ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ستاره دنیای جیلبریک، در پی راه اندازی جایگزینی برای Cydia

از همان روزهای ابتدایی که دستگاه های مبتنی بر iOS جیلبریک شدند، Cydia به عنوان یکی از بزرگ ترین و کارآمد ترین منابع برای دریافت tweak ها و برخی اپلیکیشن های خاص به شمار می رفته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۴

از همان روزهای ابتدایی که دستگاه های مبتنی بر iOS جیلبریک شدند، Cydia به عنوان یکی از بزرگ ترین و کارآمد ترین منابع برای دریافت tweak ها و برخی اپلیکیشن های خاص به شمار می رفته است.

محبوبیت این فروشگاه دلایل زیادی دارد اما بزرگترین دلیل این موضوع، قابلیت استفاده برنامه نویسان و توسعه دهنگان از آن به دور از قوانین دست و پا گیر اپ استور است. توسعه دهندگان قادر به نوشتن اپ هایی هستند که به لایه های درونی پلتفرم iOS نفوذ کرده و گاها تغییراتی بنیادین نیز اعمال می کند؛ تغییراتی که اپل در بیشتر مواقع با آنها مخالف است. با همه اینها، سیدیا منبعی بسته به شمار می رود و از همین رو رقابت سایر استور ها با آن اندکی دشوار است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گمان می رود اوضاع در حال تغییر باشد، یکی از سوپراستار های دنیای جیلبریک به نام Comex که بیشتر کاربران iOS با او آشنایی دارند و وبسایت JailbreakMe نیز یکی از شاهکار هایش به شمار می رود، در حال کار کردن بر روی فروشگاهی مشابه با سیدیاست. لازم به ذکر است که Comex سابق بر این در اپل نیز مشغول به کار بوده است.

همانطور که اشاره شد Comex در حال توسعه ی فروشگاه جدیدی با نام Substitute یا «جانشین» بوده و در این راه با iMods نیز همکاری می کند. وی در یک صفحه ی Github در رابطه با این فروشگاه می نویسد:

«اگر بخواهم توضیح کوتاهی بدهم باید بگویم این کار را کردم چون iMods از من خواسته بود. ضمنا من در این خصوص با Saurik (موسس Cydia) صحبت نکرده ام. چون او از این ایده حمایت نکرده و در مجموع فکر می کند رقابت در زمینه ی مورد بحث به نفع اکوسیستم مبتنی بر جیل بریک نیست.»

از سوی دیگر به نظر می رسد Saurik یا همان Jay Freeman (بنیانگذار سیدیا و برنامه نویس بسیار معروف) واقعا علاقه ای به دیدن رقیبی برای سیدیا نداشته و انگیزه ای نیز برای اوپن سورس کردن این فروشگاه ندارد. اگرچه به احتمال زیاد Comex این کار را در خصوص فروشگاه خود انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • CafeAndroid
    CafeAndroid | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    به نظرم اپل حفره های امنیتی موجود توی سیستم عاملش رو عمدا نمیبنده،چون با کاهش فروش مخصوصا توی چین مواجه میشه وگرنه این هکرا فقط پول رو میشناسن،واسه اپل کاری نداره به اینا پول بده که حفره ها رو لو ندن،اما این سایدیا هم خالی از ایراد نیست،بعضی موقع ها باید چند بار از مولتی تسکینگ ببندیش تا بشه یه توییک رو نصب کرد

    • Apadana
      Apadana | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

      اپل باگها رو خيلي هم خوب مي بنده! و واسه اينكه هكرارو عصباني كنه هميشه ازشون يه تشكر مفصل هم ميكنه!

    • Apadana
      Apadana | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی