشون یادم نیست و توی پست نگرانی ایلان ماسک نوشته بودند ، اینا زیاد فیلم میبینن برای همین نگرانن ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی