ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات دوربین DSLR جدید کانن موسوم به 5DS لو رفت

احتمال می رود شرکت کانن قصد داشته باشد تا در هفته آینده یک دوربین DSLR جدید را رونمایی کند و بر همین اساس سایت CanonRumors اطلاعاتی تازه را در رابطه با این محصول جدید کمپانی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

احتمال می رود شرکت کانن قصد داشته باشد تا در هفته آینده یک دوربین DSLR جدید را رونمایی کند و بر همین اساس سایت CanonRumors اطلاعاتی تازه را در رابطه با این محصول جدید کمپانی ژاپنی مورد بحث منتشر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدل جدید که گفته می شود نام 5DS را یدک خواهد کشید (این مدل دارای یک نمونه ی مشابه با عنوان 5DS R نیز خواهد بود که در آن فیلتر پایین گذر یا low pass که در اصطلاح به آن فیلتر anti-aliasing نیز گفته می شود حذف شده و از همین رو استفاده از آن برای عکاسان منظره مناسب تر محسوب می گردد) به سنسور فول فریم ۵۰.۶ مگاپیکسلی، پردازشگر dual DIGIC6 و ایزو ۱۰۰-۶۴۰۰ مجهز شده است.

هر چند این رنج ISO بسیار محدود کننده به نظر  می رسد، اما هدف اصلی از ارائه ی این دوربین جذب عکاسانی بوده که دقت در ثبت رنگ ها برای آنها اهمیت قابل توجهی دارد و لذا برخی از توانایی های عکاسی در نور کم قربانی شده اند.

همچنین اخبار منتشره از جانب CanonRumors حکایت از این دارند که کانن 5DS از سیستم فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای مشابه آنچه که پیش تر در مدل های 5D Mark III و 1D X ارائه شده بهره می برد. دوربین مذکور امکان عکاسی پیوسته با نرخ ۵ فریم بر ثانیه و تهیه ویدئوهای Time-lapse را داشته و تکنولوژی anti-flicker را نیز با خود به همراه دارد. در طراحی بدنه آن نیز نوعی آلیاژ منیزیوم به کار گرفته شده تا ضمن بالا رفتن مقاومت کلی دوربین از تجهیزات داخلیش در مقابل گردو غبار و باران محافظت به عمل آید.

کانن همچنین در دوربین جدید خود آرایه ای بسیار قوی از فیلترهای رنگی را ارائه کرده که باعث گشته ثبت تصاویر بدون نویز با نور اندک تا حدی دشوار شود، اما این امر سبب خواهد شد تا دقت رنگی عکس های گرفته شده به مراتب بالاتر روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • حسن
    حسن | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    دوربین توپی هست اما امکان فیلمبرداری 4k را نخواهد داشت البته خیلی ها می گن شاید در 5d Mark iv این امکان فیلمبرداری بیاد که من بعید می دونم زیرا در 1dc این امکان که قرار داده شده قیمتش نسبت به 1dx از دوبرابر هم بیشتر شده زیرا کانن امکانی را به همه جوانب در نظر می گیره اگر بخواد 4k را در دوربیناش بیاره حتما تمامی قطعات دوربین رو متناسب با همون میسازه وگرنه میشه با یک برنامه نویسی نرم افزاری firmware رو طوری به روز کرد که 4k ضبط کنه کاری که بسیاری از شرکت های رقیب انجام می دن مثل محصول جدید GH4 پاناسونیک و یا حتی در گوشی های گالکسی جدید 4k ضبط میشه بنظر من کانن کار زیبایی انجام داده که 4k را در دوربیناش نیاورده و فقط در سری سینماتوگرافی دوربیناش این امکان را اورده شاید می دونه نیاز نداره برای اغوا اذهان بخواهد این امکان رو در دوربینی قرار بده که زیر ده درصد از استفاده کنندگانش فیلمبردار هستند .پس نباید این مقوله را اینشکل بررسی کرد. از طرفی این دوربین 5ds در واقع مخصوص کسانی ساخته شده که عکس برداری در ابعاد بالا نیاز دارند و فراتر از ابعاد لازم برای بسیاری از عکاسان حتی حرفه ای ها می باشد.

  • eole
    eole | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    مهم ترین نکته رو نگفتی دیجیاتو، اینکه سری 5D سنسور قطع فول فریم
    با این وضع کامنت هایی که من خوندم البته اینا مفهومی نداره برای بعضی ها همون سنسور قطع نخود آیفون کافیه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی