ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های ماژولار پروژه آرا در نقش سیستم های پایش سلامت

نخستین سری از تلفن های ماژولار گوگل تا پایان امسال وارد بازار پورتوریکو خواهند شد اما تا آن زمان مبتکران و شرکت های مختلف در تلاشند تا روش های نوینی را برای استفاده از این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

نخستین سری از تلفن های ماژولار گوگل تا پایان امسال وارد بازار پورتوریکو خواهند شد اما تا آن زمان مبتکران و شرکت های مختلف در تلاشند تا روش های نوینی را برای استفاده از این محصولات ابداع نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لاپکا شرکتی است که در حوزه ساخت مجموعه ای از حسگرهای متفاوت (و البته گران قیمت) برای اندازه گیری میزان رطوبت، پرتوافکنی و دما در منازل فعالیت می کند.

تیم سازنده این حسگرها با الهام گیری از کفش های کتانی طراحی شده توسط Yves Saint Laurent اقدام به طراحی مجموعه جدیدی از حسگرهای مفهومی برای تلفن های پروژه آرا کرده و وعده داده اند که آنها را به نوعی ایستگاه تست سلامت سیار بدل می کنند.

ممکن است نتوانید با موبایل ماژولار خود پیام ارسال کنید یا حتی آن را داخل جیب تان بگذارید اما شاید امکان اندازه گیری میزان الکل خون تان از طریق آنها فراهم شود.

پروژه آرا ایده ای مبتکرانه از سوی گوگل است که به لطف آن می توان تقریبا هر قطعه ای که در داخل بدنه یک تلفن هوشمند قرار دارد را درست مانند باتری از جایگاهش خارج نمود.

به این ترتیب قادر خواهید بود بسته به نیاز خود امکانات تلفن هوشمندتان را تغییر دهید؛ برای نمونه اگر زیاد سفر می کنید، یک باتری قدرتمند را برای آن در نظر بگیرید یا اگر از علاقمندان به عکاسی هستید یک ابر لنز قوی را روی بدنه اش نصب نمایید.

project-ara1

هدف شرکت Lapka این است که دستگاه های تهیه شده در پروژه آرا را از طریق هفت ماژول مفهومی به نوعی اسکنر سلامت تبدیل کنند.

یکی از این ماژول ها کیفیت هوا را اندازه گیری خواهد کرد و دیگری میزان دی اکسید کربن را مشخص می کند. ماژول سوم به عنوان نوعی فلاش و یک حسگر فرابنفش عمل می کند.

کمپانی ارائه دهنده این ایده همچنین استفاده از تعدادی ماژول دیگر را نیز پیش بینی کرده که احوالات بدن شما را مورد پایش قرار می دهند و از آن جمله می توان به مانیتور ضربان قلب، حسگر قند خون و حتی سیستم بررسی تنفس اشاره نمود.

آخرین ماژول که البته کم اهمیت ترینشان هم نیست حسگر «روح» نام دارد که لاپکا از هرگونه اظهار نظر در رابطه با آن خودداری کرده و این مسأله را به آینده موکول نموده است.

main_explorer.0

چون این ماژول ها از نوع مفهومی هستند انتظار نمی رود که از نظر شکل، اندازه و کارایی دقیقا مشابه همان چیزی باشند که کمپانی سازنده وعده اش را داده است.

در هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که هنوز کار زیادی باید روی این تلفن ها انجام گیرد تا امکاناتشان حتی با موبایل های مورد استفاده فعلی (نظیر عمر قابل قبول برای باتری و پشتیبانی از استاندارد 4G LTE) برابری کنند ولی هنوز هم امید برای آینده این پروژه بسیار زیاد است و انتظار می رود در آینده شاهد نتایج جالبی از آن باشیم.

تا آن زمان، گروه فناوری های پیشرفته گوگل سخت در تلاشند تا پروژه مذکور را به انجام برسانند و تیم توسعه دهندگان خود را برای ایجاد نرم افزارها و ماژول های مختص آن گرد هم آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    جالب است.

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    بیخیال شب خوش!
    من که بیدارم
    بعضیها خودشون را به خواب زدند...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی