ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی جدید آمازون اعلام شد؛ خروج از دریای پر تلاطم

آمازون گزارش مالی فصل آخر سال ۲۰۱۴ خود را اعلام کرد. بر اساس این گزارش غول دنیای تجارت الکترونیک سرانجام توانسته به ضرر دهی خاتمه دهد و سود را روانه حساب سرمایه گذارانش کند. در ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

آمازون گزارش مالی فصل آخر سال ۲۰۱۴ خود را اعلام کرد. بر اساس این گزارش غول دنیای تجارت الکترونیک سرانجام توانسته به ضرر دهی خاتمه دهد و سود را روانه حساب سرمایه گذارانش کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که گزارش مالی آمازون حکایت دارد، این شرکت در سه ماهه گذشته توانسته به درآمد ۲۹.۳۳ میلیارد دلار دست پیدا کند. اما نکته مهم رسیدن آمازون به سود دهی است.

الگوی تجاری آمازون همواره به نحوی بوده که شرکت علیرغم درآمد میلیارد دلاری، سود اندکی را به دست می آورده است. اما در طول دو فصل گذشته، آمازون به شدت تحت فشار قرار داشت و به صورت پیاپی اعلام ضرر دهی می کرد.

اکنون به نظر می رسد که جف بزوس بار دیگر هنر مدیریت خود را به اثبات رسانده است. آمازون در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴، توانسته به سود ۲۱۴ میلیون دلاری دست پیدا کند. این عدد اگرچه چندان رقم قابل توجهی محسوب نمی شود، اما خبر از آن دارد که کشتی آمازون سرانجام توانسته از دریاهای پر تلاطم عبور کند.

آمازون در ماه های گذشته به علت عدم استقبال کاربران از تلفن هوشمندش موسوم به Fire Phone تحت فشار بسیاری قرار داشت. اما در طول ماه های گذشته، سرویس Amazon Prime توانست ورق را برای این شرکت برگرداند.

Amazon Prime سرویسی است که مشترکان با پرداخت حق عضویت در آن، از خدماتی همچون تحویل بسیار سریع و امکان دسترسی به محتوای دیجیتالی، بهره مند می گردند.

بزوس چندی پیش هزینه عضویت در این سرویس را افزایش داد. این اقدام باعث شد تا برخی نگران استقبال کاربران از Amazon Prime شوند، و تصور کنند که آینده این سرویس با خطر مواجه می شود.

اما اکنون که گزارشات مالی منتشر شده، مشخص می شود که بزوس با این تصمیم، شرکت را به آرامش رسانده است. مدیرعامل آمازون در این رابطه چنین می گوید:

«زمانی که در سال گذشته تصمیم گرفتیم هزینه عضویت در Amazon Prime را افزایش دهیم، مطمئن بودیم که باز هم کاربران خدمات این سرویس را یکی از بهترین پیشنهادت در تاریخ می دانند. اکنون آمار ها نشان می دهد که ما اشتباه نمی کردیم. عضویت جهانی Amazon Prime در سال گذشته رشدی ۵۳ درصدی را پشت سر گذاشته است.»

اما به جز این سرویس، آمازون از راه های دیگری نیز به درآمدزایی مشغول بوده است. تبلیغات، اپ استور اندروید، Instant Video و فروشگاه کیندل از جمله حوزه هایی بوده اند که سود را روانه حساب های آمازون کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Amir_Verdkhan
    Amir_Verdkhan | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    دوستان من اين ضرر دادن و متوجه نميشم . منظور چيه ؟ پس اين همه كالا ميفروشه كجا ميره ؟
    يكي ميشه توضيح بده ؟

  • خشایار
    خشایار | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    سرویس و خدمات خوب == پول خوب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی