ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشن برای ساعت های هوشمند اپل با محدودیت های زیادی مواجه است

اپل در زمان ارائه ی iOS نسخه ی ۸.۲ و همینطور Xcode 6.2 بتا، کیت توسعه دهندگان ساعت هوشمند خود موسوم به WatchKit SDK را نیز منتشر کرد تا با استفاده از آن برنامه نویسان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

اپل در زمان ارائه ی iOS نسخه ی ۸.۲ و همینطور Xcode 6.2 بتا، کیت توسعه دهندگان ساعت هوشمند خود موسوم به WatchKit SDK را نیز منتشر کرد تا با استفاده از آن برنامه نویسان شخص ثالث بتوانند اپ های موردنظرشان را برای ابزار پوشیدنی کمپانی مورد بحث توسعه دهند.

تا کنونی طرح های مفهومی بسیاری از اینکه اپ های مختلف و مطرح بر روی ساعت هوشمند اپل به چه شکلی خواهند بود منتشر شده است و البته حرف و حدیث ها در پیرامون خود این محصول نیز بسیار زیاد بوده اند، اما اخیراً تیم Eleks Labs که توسعه اپلیکیشن شخص ثالث Tesla برای اتومبیل های معروف و تحت همین نام را در دستور کار داشته اند در مورد فرصت ها و محدودیت های موجود بر روی اپل واچ سخن هایی را به میان آورده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Markiyan Matsekh، مدیر بخش توسعه ی اقتصادی Eleks Lab، اذعان داشته قابلیت های کیت توسعه دهندگانی که از جانب اپل ارائه شده با آنچه که عموم برنامه نویسان بر اساس توضیحات کوپرتینویی ها در مراسمشان  از آن انتظار داشتند فاصله دارد.

تیم مهندسان نرم افزار Eleks Lab در پیاده سازی نمونه ی اولیه ای از اپ تسلا که امکان کنترل خودروهای مدل S این کمپانی را از طریق اینترنت و بر اساس یک API معین و مبتنی بر وب فراهم می آورد، متوجه شدند حداقل در زمان حاضر بسیاری از قابلیت های مورد نظر و کاربردی در اختیار آنها نیست.

Matsekh اضافه می کند که فعلاً توسعه دهندگان به ژیروسکوپ، سنسور شتاب سنج، اسپیکرهای داخلی، میکروفون و موتور لمسی ساعت دسترسی ندارند. علی رغم توانایی نمایشگر اپل واچ در درک تفاوت های بین شیوه های مختلف لمس، همکنون تنها امکان لمس بلند مدت برای به کارگیری در اپ های شخص ثالث در دسترس است و با استفاده از آن می توان به منوی میانبرها دسترسی پیدا کرد، همچنین بهره گیری از GPS نیز بدون حضور آیفون امکان ندارد.

البته با وجود همه ی این محدودیت ها اپلیکیشن تسلایی که فعلا آماده شده بخشی از قابلیت های اولیه ساعت هوشمند اپل را به نمایش می گذارد. این نرم افزار چند منظوره بسیاری از امکانات کنترلی خودروهای مرتبط را بر پشت دست کاربران ارائه می نماید.

برای مثال با استفاده از آن می توان از وضعیت باتری خودرو و دمای اتاق آن مطلع شد. منویی هم برای باز و بسته کردن درب های اتومبیل و فعالسازی چراغ هایش در نظر گرفته شده است. ضمناً می توان به اطلاعات مختلفی در مورد وضعیت شارژ شدن خودرو و محل استفرار آن نیز دسترسی داشت.

البته نباید این نکته را از خاطر برد که این اولین کیت توسعه دهندگان ساعت هوشمند اپل محسوب می شود و احتمالاً در آینده ای نزدیک و با ارائه ی نسخه های جدیدتر موارد متعددی از این محدودیت ها برطرف خواهند گشت.

تیم کوک نیز در زمان ارائه گزارش مالی اخیر اپل در روز سه شنبه تائید کرد که اپل واچ طبق برنامه از پیش تعیین شده در ماه آوریل (اوایل بهار) آماده عرضه خواهد بود و در کنار آن یک نسخه جدید از WatchKit در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

MacRumors پیش تر در گزارشی آورده بود که اپل از برخی توسعه دهندگان مهم تر خواسته است تا اپلیکیشن هایشان را برای اواسط ماه فوریه آماده نمایند و بر همین اساس احتمالا ظرف چند ماه آینده به درستی متوجه خواهیم شد که کمبود های SDK اپل تا چه حد دست و پای برنامه نویسان را برای ارائه اپ هایی بهتر بسته بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    اپل بیاد یه کار کنه!
    کلا ساعت هوشمند نده سنگین تره!
    واقعا این ساعت چی داره!!!!؟؟؟؟!!!!

    خنده داره فقط :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی