ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ی حرفه ای گوگل ارث از حالا به شکل رایگان در دسترس است

استفاده سالانه از گوگل ارث هزینه ای ۳۹۹ دلاری در پی دارد. اما امروز غول جستجو خبر از مجانی شدن استفاده از این اپلیکیشن داد. گوگل ارث اپلیکیشنی است که فضای کره زمین را به شکل مجازی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۷

استفاده سالانه از گوگل ارث هزینه ای ۳۹۹ دلاری در پی دارد. اما امروز غول جستجو خبر از مجانی شدن استفاده از این اپلیکیشن داد. گوگل ارث اپلیکیشنی است که فضای کره زمین را به شکل مجازی برای کاربر به نمایش گذاشته و قابلیت استفاده از اطلاعات جغرافیایی را به وی می دهد.

مدت کوتاهی پس از کمک های مالی سازمان سیا به کمپانی Keyhole در سال ۲۰۰۴، اپلیکیشن Earth متولد شد. زمانی که اپلیکیشن مورد بحث تحت اختیار  Keyhole شروع به فعالیت کرد، نام EarthViewer 3D برایش انتخاب گشته بود. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۱ زمانی که گوگل اقدام به آوردن ارث به کامپیوترهای دسکتاپ نمود، این نسخه در حدود یک میلیارد بار دانلود شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چندین تفاوت میان نسخه مجانی گوگل ارث با نسخه غیر رایگان آن وجود دارد. نسخه عادی به شما اجازه پرینت گرفتن از تصاویرش با کیفیتی متوسط را می دهد اما نسخه Pro تصاویر را با کیفیتی مثال زدنی و رزولوشنی بالا برای چاپ در اختیارتان می گذارد. تفاوت دیگری که می توان از آن نام برد قابلیت GIS به معنای تعیین محل خودکار شماست، در حالی که در نسخه مجانی این کار به شکل دستی توسط کاربر انجام می شود. از سوی دیگر در نسخه مجانی نمی توان تصاویر با حجم و رزولوشن بالا را به این اپلیکیشن وارد کرد اما در نسخه پولی محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

تصاویری که در دو نسخه ی اپلیکیشن مورد بجث برای کاربر به تصویر کشیده می شوند یکی هستند. تفاوت در امکاناتیست که بعدا برای مقاصد تجاری در اختیار کاربران گذاشته می شود. برای مثال، در نسخه غیر رایگان امکانی وجود داشته که کاربر قادر است تصاویر را به شکل انیمیشن ذخیره سازد یا امکان اندازه گیری های چند ضلعی. در نسخه پولی همچنین می توانید نقاط مختلف را در نقشه به شکل همزمان تماشا کرده و به لایه های گرافیکی، دموگرافیکی و ترافیک شهری دسترسی داشته باشید.
مدیر پروژه ی Google Earth Pro، استافورد مارکوارت در این خصوص می گوید: «حدودا ۱۰ سال است که دانشمندان، کسب و کار ها و علاقه مندان از سراسر جهان از نسخه Pro ی این اپلیکیشن بهره می برند؛ از برنامه ریزی برای دویدن با دوستان گرفته تا قراردهی پنل های خورشیدی بر روی پشت بام ها. Google Earth Pro در کنار سادگی قابلیت های فراوانی را به کاربرانش هدیه می کند. این اپلیکیشن امکانات خاصی نظیر اندازه گیری ساختمان های سه بعدی در نقشه ها، پرینت تصاویر بسیار با کیفیت برای ارائه های دانشجویی و یا گزارشات و ضبط ویدئوهای HD از سفرهای مجازی به دور زمین را داراست.»
یکی از به درد بخور ترین امکانات در نسخه ی Pro در اپلیکیشن مورد بحث برای کاربران ایالات متحده، استفاده از قابلیتی به نام اطلاعات جمعیت شناسی است. کاربران در این کشور می توانند بر اساس ایالت، ساکنان آن محل را در دسته بندی های سن، تحصیلات، جنسیت یا درآمد ببینند. اطلاعات ذکر شده برای کسب و کار هایی که در پی آمار های اینچنینی برای رشد خود هستند بسیار کارآمد محسوب می گردد.
RockWare نام نرم افزاری برای مقاصد زمین شناسیت که مقر آن در کلورادو بنا شده و در سال ۱۹۸۳تاسیس گشته است و از این نرم افزار در اندازه گیری های میدانی استفاده می شود. با یک دستگاه GPS و سایر ابزار های تخصصی، RockWare قادر است تا نقشه های سه بعدی که ثبت کرده را به Google Earth Pro انتقال دهد.
با استفاده از این اطلاعات، گوگل ارث نقشه ای تعاملی و سه بعدی از این داده ها به کاربر ارائه داده و سپس کمپانی RockWare محصول نهایی را تحویل مشتریانش می دهد. مشتریان این کمپانی اهمیت این تحقیقات میدانی مربوط به زمین شناسی را دانسته و قادرند تا بر اساس داده ها تصمیمات لازم را در خصوص تهدیدات احتمالی اتخاذ نمایند.
در این ویدئو پژوهشگران RockWare در خصوص استفاده از Google Earth Pro توضیحات جالبی را ارائه می دهند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Google-Earth-Pro-Geology-with-Rockware.mp4"]

 

در صورت علاقه به امتحان Google Earth Pro، آن را از این لینک دانلود نمایید. توجه داشته باشید که آدرس ایمیلی که در این اپلیکیشن ثبت می کنید بعدا به عنوان نام کاربری استفاده خواهد شد. پس از ثبت نام، گوگل شماره سریالی را به ایمیل شما می فرستد تا در اپلیکیشن مورد بحث وارد نموده و از امکانات نسخه Pro بهره مند گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • ali azadmehr
    ali azadmehr | ۴ دی ۱۳۹۴

    دانلود گوگل ارث

  • reza
    reza | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    ممنون.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی