ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با صرف بودجه ای دو میلیارد دلاری، کاربری تأسیسات تولید یاقوت کبودش را تغییر می دهد

اپل اعلام کرده که در نظر دارد با صرف بودجه ای دو میلیارد دلاری و تغییر کاربری تأسیسات تولید کریستال یاقوت کبود خود، آنجا را به یک دیتا سنتر تبدیل نماید. این غول آمریکایی طی مصاحبه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۸

اپل اعلام کرده که در نظر دارد با صرف بودجه ای دو میلیارد دلاری و تغییر کاربری تأسیسات تولید کریستال یاقوت کبود خود، آنجا را به یک دیتا سنتر تبدیل نماید.

این غول آمریکایی طی مصاحبه ای که با بلومبرگ انجام داد اعلام نمود این سایت که در منطقه مسا در آریزونا واقع شده «به عنوان نوعی مرکز فرماندهی برای شبکه جهانی اپل فعالیت خواهد کرد.»

در ادامه این خبر با دیجیاتو همراه باشید.

انرژی این تأسیسات که در زمینی به مساحت 120773 متر مربع بنا شده است به طور کامل از طریق منابع تجدید پذیر تأمین خواهد شد و پیش بینی می شود که به 150 کارمند تمام وقت و 300 الی 500 نیروی ساختمانی و تجاری نیاز داشته باشد.

البته این رقم به مراتب کمتر از 2000 فرصت شغلی است که انتظار می رفت در تأسیسات تولید کریستال یاقوت کبود مشغول به کار شوند.

طبق ادعای اپل این پروژه چند میلیارد دلاری یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری هایی است که تابحال توسط این شرکت انجام گرفته.

لازم به ذکر است که کمپانی مورد بحث در ابتدا این تأسیسات را برای شرکت GT Advanced Technologies بنا کرد و پول هنگفتی را در آن صرف نمود تا عملیات ساخت حجم انبوهی از شیشه های یاقوت کبود را برایش آغاز کند.

در آن زمان پیش بینی می شد که این کارخانه نقش بسیار مهمی را در زنجیره عرضه اپل ایفا کند چراکه در ایالات متحده آمریکا واقع شده بود و می توانست میزان کافی از کریستال های یاقوت کبود مورد نیاز برای استفاده در نمایشگر بسیاری از گجت های تولیدی این شرکت را تأمین کند.

با این همه، پس از تکمیل بنای یاد شده و آغاز به کار آن، مشخص شد که این واحد قادر به تولید آن حجم کریستال یاقوت کبود نیست و به همین دلیل طولی نکشید که اعلام ورشکستگی کرد.

متأسفانه این مسأله GT Advanced Technologies را در وضعیت بدی قرار داد با این همه، به نظر می آید که اپل راه جدیدی را برای تغییر کاربری آن تأسیسات و کسب سود از سرمایه گذاری ناموفق خود پیدا کرده باشد.

با اهمیت یافتن روز افزون سرویس های کلاود در نرم افزارهای اپل، به نظر می آید که تأسیس یک دیتا سنتر جدید چندان هم برای آن بی فایده نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • رامین
    رامین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    نه بابا میخواد توش پیکان و تولید کنه! خط تولیدش و تازه از ایران خودرو خریده

  • NAKOOT
    NAKOOT | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    فکر کنم این اپل میخواد تجهیزات کارخانه یاقوت کبود رو به جای دیگه ای مثل ساختمون جدیدش منتقل کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی