ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

طرح Space X برای فرود بزرگ ترین راکت دنیا [تماشا کنید]

راکت ها سیستم های بسیار جالبی هستند و اگر این قابلیت را داشته باشند که به صورت خودکار نیز فرود بیایند می توان آنها را یکی از شگفت انگیزترین دست سازهای بشر خواند. کمپانی Space ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

راکت ها سیستم های بسیار جالبی هستند و اگر این قابلیت را داشته باشند که به صورت خودکار نیز فرود بیایند می توان آنها را یکی از شگفت انگیزترین دست سازهای بشر خواند.

کمپانی Space X در هفته ای که گذشت ویدئوی جدیدی را منتشر کرد که برنامه های شرکت مذکور برای راکت فالکون هوی (Falcon Heavy) را به نمایش می گذارد و قرار است که برای نخستین بار تا اواخر سال جاری میلادی پرتاب شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در واقع این سیستم متشکل از سه راکت فالکون 9 است که به یکدیگر بسته شده اند و می تواند بیش از 53000 کیلوگرم وزن (این رقم با وزن یک جت 737 بوئینگ با تمام سرنشینانش برابری می کند.) را حمل کند و قرار است که به مدارهای نزدیک زمین حرکت کند.

فالکون هوی پس از پرواز قدرتمند ترین راکت دنیا لقب خواهد گرفت. گفتنی است که تنها راکت Saturn V که در سال 1973 میلادی و پس از انجام چند سفر به ماه از رده خارج شد از نظر قدرت با آن برابری می کند.

اما جالب ترین بخش ماجرا اینجاست که فالکون هوی خودش می تواند فرود بیاید. در دو سال گذشته شرکت مورد بحث آزمایشات متعددی را برای تست این قابلیت از طریق راکت های Grasshoper و اخیرا فالکون 9-R به انجام رساند که در طول این ماه و در جریان یکی از تست ها منفجر شد.

کمپانی Space X امید دارد که با حفظ راکت های مرحله نخست خود و فرود آوردن هر سه آنها هزینه های خود را کاهش داده و برنامه های پرتابش را نیز با سرعت بیشتری دنبال نماید.

ممکن است که این ویدئو در وهله نخست شبیه به فیلم های علمی و تخیلی به نظر بیاید با این همه، Space X اعلام داشته که تا زمان فرود دقیق و بدون خطای این راکت ها زمان زیادی باقی نمانده است.

علیرغم انفجاری که در ماه گذشته برای این راکت رخ داد، Falcon 9-R مسیرش را به راحتی رهگیری کرده و خود را از بخش های بالایی جو به سمت محدوده 91 در 30 متری از ساحل فلوریدا رساند.

طبق گفته ایلان ماسک، اگر سوخت هیدرولیک این راکت پیش از فرود به اتمام نرسیده بود احتمالا پس از این سفر سالم می ماند و امکان استفاده دوباره از آن نیز وجود داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی