ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از چیپست MT6753 پرده برداشت؛ هشت هسته به همراه معماری ۶۴ بیت

مدیاتک در زمینه توسعه و ساخت چیپ های پیشرفته، تا «کوالکام» شدن راه بسیاری در پیش دارد. اما زمانی که حرف از ساختن چیپست های میان رده است، این کمپانی با اعتماد به نفس وارد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

مدیاتک در زمینه توسعه و ساخت چیپ های پیشرفته، تا «کوالکام» شدن راه بسیاری در پیش دارد. اما زمانی که حرف از ساختن چیپست های میان رده است، این کمپانی با اعتماد به نفس وارد میدان می گردد.

محصول جدید مدیاتک بنام MT6753 دارای هشت هسته ی Cortex-A53 بوده و کلاک آن نیز بین ۱.۳ تا ۱.۵ گیگاهرتز تعیین گشته است. از لحاظ گرافیکی نیز این چیپست با پردازنده گرافیکی Mali-T720 همراهی می شود. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

MT6753 از نمایشگرهای ۱۰۸۰P به همراه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، WiFi دوگانه و بلوتوث نسخه چهار پشتیبانی به عمل می آورد. لازم به ذکر است که تکنولوژی CDMA در این چیپست به نوعی یکپارچه طراحی گشته که قابلیت پشتیبانی از LTE، FDD-LTE، WCDMA، T-SCDMA، CDMA1x و EVDO را داراست. این کلمات اختصاری به این معنا هستند که مدیاتک در راه یکپارچه سازی سیستم استاندارد بیسیم خود دنباله روی کوالکام شده و از لحاظ فناوری های بیسیم، پا به پای کمپانی مذکور پیش می رود.

تمان این قابلیت ها به سازندگان تلفن همراه آزادی عمل بیشتری در استفاده از امکانات یاد شده را داده به آنها یاری می رسانند با استفاده از یک چیپست جامع، از تمام فناوری های مذکور بهره گیرند. در نظر بگیرید که MT6753 یک چیپست میان رده بوده و این سطح از امکانات در گذشته ای نه چندان دور، صرفا مخصوص بعضی پرچمداران بود.

به نظر می رسد کوالکام از سوی مدیاتک تحت فشار است. زمانی که کوالکام تصمیم گرفت تا پردازنده های جدید خود را به معماری ۶۴ بیت ارتقا دهد، هنوز فناوری این کمپانی به این مرحله نرسیده بود و حتی پس از توسعه ی هسته های ۶۴ بیتی،‌ این هسته ها به وضعیت عادی بر می گشتند. حال چیپست های ۶۴ بیت این کمپانی از هسته های سفارشی شده ی Krait بهره می گیرند که آنها را از رقیبشان، مدیاتک، متمایز می کند.

پردازنده های اواسط سال 2014 و سال 2015 کوالکام از تکنولوژی یکسانی با مدیاتک بهره می برند. البته تفاوت هایی هم در این چیپست ها، نظیر نوع استفاده شان از مودم ها و قیمت آنها، به چشم می خورد. در هر صورت، اسنپدراگون 410 با چهار هسته به استقبال مصرف کنندگان می رود اما MT6753 در این زمینه دست و دل بازی به خرج داده و پردازنده جدیدش را با هشت هسته به دست کاربران می رساند.

از اینجا به بعد باید منتظر مانده و ببینیم تیم های بازاریابی هر دو شرکت چگونه تبلیعاتشان را برای برتر جلوه دادن محصول خود ارائه خواهند داد. مشخصا در این مقطع از زمان و در بین این دو چیپست، کفه ترازو دست کم از لحاظ تئوری و بر روی کاغذ، به سوی مدیاتک متمایل تر است. به نظر می رسد صنعت توسعه و ساخت چیپست های دستگاه های همراه، این روزها از خود صنعت تلفن های هوشمند نیز جذاب تر شده است. شما در خصوص برنده این نبرد چگونه فکر می کنید؟

1-1501291Q64GJ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • A.s.r.a.M
    A.s.r.a.M | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    64 بیت بودن درسته یه کون مثبت هست !
    اما باید توجه داشته باشید فعلا حتی اندروید استفاده صحیح از 64 بیت رو نداره اصلا حالا بماند نرم افزار ها


    از اول به مدیاتک اعتقاد نداشتم ولی ...
    الفون جی 7 رو دیدم ک با 500 ت و چیپ 6592 فوق العادست !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی