ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Phorm آشنا شوید؛ قابی جادویی برای تایپ کردن با آیپد مینی

صفحه های لمسی طراحی شده اند تا انگشت را بر رویشان کشیده و یا به آرامی بر روی آنها ضربه بزنیم، زمانی که به سادگی با آنها کار می کنیم لذت بسیاری می بریم اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

صفحه های لمسی طراحی شده اند تا انگشت را بر رویشان کشیده و یا به آرامی بر روی آنها ضربه بزنیم، زمانی که به سادگی با آنها کار می کنیم لذت بسیاری می بریم اما تایپ کردن با این گونه صفحات همواره دارای سختی های خاص خود بوده است. حال استارت آپی به نام  Tactus Technology آمده تا این وضعیت را بهبود دهد.

استارت آپ یاد شده محصولی به نام Phorm تولید نموده که در اصل نقش قابی محافظ برای آیپد مینی دارد. این قاب بجز حفاظت از حاشیه کناری، دارای قسمتی است که بر روی صفحه نمایش کشیده شده و شامل برجستگی هایی به خصوصی می شود که به عنوان راهنمای کیبورد قلمداد گشته و در نهایت عملیات تایپ را بر روی نمایشگر آیپد ساده تر می نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

phorm2

این برجستگی های کوچک طراحی گشته اند تا انگشتان کاربران را به سوی مسیر درست برای تایپ هدایت نموده و از اشتباهات تایپی جلوگیری نمایند. در دوره زمانی اولیه فروش که از ۱۲ فوریه شروع خواهد شد، قیمت Phorm برابر با ۹۹ دلار تعیین شده است که پس از سپری شدن بازه ی محدودی، در هنگام عرضه ی رسمی آن در تابستان، این محصول با قیمت ۱۴۹ دلار در دسترس عموم خواهد بود.

این استارت آپ برای ساخت بخش محافظت کننده از نمایشگر، از مواد micro fluid بهره می برد که باعث ایجاد و پدید آمدن حباب های کوچکی بر روی صفحه نمایش آیپد می شود. عملکرد قسمت قرار گرفته بر روی نمایشگر به این صورت است که در پشت این کیس سوئیچی قرار گرفته و با فعال کردن آن، برجستگی های کوچکی که پر از مایع هستند بر روی صفحه نمایش به وجود می آیند.

phorm3

کیسی که Tactus برای آیپد ساخته قطعا عملیات تایپ را ساده تر خواهد کرد، اما راهنمای حروف آنقدرها هم که تولید کننده اش ادعا دارد کارآمد نیستند. زمانی که با این محصول شروع به تایپ می کنید به آرامی برجستگی ها را احساس خواهید کرد و همین موضوع باعث می گردد تا انگشتان در ردیف مرتبی قرار گیرند. این نکته زمانی کارآمد خواهد شد که کاربر در موقعیتی قرار دارد که تعادل لازم را نداشته و یا قادر به ثابت نگه داشتن نگاه خود بر روی نمایشگر نیست.

بازخورد های ویبره ای (haptic feedback) مدت بسیاریست در تلفن و تبلت های اندرویدی رواج دارند و راهکار استارت آپ یاد شده در اصل می تواند جوابی برای آن باشد. پس از لمس صفحه نمایش،‌ بازخوردهای ویبره ای با ویبره ای کوچک به شما اطلاع می دهند که صفحه نمایش لمس گشته و یک کاراکتر انتخاب شده است.

کیس ساخته ی Tactus، حس لمس صفحات تاچ را بازآفرینی کرده و در نهایت محل قرار گیری کلید ها در صفحه نمایش لمسی آیپد را به ما یادآور می شود. در حال حاضر کمپانی مذکور صرفا این کیس را برای آیپد مینی به تولید می رساند اما گمان می رود به زودی تولید آن برای نمایشگر تلفن های آیفون ۶ و ۶ پلاس نیز آغاز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی