ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک به شکل غیر مستقیم و با زیرکی از نیاز کاربران به آیپد بزرگتر می گوید

«اپل در حال کار بر روی آیپدی با صفحه نمایش ۱۲ اینچ است» این تیتر را در روز ها و هفته های گذشته چند باری دیده ایم و به نظر می رسد نامی که برای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

«اپل در حال کار بر روی آیپدی با صفحه نمایش ۱۲ اینچ است» این تیتر را در روز ها و هفته های گذشته چند باری دیده ایم و به نظر می رسد نامی که برای این محصول انتخاب گشته نیز iPad Pro باشد. بسیاری اعتقاد دارند آیپد مذکور با یک قلم دیجیتالی نیز همراه خواهد شد.

این مشخصات اندکی ما را یاد تبلت ویندوزی مایکروسافت به نام Surface Pro 3 می اندازند که از قلم استایلوس بهره برده و از همین سایز صفحه نمایش استفاده می کند. در نگاه اول، انجام چنین کاری از سوی اپل کمی بعید به نظر می رسد ولی گفته های اخیر تیم کوک خبر از اتفاقات تازه ای می دهند که شاید در نهایت باعث تعجبمان شوند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

در زمانی نه چندان دور،‌ تیم کوک عنوان «گیج» را به سازندگان محصولات هیبریدی لقب داد؛ وی گفت دستگاه هایی که هم تبلت هستند و هم لپ تاپ، هویتی نامشخص داشته و دقیقا نمی دانند در پی چه هستند.

حال چه چیزی باعث شده تا اپل دیدگاه جدیدی در این خصوص پیدا کند و از نظرات قبلی اش برگردد؟ بزرگ ترین احتمال، پایین آمدن آمار های فروش آیپد بوده و تیم کوک حاضر به انجام هر تلاشی برای جان دادن دوباره به این بازار است.

او اشاره ای زیرکانه در طول صحبت هایش در کنفرانس مالی این شرکت در روز سه شنبه به مبحث آیپد های حرفه ای داشت. وی اذعان کرد کاربردهای بسیاری برای آیپد، به خصوص در محیط های کاری، وجود دارد که هنوز کشف نشده اند. وی عقیده دارد اپل توانایی این را دارد که نوآوری های بسیاری را به ادارات و شرکت ها بیاورد. کوک سپس در طول کنفرانس گفت: « این یکی از بهترین موقعیت هاست تا پردازش موبایلی را وارد سازمان ها کرده و نحوه کار کردن کارمندان را متحول سازیم.»

تیم کوک در ادامه این گونه در این خصوص اظهار نظر می کند:‌ٰ « اگرچه آیپد در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ شرکت در حال استفاده است اما بخش کوچکی از سازمان های بزرگ از آن استفاده ای کاربردی داشته و آن را در اختیار تعداد محدودی از کارمندانشان قرار می دهند.»

در محیط های کاری و اداری، همواره برد با ویندوز بوده است. وقتی پای صحبت های David Schmoock، مدیر فروش Dell می نشینیم، وی اینگونه عنوان می کند که بیشتر سازمان ها در صورت استفاده از تبلت، نسخه ویندوزی این محصولات را ترجیح داده و بسیاری از کمپانی ها هم تبلت هایی با پلتفرم ویندوز ۸.۱ را در اختیار کارمندانشان قرار می دهند.

در بازار مصرف کنندگان، اشخاص تمایل دارند تا تبلتشان نسخه ای بزرگ تر از تلفن همراه شان باشد و همین نکته نیز دلیل برتری آیپد تا به اینجای کار و در میان رقابت تبلت های بازار بوده است. اما کاربران تجاری و کسب و کار ها به ایده تبلت ها همانند یک رایانه شخصی قابل حمل و سبک می نگرند؛ از سویی ویندوز ۸.۱ را داریم که بر روی کامپیوترهای شخصی و دستگاه های همراه نظیر تبلت ها، ظاهری تقریبا مشابه هم دارد و حس خوش آیندی را به کاربرانش انتقال می دهد.

اپل اخیرا بیش از هر زمان دیگری به ادغام iOS با OS X مشغول بوده است. آیپدی بزرگ تر با ظاهری بسیار نزدیک به مک، این تحول را ساده تر نیز می کند. آیا امسال آیپد ۱۲ اینچ را در دستان تیم کوک بر روی صحنه خواهیم دید؟ گمان می بریم زمان، تنها پاسخ قطعی به این سوال باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • mha
    mha | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    خیر در دست فیل شیلر میبینیم .

  • kasra02
    kasra02 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    ایپد با صفحه بزرگ با ios شکست حتمی
    ایپد با صفحه بزرگ با mac احتمالا پیروزی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی